Változik a villanyautók támogatása - motorokról nem esett szó...

Változik a villanyautók támogatása - motorokról nem esett szó...

- Kategória: Hírek

Néhány napja jelentette be a Kormány, hogy alaposan átdolgozza az elektromos járművek támogatási rendszerét. A cél, hogy a valóban zöld, minél könnyebb és takarékosabb járművek vásárlása ösztönözzék a magyarokat. Igazán kár, hogy pont a legzöldebb közlekedési forma maradt ki a kampányból...

Eddig úgy zajlott a zöldrendszámosok támogatása, hogy az állam visszatérített másfél millió forintot a tisztán elektromos, új, zöldrendszámos autók árából. Ez remekül hangzik, de egyben lehetővé teszi, hogy a papíron zöld, de valójában tisztán elektromosan csak pár kilométert megtevő kocsi is bekerült a kedvezményezettek közé. Ráadásul az is sokak szemét csípte, hogy az apró Renault Twizy nem kapott zöld rendszámot, sem támogatást, míg az ötméteres, több tonnás terepjárók igen.

Változik a villanyautók támogatása

Éppen ezért sokan üdvözölték, hogy a Kormány bejelentette: idén tavasszal növeli a kimondottan olcsó, s ebből fakadóan kisméretű, gazdaságosan üzemeltethető villanyautók támogatását. Igen, autókat írnak az újságokban, nem járműveket, azaz pont a legkisebb környezetterhelést okozó villanymotorok és -robogók maradhatnak ki a kampányból.

Nem kérdés, hogy a városi közlekedés leghatékonyabb, egyszersmind leginkább környezetbarát módja lenne a villanymotor és -robogó. Igazán kár, hogy a mai bejelentés alapján úgy fest, döntéshozók nem vették számításba őket az új rendszer tervezésekor...

Röviden összefoglalva az derült ki Kaderják Péter, az Innnovációs és Technológiai Minisztérium államtitkárának sajtótájékoztatóján, hogy

  • a következő hetekben megtudjuk, pontosan milyen összeggel támogatják a tiszta üzemű autók vételét,
  • „kicsit luxusnak tartják”, hogy húszmillió forintos autók vásárlását is támogatta eddig a Kormány,
  • eddig 1880-an igényeltek támogatást itthon új villanyautó vásárlásához összesen 3,4 milliárd forint értékben,
  • 2020-tól alacsonyabb lehet az autók felső értékhatára, mint eddig - számolt be a Portfolio.hu.

Viszont gyanúsan sokszor hangzik el az „autó” kifejezés a „jármű” helyett, tehát eddig úgy tűnik, hogy továbbra is csak a négykerekűek vásárlásához nyújtanak támogatást. Akárhogy is,  néhány héten belül kiderül, mi és miként változik, s csak remélhetjük, hogy - a román példához hasonlóan - a kétkerekűek is bekerülnek a támogatott járművek közé.

BikersPoison

Facebook Comments

Válasz