Még nagyobb biztonságban: aktív tempomatot mutatott be a BMW

Még nagyobb biztonságban: aktív tempomatot mutatott be a BMW

- Kategória: Hírek

Az autók után végre a motorokban is elérhető az adaptív tempomat, azaz a követési távolságot tartó automatika. A BMW ma mutatta be saját rendszerét, mely első körben valószínűleg túramotorokon debütálhat – a beharangozó videóban is egy K 1600 GT látható, nyilván nem véletlenül.

 

Az Aktív Sebességtartó Automatika (ACC) egy újfajta, a Bosch mérnökeivel karöltve kifejlesztett rendszer. Lényege, hogy a hagyományos sebességtartó automatikákkal ellentétben (ti. tempomat) nem a sebességet, hanem a követési távolságot állíthatjuk be, amit akkor is tart a motor, ha az előtte haladó hirtelen gyorsít vagy fékez.

Aktív Sebességtartó Automatika (ACC) a BMW-től

A követési távolság három lépésben szabályozható, ráadásul a beállítása is gyerekjáték, mert a sebesség és a távolság módosítása ugyanazzal a gombbal történik. Mi több, az is személyre szabható, hogy milyen gyorsan reagáljon a motor az előtte haladó jármű mozgására.

Így működik a gyakorlatban a követési távolságot szabályozó tempomat

Dynamic módban határozott gázadással vagy fékezéssel tartja a távolságot, míg a „lazább” Comfort állásban elegánsan, mégis hamar igazodik a másik tempójához. Természetesen a segédlet kikapcsolható, ekkor hagyományos tempomatként használható.

Tempós fordulókban is nagy segítség az ACC, mivel ha kell, automatikusan csökkenti a kanyarsebességet, illetve teljesen ledöntött motornál kontrollálja a gyorsítást és fékezést, hogy megőrizze az abroncsok tapadását és a motor stabilitását

Persze az a legfontosabb, hogy csak támogat, de nem veszi ki az irányítást a motoros kezéből. Bármely pillanatban közbeavatkozhat a vezető, felülírhatja a parancsot – ennek részben az az oka, hogy az ACC kizárólag mozgó járművekre reagál.

„A követési távolság három lépésben állítható, ráadásul a beállítása is gyerekjáték, mert a sebesség és a távolság is ugyanazzal a gombbal szabályozható”

A parkoló vagy más ok miatt álló autókat figyelmen kívül hagyja, így például a lámpánál feltorlódott sorok mögött sem fékezi állóra a gépet, hiszen így a motoros nem gurulhatna el a kocsik között.

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz