Mégsem környezetbarát megoldás az elektromos roller

Mégsem környezetbarát megoldás az elektromos roller

- Kategória: Gyorshírek
1

A forgalmazók vadul kampányolnak, „zöld megoldásként” bemutatva az e-rollert, de mit sem ér a tiszta üzem, ha az emberek nem közlekedési eszközként használják.

Tény, hogy az e-roller előállítása és a használata sem jár nagy környezetterheléssel, de egyelőre nem vált ki sem autót, sem motort, a kerékpáros és gyalogos közlekedéssel szemben pedig igenis környezetszennyező -  állapították meg a múlt héten bemutatott tanulmányban.

Nem jármű, ezért nem old meg semmit...

Az elektromos rollerrel pont az a legnagyobb probléma - állapítja meg a tanulmány, - hogy a belvárosi gyalogos és kerékpáros közlekedés helyettesítésére vált népszerű eszközzé, holott a városi életminőség javítására és környezetvédelmi szempontból éppen a gépjárműforgalom kiváltásában kellene szerepet vállalnia.

A másfél éven át zajló, Új-Zélandi felmérés eredménye - még el sem terjedtek az e-rollerek, máris több balesetet okoznak, mint a motorkerékpárok

Az elektromos rollereket kölcsönző vállalkozásoknak ezért tehát a belvárosok helyett elsősorban a külvárosokra kellene összpontosítaniuk szolgáltatásaikat, hogy ezzel is lehetővé tegyék az ingázók számára a vasútállomások és villamosmegállók gyors elérését. További gond, hogy szabályozásuk nem egységes: itthon például nem járművek, csak sporteszközök, Németországban pedig a friss törvények szerint tilos járdán közlekedni velük - az úton, a padka mellett kell 20-25-tel araszolnia a vezetőnek...

A P+R parkolókban működhet

Környezetvédelmi szempontból az lenne az egyedüli üdvös megoldás - állapítja meg a német szövetségi környezetvédelmi hivatal tanulmánya -, ha az elektromos roller az autóról a tömegközlekedésre való átszállást könnyítené meg, vagyis a megtett út első és utolsó néhány kilométerében jutna szerephez.

A KTM már javában teszteli a robogót és autót kiváltó, nagykerekű City Scootert - ez lehet a hiányzó láncszem, hogy valóban közlekedési eszköz legyen a rollerből (Kép: MoreBikes)

A felmérések alapján azonban jelenleg nem ez a helyzet, a felhasználóknak csak egy kis töredéke vesz igénybe elektromos rollert autó helyett, míg a többiek inkább azért veszik, hogy rövid távon se kelljen sétálniuk.

(MTI)

Continental 2019