Ez ekkora szívás?! Öt dolog, amit nem mondanak el, mikor motort veszel…

Ez ekkora szívás?! Öt dolog, amit nem mondanak el, mikor motort veszel…

- Kategória: Vélemény

Csodálatos hobbi a motorozás, nem véletlen, hogy sokaknak egy életen át tartó függőség, sőt szerelem. Persze a sokat látott bájkerek nem mesélnek el mindent a kezdőknek – nem akarják elvenni a kedvüket az egésztől…

 

Mindennek megvan a maga árnyoldala, így természetesen a motorozásnak is. Jóllehet, erről nem születnek mémek és unásig koptatott közmondások – például soha nem hallottam még, hogy: „Ha motoros vagy, akkor… ööö… neked is leég a lábadról a szőr…” Isten őrizz, hogy bárki kedvét elvegyük a csodálatos hobbitól, így inkább csak megelőző jelleggel mesélünk az öt legidegesítőbb „mellékhatásról”, amire kezdőként készülhetsz.

1. Ennyi bogár, por és kő van az úton?

Mikor kézbe veszed a jogsit, szinte már látod is, ahogy lazán, trikóban és nyitott bukóban cirkálsz a városban, hűsít a szél, a csajok/pasik pedig összesúgnak a járdán: Nézd, milyen piszkosul menő! Nos, ezzel szemben az a szél kicsit sem hűt, a nyitott sisak pedig szabad utat ad a pornak, bogaraknak stb., hogy az arcodon landoljanak.

A filmekben valahogy nincs rovarhatározó a menő bájkerek arcán. Lehet, hogy az nem a valóság?

Szépen lassan elfelejted hát az ilyen külsőségeket, és „rendes” bukót húzol, városban is felveszed a hálós dzsekit és már nem akarsz pózolni a motorral. Rájössz, hogy az a legkevésbé fontos – magadnak motorozol, nem a külvilágnak.

2. Büdi vagy!

A klipekben csak leveszi a macsó srác/csinos csaj a bőrdzsekit, miután ezer kilométert motorozott a sivatag kellős közepén, s ezután is úgy fest, mint aki most jött frissen a fodrásztól. Még egy kósza izzadtságcsepp sincs rajta, hiszen az becsillanna, és elrontaná a felvételt. Sminkest ide, csapó kettő, tessék!

Tudod milyen lesz a hajad, mikor leveszed a bukót? Egy biztos: nem ilyen…

A valóságban nem leveszed, hanem lefejted magadról az izzadtságtól két kilóval nehezebb göncöt, a sisakodból inni lehetne, a hajad pedig úgy áll, mintha nem a fodrásztól, hanem egy durva cunami kellős közepéből érkeztél volna. Megéri? Simán, de azért tudd, hogy nem pont úgy zajlik minden, mint a klipekben, reklámokban.

3. Én leszek Peter Fonda!

Még meg sincs a géped, de már arról álmodozol, hogy Te is elnyargalsz a naplementében a menő choppereddel, amit persze ma már cruisernek hívnak, mert az sokkal trendibb… Csodálod az egyedi géped, amiből nincs másik, és tetszik, hogy egy pillanatra elhitted: törvényen kívüli vagy, amiért otthon lecserélted a kipufogót meg a rendszámtartót, és felpattintottál a kínai LED-fényszórót.

Jól néz ki, igaz? Hát persze, de nem éppen „NKH-kompatibilis” 

Igen, a filmekben ez pont így zajlik, de most már vedd be szépen a piros pirulát, Neo, és üdvözlünk a valóságban! A kipufogó miatt előbb a szomszéd, majd a Mátrában dB-mérővel köszöntő rendőr szól pár kedves szót, a rendszámtartó meg rögtön vörös posztó lesz az NKH-s kezeslábast viselő szakinak. – Mennyire menő lett! – ezt a bókot várnád az „átépítés” után, de csak „Hol a gyári prizma? Miért vízszintesen áll?” kérdések záporoznak feléd. Persze fordítva is igaz: ha neked nem az a legfontosabb, hogy majmold a Vas vagy bármelyik gagyi film jeleneteit, akkor nem lesz gondod az egyenruhásokkal – tapasztalatból mondom.

4. Néha egyszerűen jobb az autó

Sok cuccot kell vinned, eső/jégeső jön vagy pont fordítva, egész nap 40 fok lesz? Lássuk be, a motorozás – főként városban – praktikusabb az autónál, de igenis vannak helyzetek, amikor Te is négykerékre voksolsz. Nincs ebben semmi szégyen, igenis lehet olyan élethelyzet, amikor kényelmesebb, praktikusabb a kocsi a motornál.

 

Ettől még semmivel nem rosszabb közlekedési forma – sőt –, elvégre mi is azért ingázunk nap mint nap kétkeréken, mert legalább egy órát nyerünk vele oda vissza, és nem leszünk idegroncsok estére a dugóban ácsorgástól.

5. Az autóban utazol, a motort vezeted

Tulajdonképpen ez egyszerre előny és hátrány is. Egy modern autó vezetése nem ördöngösség, adaptív tempomat, sávtartó, automatikus vészfékező segít neked, ha fáradtan ülnél volánhoz. Nem úgy motoron, ahol maga a haladás is egy „mutatvány”, hiszen függőlegesben tartasz egy 2-300 kilós szerkezetet, ami nélküled úgy dőlne el, mint egy sózsák.

A motorvezetés teljes embert kíván – ha nem vagy ott fejben, az nagyobb rizikó, mint autóban

Tehát nem a motor lesz az ideális választás, ha buli után, kialvatlanul, kissé kótyagosan kell eljutnod A-ból B-be, ugyanakkor az összes többi napon fejleszti a készségeid. Többször bizonyították már, hogy a rendszeres motorozás fejleszti a helyzetmegoldó képességet, összetett, előrelátó gondolkodásra sarkall, aminek az élet más területein is hasznát veszed.

Nyűgös dolog a motorozás? Bizony, néha az, de a nyeregben töltött percek mindenért kárpótolnak

Kedves Kezdők és Újrakezdők! Remélem, nem szegte kedveteket ez a néhány idegesítő „mellékhatás”, hiszen a motorozás ettől függetlenül, sőt ezzel együtt is csodás hobbi. S mint láthatjátok, a sok kellemetlenségnek is megvan a maga előnye – ha más nem, hát az, hogy minden apróságért bőven kárpótolnak a motoron töltött órák.

Continental 2019

Facebook Comments