Túrasztorik – I. rész – Motorszállítás vonaton

Túrasztorik – I. rész – Motorszállítás vonaton

- Kategória: Események, Kiemelt cikk, Túra

Új sorozatunkban a motoros túrázáshoz kötődő, vicces, egyben hasznos történeteket osztunk meg, hogy feldobjuk a napod és segítsük a felkészülést az idei túrákra. Első témánkat a messzebbre utazóknak ajánljuk: mennyibe kerül és mivel jár, ha vonattal jutsz el Korzikára, Szardíniára vagy Afrikába?

 

Sok városi legenda és mítosz övezi a vonatos motorszállítást, ezért most alaposan körbejárjuk, hogy mire számíts, miként vegyél jegyet és hogyan foglalj kabint, ha nem szeretnél több ezer kilométert autópályázni Hamburgig vagy Livornóig.

Motorszállítás vonaton – megéri?

Szerteágazó és cégenként változó árak, szabályok vonatkoznak a motorszállításra, ezért összefoglaljuk az alapvető tudnivalókat, s aki kedvet kapott, az a linkelt társaságok oldalán pontosíthatja: mibe kerül és mennyi idő az út, illetve milyen kabint választhat éjszakára.

Ne aggódj a felhajtás miatt – szakértő személyzet segít eligazodni és rögzíteni a gépet

Íme, a tíz legfontosabb tudnivaló, ha vonattal szeretnéd szállítani a motorod:

– A repjegyekhez hasonlóan itt is érdemes figyelni a korai akciókat, mert ez nem éppen olcsó szállítási mód. Megannyi tényező befolyásolja az árat, de a hálókocsis csomag ára általában 25 és 35 eurocent között mozog kilométerenként.

– Az éjszakai járatok utazósebessége csekély, rendre 90 km/óra alatti, így ezer kilométerenként 12-14 órát számolhatsz menetidőre.

– Mint írtuk, nem olcsó mulatság: jelenleg 228 euróért foglalhatsz Bécs-Livorno útra jegyet (háromágyas, WC-s hálófülke + motorszállítás), azaz érdemes alaposan megnézni, hogy milyen szolgáltatásért mennyi felárat kell fizetned.

Boldog a család – idilli kép a kocsiból, de a létrát elnézve nem lennék annak a helyében, akinek éjjel, a töksötétben kell sietősen WC-re mennie…

– Korántsem mindegy, hogy fekvő- vagy hálókocsit foglalsz, mivel utóbbi kényelmesebb – egyben drágább -, míg a fekvőkocsikban jellemzően az ülésekből alakítanak ki ágyakat éjszakára.

– Ez is járatfüggő, de általában szigorúan előírják, hogy a fekvőkocsik meddig használhatóak alvásra és mikortól kötelező visszaalakítani az üléseket. Röviden tehát némi kompromisszumra kényszerülsz a kedvezőbb árért cserébe.

– Az endurósoknak bajos lehet, hogy a motorszállító vagonok magassága 155 és 160 centi között mozog, vagyis ők csak a tankra kuporodva tudnak behajtani. Vigyázz, nehogy lekoccold a sisakkal a felső merevítőket, mert a bukó fényezése/plexije bánhatja, ami sok bosszúságot okozhat a túra első napján!

„Mikor behajtottam a vagonba, véletlenül felnyitva hagytam a pleximet, ami sikeresen elakadt az autós szint padlójában… Előbb szitkozódtam, hogy egyáltalán miért húztam bukót, de a többiek rám szóltak: Tán jobb lett volna lefejelni? Utólag csak röhögtünk rajta: felpattintottam a tartalék sötét plekót, a többiek pedig sírva nevettek, hogy szerintem inkább a fejemet kellett volna bevernem a drága plexi helyett…”

–  Szakképzett személyzet végzi a gépek lekötözését a vonaton, és ők szólnak, hogy neked milyen teendőid vannak beszálláskor. Általában levetetik a dobozokat és irányítanak, hogy hová, miként parkolj.

– Mivel először a motorok állnak be a földszintre, majd az autók az emeletre, nekünk kell korábban érkeznünk – a repüléshez hasonlóan itt is az indulás előtt két órával érdemes becsekkolni, de ez is változhat társaságonként. Mindenesetre a jegyen rajta lesz, hogy pontosan mikorra érkezz.

– Itthon jobbára a Bécs-Livorno vasútvonalat ismerik és használják a motorosok, pedig keresztül-kasul bejárható Európa a rendszeres éjszakai járatokkal. Hamburg felé indulva sok időt spórolhatsz a Nordkapp-túrán, ha pedig már ezerszer láttad az osztrák százas utat, akkor a svájci, francia túrák első etapját is letudhatod a Bécsből és Grazból induló vonatokkal.

Hogy zajlik mindez a gyakorlatban? Íme, Lost Biker hasznos videója, amiben bemutatja és elmeséli a felszállás részleteit

– A furgonos, utánfutós szállítással ellentétben itt nem pénzt, hanem – elsősorban – időt spórolsz. Ha pénteken, munka után felszállsz a bécsi vonatra, másnap kipihenten motorozhatsz Korzikán, Szardínián, sőt az olasz kikötőkből Afrika felé is kifut néhány kompjárat. Ha tervezgetnél, a linkeken találsz árakat és részletes feltételeket.

Hasznos linkek autó- és motorszállításhoz:

Árajánlat és jegyfoglalás a motorszállító vonatjáratokra – OBB Nightjet

Kompok az OBB livornói állomásáról Korzikára, Szardíniára, Afrikába stb. – Az összes társaság árai egy helyen – Directferries

Magyar házigazdák és apartmanok Szardínián (ingyenes bérautóval) – KiriGuru apartman – Tergu

 

 

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz