Olvasói: ez a GSX-R eltűnésének valódi oka?

Olvasói: ez a GSX-R eltűnésének valódi oka?

- Kategória: Vélemény

Botond a szívére vette, hogy nem lesz már ZZR1400 és GSX-R1000…

Sziasztok Hegylakók! Hű GSX-R-esként megállt bennem az ütő, hogy egyszerűen megszűnik az ezres gyártása, ami annyit tesz, hogy eltűnik maga a GSX-R név is. Eddig is csak kettőt árultak itthon (125 és 1000), most ez se lesz… Tudjátok, hogy mi a valódi oka a ZZR és GSX-R szintű motorok kiherélésének? Mármint a marketing maszlagon kívül, hogy „nem éri meg”.

A Honda eladásainak kb. 1 százalékát teheti ki az új CBR1000, mégis „megérte” kifejleszteniük? Gyanús, hogy más van a háttérben… Előre is kösz a választ és bocs, ha nagyon összeesküvés-elmélet szagú a kérdésem! 🙂

Kedves Botond!

Kezdjük először is a számokkal! A Honda CBR1000 nem az eladások egy százalékát teszi ki, hanem nagyjából 0,001-et. Tudod hány motorkerékpárt vesznek Európában egy év alatt? Hozzávetőleg 1,7 millió darabot. Mennyit ad el csak a Honda világszerte? Majdnem 22 milliót! Tehát egyetlen gyár tízszer-hússzor annyit készít, mint amit egész Európa fel tud szippantani az összes márkából – durva, mi?

Az utolsó, látványos színekben pompázó ZZR1400, a Final Edition... (Forrás: YoungMachine)

Innen már világos, hogy nem az anyagi haszonszerzés a fő cél, legalább is nem a közvetlen haszon megszerzése. Inkább a márkaérték, az ismertség növelése számít, no meg a jó szereplés a Superbike-vb-n, amihez muszáj legyártani – legalább néhány – rendszámos példányt a motorból.

A Hondának sikerült elérnie, hogy komoly teljesítménynövekedést hozzon ki az ezresből...

Tehát szó sincs pénzről, már csak azért sem, mert tavaly összesen kilenc (!) GSX-R1000-et, három ZZR1400-at és egy árva CBR1000R-t vettek Magyarországon, miközben több mint négyezer nagymotor fogyott. Lássuk be, ezért tényleg nincs értelme fejleszteni, főként, hogy dollármilliókat emészt fel modellenként az Euro4 és 5 közötti átállás.

...miként a BMW is izmosabb, egyszersmind Euro5-ös ezressel tért vissza

Két út áll tehát a gyártók előtt: kivonulnak a modellel az európai piacról (Suzuki) vagy követik a BMW és a Honda példáját. Az S 1000 RR és a CBR1000RR-R is úgy vált gyorsabbá, erősebbé, hogy közben Euro5-ös lett, tehát nem lehetetlen megvalósítani. Már csak az elszántság kell hozzá, hogy a vállalat pénzügyi osztályán azt mondják: bedobtuk a gyeplőt, és kerül amibe kerül, de csináljatok egy piszok erős Euro 5-ös gépet!

Mi, motorosok pedig örülhetünk, amíg így van, és ilyen elképesztő műszaki csodák születnek, mint napjaink európai és távol-keleti superbike-jai.

Continental 2019

Facebook Comments