Motorosok a Retro Rádióban: ez nem magamutogatás, hanem közlekedési forma

Motorosok a Retro Rádióban: ez nem magamutogatás, hanem közlekedési forma

- Kategória: Vélemény

Péntek reggel a Retro Rádió reggeli műsorában, a Bochkor show-ban, a motorosok kerültek terítékre a műsorvezetőknél, ahol igen erős bírálatot kapott minden motorral közlekedő ember – mintha mind egyformák lennénk… Tegyük már helyre, hogy mi hangzott el és mi a baj vele!

 

Miként az elmúlt hetekben, péntek reggel is első dolgom volt ébredést követően, hogy telefonról elindítottam a Retro Rádiót, ugyanis sokszor érintenek számomra érdekes, sőt vicces témákat a műsorban. Megörültem, hogy motorosokat emlegettek és zajkibocsátást, amiről nemrégiben egyébként is írtam egy átfogó, kifejezetten részletes cikket, így hát gyorsan dobtam nekik egy sms-t erről, majd vártam a fejleményeket. Időközben kiderült, azért lettünk „mi” a téma, mert előtte nap a kávézóban ülve nem hallották egymás hangját egy nyitott kipufogós chopper miatt. Ezt meg is értem, hiszen számomra is zavaró, mikor a saját hangom se hallom a nyitott kipufogóktól és a feltűnési viszketegségben szenvedő tulajdonosoktól, viszont ami ezután következett, az bizony feltornázta a pulzusomat…

„Neki meg motorozni van kedve, és egy egész város szív miatta…”

Persze ez egy rádióműsor, vagyis ami elhangzik, az nem feltétlenül személyes vélemény, hanem az adásmenetet segítő felütés.

Tehát az egyik műsorvezető védi, míg másik támadja az álláspontot, hiszen így érhetnek el minél szélesebb tömegeket.

Mégsem tudom azt mondani, hogy valós vita zajlott, hiszen olyan sommás „igazságok” hangzottak el, mintha a közel 200 ezer hazai motoros egy ember lenne: a feltűnési viszketegségben szenvedő, feleslegesen kipufogót ordíttató bunkó. Nem célravezető egy kalap alá venni mindenkit, hiszen immáron 186 ezer motorkerékpár rója az utakat, tehát kétszer annyi, mint 20 évvel ezelőtt. Ha tényleg így van, hogy minden motoros bunkó, akkor ebben fejlődtünk a legnagyobbat? Kétszeresére nőtt a másokra fittyet hányó tahók száma húsz év alatt? Aligha…

„A legszebb az, mikor jön a motoros a hallássérülést okozó chopperján, megáll a helyi presszóban, leveszi a vödör bukósisakot, és utána kiszedi a füldugókat a füléből, mert ugye azt a decibelt már ő sem bírja el, de a hang az kell, idióták!” – hangzott el, s az ilyen megjegyzésekhez csak gratulálni tudok… Persze ha olvasták volna a cikkem a zajterhelésről, számukra is kiderült volna: motoron ülve legtöbbször a szélzaj bántja a fülünket, nem a kipufogó

Természetesen megkaptuk a leszólást az életérzés kifejezésért is, amit személy szerint nem szoktam használni, jómagam egyszerűen csak szeretek motorozni kölyökkorom óta, nem kell ebbe többet belemagyarázni. Számomra – és sok más ember számára is – a motorozás egy olyan személyes szférát testesít meg, amikor bukósisakba és bőrruhába bújok, amit senki nem vehet el tőlem. Ha úgy alakul, felpakolok a motorra, útnak indulok új tájakat és embereket megismerni, noha a versenypályás motorozást is szeretem, ezért eljárok néhány barátommal képzésekre, például Chrobák Janihoz.

“Mind különböző személyiségtorzulásokat próbálnak kompenzálni…”

Újabb kérdés merült fel bennem a sok sommás butaságot hallva: csak azért motorozhatunk, mert kompenzálni szeretnénk valamit? Biztos vagyok benne, hogy akadnak olyan motorosok, akik valóban ezzel akarnak kitűnni, de ez ugyanúgy igaz bármilyen más hobbira az életben – tán a kabriózás, a Hummer, a jet-ski stb. nem lehet ugyanilyen pótcselekvés? Gondolom, említett műsorvezetőinknek is feltűnt már, hogy mekkora a forgalom reggelente a nagyvárosokban, aminek az az oka, hogy rengeteg ember egyesével, 5-8 személyes autókkal megy munkába, a torlódás meg egyre csak nő.

Ezzel szemben sokan felülnek kétkerekűikre, legyen szó robogóról vagy motorról, amely nemcsak csökkenti a dugó kialakulását, hanem a környezetszennyezése is töredéke az autókénak, ráadásul teszik ezt úgy, hogy nincs körülöttük kasztni, ami megvédje a vezetőt. Ha a motorosok is az életmódot egyfajta háborúként megélő vegánokok, afféle harcos tagok lennének, akkor most ideírnám, hogy „helyetted motorozom, miattad motorozom”, de szó sincs erről – egyszerűen tudom, hogy hatékonyabb, mint autózni, s ha ezzel segítek is a dugóban álló sofőröknek, az csak hab a tortán.

A motor nem csak azzal csökkenti a környezetszennyezést, hogy kevesebbet fogyaszt, hanem a torlódások mérséklésével is

Nem tudom, hogy a kedves műsorvezetők mivel hidalják át az otthonuk és munkahelyük közötti utat, de az biztos, hogy nem motorral! Szeretném, ha tudnák, nem vagyok híve a felesleges hangoskodásnak, és az eszetlen motorozást is mélységesen elítélem. Sajnos magam is látom, hogy sokan divatból motoroznak, nem pedig a motorozás szeretetéért, és igen, van néhány öncélúan hangoskodó társunk, de ezért kérem, ne ítéljenek el minden motorost aki él és mozog az utakon!

Hír -Retro Rádió - Bochkor show -Gyerekkor Honda NR750
1999-ben a kórházban, egy műtétem után. Igen, én kölyökkorom óta feltűnési viszketegségben szenvedtem, de édesanyám és a tanáraim néhány intéssel sikeresen leneveltek erről… Nem mondom, hogy ez kell az öncélú hangoskodók ellen is, csak egy tipp, hogy működhet

Ezért kellett bántani minket, motorosokat?

Kedves Műsorvezetők! Habár nem tudtam mindent felsorolni a ránk érkező kritikából, mégis az a sok általánosítás, és ez kifejezetten rosszul esett nekem mint boldog párkapcsolatban élő, dolgozó és mindamellett motorozó embernek. Higgyétek el, sokan vagyunk az utakon, akik valóban a motorozás szeretetéért pattannak nyeregbe, ezért úgy éreztem, legalább értük ki kell álljak! Tudjátok, én sem mondom, hogy minden rádiós műsorvezető egy ócska ripacs, aki a lelkét eladja a felszínes, de nagy hallgatottságot hozó témáért – igen, ilyen is van, nem is egy, de ettől még ne általánosítsunk…

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz