Teszt: Interphone Sport sisakbeszélő – Ha eleged van a kínaiból…

Teszt: Interphone Sport sisakbeszélő – Ha eleged van a kínaiból…

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt

Kipróbáltam több olcsó és viszonylag drága sisakbeszélőt, de elég lett a félmegoldásokból. Mivel motoros futár vagyok, mindenféle időjárási körülmények között használom az eszközöket, melyek korábban hol beáztak, hol idő előtt lemerültek a hidegben. Kellett valami kompromisszummentes, végleges megoldás…

Persze ezúttal is a bőség zavarával küzd a magamfajta motoros: adott márkán belül is nehéz választani, nemhogy a különböző gyártókat összevetve. Egy szó mint száz, ráment egy délután vagy még több, de megtaláltam, amit kerestem.

Miért pont Interphone?

Végül az akciós Interphone Sport Twin Packra esett a választásom, de a kedvező ár csak egy érv volt a sok közül, hogy miért is ezt vettem meg. Hazaérve tulajdonképpen még ki sem bontottam, de már a dobozáról is látszott, hogy minőségi holmi. A fedelet felnyitva csak folytatódott az ámulat: ennyi pénzért rögtön két mikrofon jár hozzá, nyitott és zárt sisakhoz. Hogy ez miért fontos? Nos, ha valaki hozzám hasonlóan nyitott és zárt bukót is hord, annak csak egy hangszórópárra lesz szüksége, és mindkettőben használhatja az eszközt.

Ki csinálja utánam? Napi 4-6 órát használom, ennek dacára elég hétvégente (!) töltenem az Interphone-t – bámulatos, hogy hétfőtől péntekig kibírja egy akksival…

Ami még szimpatikus, hogy nincs egybeforrasztva a mikrofon a hangszóróval, így ha valamelyik része tönkremegy, nem kell az egészet cserélni. Figyelmes részlet, hogy minden rész kapható hozzá külön-külön, nem kell kidobni, ha valami meghibásodik egyszer.

Két mikrofont kaptam az intercomhoz, ezáltal a zárt és nyitott sisakomban is használhatom – megvan az első jópont

Miután a kezembe vettem és elkezdtem tanulmányozni, az első, ami feltűnt, hogy két USB-csatlakozó található rajta. Egy az alján, amibe csatlakozik a mikrofon és a hangszóró, a hátsón pedig tölteni lehet. Az utóbbinak van egy szilikon vízálló dugója, ami kissé sérülékenynek tűnik elsőre – talán ez az egyetlen pont, ahol nem érzem rajta a profi kivitelezést.

Interphone: Beszélj magyarul, kérlek!

Az alapvetően angolra kitalált szetthez már letölthető a szoftverfrissítés, így magyar nyelv is elérhető hozzá. Ráadásul azokra is gondoltak, akik nem mozognak otthonosan az IT-világban – még videós segédlet is van az egyébként pofonegyszerű telepítéshez.

Elsőre csalódást keltően halk volt az Interphone, de gyorsan kiderült, hogy nem a készülékben van a hiba…

Hasznos és okos funkció, hogy frissítés után mindent magyarul közöl a készülék: Ki- és bekapcsolás, az akksi töltöttségi szintje, a menüpontok, a párosítással kapcsolatos infók stb., mintha mindegyikben egy asszisztens segítene. Gyári beállításokkal kezdtem használni az intercomot, és igencsak fura volt, hogy

hiába toltam fel a hangerőt a telefonon, 80-90 km/órás tempótól ugyanúgy semmit nem hallottam,

csakúgy, mint a gyengébb kínai elődökkel. Egészen addig nem értettem a dolgot, amíg egyszer bele nem kiabált valaki a telefonba a vonal túlvégén. Automatikusan lehalkult ettől, ezért elkezdtem utánaolvasni az intelligens funkciónak. Letöltöttem a telefonomra az alkalmazást, és ott már teljesen személyre szabhattam a kütyüt. Természetesen be volt kapcsolva az automatikus hangerőszabályozás – amint kikapcsoltam, meg is értettem, hogy miért. Azóta gyakorlatilag soha nem kell fél hangerőnél jobban feltekerni, és elképesztő tartalékok vannak benne. Szerintem egy légkalapács mellett is használhatnám, ha ráadnám a kakaót…

Az oldalsó gombok jó nagyok, és az elhelyezésük is arról árulkodik, hogy alaposan átgondolt cuccról van szó

További fontos előny, hogy csapatban túrázva négy motorossal beszélgethetek, nyílt terepen akár 1000-1100 méterről is. Ráadásul „láncban is működnek”, azaz négy motoros összekötheti egymást egy kilométernél messzebbről, s ha mégis megszakadna a kapcsolat, egymás közelébe érve újra összekapcsolódnak. A gyártó azt ígéri, 15 órán át folyamatosan beszélgethetsz töltés nélkül, amit a gyakorlatban is tud. Jómagam kétszer hat óra motorozás használat után néztem rá a töltöttségre, és akkor még legalább egy-két napra elegendő szufla volt benne. Nem titok, hogy egész télen nyúztam az Interphone Sportot, és most, hogy kezd egyre melegebb lenni kint, még jobban vizsgázik – simán kibírja hétfőtől péntekig egy töltéssel, napi 4-6 óra használat mellett. Nem túl fontos infó, de azt is kiemelték a leírásában, hogy ezer óra a készenléti ideje. Az viszont már annál praktikusabb, hogy utasunkkal is megoszthatjuk a rádióadást, a vétel pedig egyenesen mesés: négy fal között is megtalálja a fontosabb adókat, valamint nyolc állomást menthetünk el.

Csak semmi matatás! Tanulás nélkül, ösztönösen vezérelhető az Interphone a nagy gombokkal, ráadásul magyar hangüzenet jelzi, hogy éppen melyik funkcióra váltok – tévesztés kizárva

A kissé alulméretezettnek tűnő gumidugót leszámítva tehát eddig tökéletes az összkép, pontosan azt nyújtja az Interphone Sport, amit vártam tőle. Kíváncsi vagyok rá, hogy miként teljesít egy év és 50-60 ezer kilométer futárkodás után – mindenesetre rajtam nem múlik, alaposan kifaggatom az idei szezonban.

Műszaki adatok – Interphone Sport

  • Beszédidő: akár 15 óra
  • Készenléti idő: 1000 óra
  • Vox-intercom aktiválása hangutasítással
  • Összekapcsolható motorosok száma: 4 (Konferenciamód négy motoros vagy két motoros és utasa között)
  • Hatótávolság: 1000 méter
  • Vízállóság: IP67
  • Forgalmazó: Fokt Motor
Continental 2019

Facebook Comments

Válasz