Erősebb és gyorsabb lett a legkisebb Honda: itt az új MSX125 Grom!

Erősebb és gyorsabb lett a legkisebb Honda: itt az új MSX125 Grom!

- Kategória: Hírek

Sokkal vagányabb lett a japánok 125-öse, ám ez csak a kezdet – a lényeg a könnyen levehető, kicserélhető idomok alatt rejlik.

Ma reggel adta hírül a japán gyártó, hogy immáron új nevet visel a Honda apró örömmotorja, mely még hitelesebb, retró idomzatba csomagolva, egyszerűen eltávolítható burkolatokkal és erősebb, egyben tisztább üzemű, Euro5-ös erőforrással kerül a szalonokba. Közleményükből kiderült, hogy a motor egyhengeres hajtóműve továbbra is léghűtéses, akárcsak az elődöké, de lényeges változás, hogy erőátvitele már nem négy-, hanem ötfokozatú.

HONDA MSX125 GROM

Szintén a modellfrissítés eredménye, hogy az LCD-műszeregység immáron fordulatszámmérőt és a váltófokozat-visszajelzőt is magában foglal.

 Megjelent a Honda MSX125 Grom

Nem véletlenül kapott teljesen új burkolatot az MSX125 Grom – így gyári állapotban is feltűnőbb, modernebb megjelenésű lett, a könnyen lecserélhető idomok pedig szabad kezet adnak a tulajdonosoknak, hogy kedvük szerint átalakítsák a motort. Persze nem csak a megjelenést érintette a fejlesztés, ugyanis a 2021-es változat átdolgozott LCD-műszeregységén már fordulatszámmérő és fokozatkijelző is helyett kapott.

HONDA MSX125 GROM

Jóllehet, ezek fontos újítások, a lényeg a még erősebb és nyomatékosabb hajtómű, mely már nem négy-, hanem ötfokozatú váltón keresztül gyorsítja a Gromot. Ellenben a váz, a felfüggesztés és a fékrendszer elemei változatlanok, mert az elődben is tökéletesen beváltak a nagymotorokat idéző alkatrészek, páratlan kezességgel felruházva az apró masinát. Noha a 2013-ban megjelent MSX125 sok tekintetben hasonlított a legendás elődökre, és felfedezhettük rajta a Honda sportos csupaszmotorjainak formajegyeit is, a 2021-es MSX125 Grom merőben új stílust képvisel.

HONDA MSX125 GROM

Továbbra is feltűnést keltő, de csak nyomokban emlékeztet az elmúlt években látott MSX-re. Többek között a karcsúbb LED-lámpa, a még letisztultabb nyereg és segédváz, a modernebb vonalvezetésű, kompakt váz és a hiteles retrohangulatot árasztó, apró burkolatok teszik vonzóvá a motort. Jól tudják a mérnökök, hogy a Grom-vásárlók jelentős része szereti egyedivé varázsolni Hondáját, ezért az egyik színkombinációnál feltűnő, fluoreszkáló zöld elemekkel dobták fel a fényezést, és úgy alakították ki az idomokat, burkolatokat, hogy azok gyorsan, könnyen lecserélhetőek legyenek. Mindkét oldalon csupán hat-hat csavart kell meglazítani a tulajdonosnak, ezáltal percek alatt új köntösbe öltöztethető az új Honda.

HONDA MSX125 GROM

Persze gyári állapotban is figyelemfelkeltő jelenség, elvégre az aranyszínű, fordított első villa és az élénksárga központi rugóstag látványos kontrasztot ad a sötét árnyalatú erőforrásnak, kipufogónak, lengővillának és kerekeknek. Bár elegáns, kisméretű műszeregység található a Gromon, könnyen leolvashatóak az értékek, ráadásul a továbbfejlesztett kijelzőn fokozatkijelző, sebességmérő, két napi számláló, üzemanyagszint-jelző és óra is megfigyelhető. Emellett lényeges újdonság, hogy könnyen elérhető gombokat helyeztek el a műszer két oldalán, ezek segítségével kesztyűben is gond nélkül nullázhatóak a napi számlálók.

HONDA MSX125 GROM

A névváltással együtt változott az erőforrás is, így vadonatúj, 125 cm3-s, léghűtésű, kétszelepes hajtómű dolgozik az MSX125 Gromban. Csúcsteljesítménye 4%-kal, 9,79 LE-re (7,2 kW-ra) nőtt 7250-es percenkénti főtengelyfordulatnál, míg legnagyobb forgatónyomatéka 10,5 Nm (5500 f./perc). Mindezt 50 mm-es furatú, illetve 63,1-es löketű hengerből nyerték ki a mérnökök, a sűrítési viszonyt pedig 10,0:1-ben határozták meg.

HONDA MSX125 GROM

Felmenőjéhez hasonlóan az MSX125 Grom erőforrása is pörgős és rugalmas, ahogy azt elvárják a motorosok egy jó értelemben vett mindenestől. Noha lényeges részlet a négyütemű egyhengeres megnövelt teljesítménye, az igazán fontos változások az erőátvitelben történtek. Négy- helyett ötfokozatú váltót építettek be, ezáltal nőtt az utazó- és a végsebesség, utóbbi 92-ről 94 km/órára.

HONDA MSX125 GROM

Gazdaságos üzemeltetése és mindössze 1,52 l/100 km (65,7km/l;WMTC) fogyasztása egyebek mellett annak köszönhető, hogy a főtengely középvonalától eltolt dugattyú és a görgős szelephimba alkalmazásával jelentősen csökkent a súrlódási vesztesége. Természetesen a csekély fogyasztás nem ment a teljesítmény rovására, sőt a hatékony égést biztosító PGM-FI elektronikus befecskendező, valamint a tökéletesített szívó- és kipufogóoldal révén kifejezetten fürge lett az új Grom. Nem lehet panasz az előírt karbantartások gyakoriságára sem, elvégre csak több mint 16 000 kilométerenként kell felnyitni a nagyméretű, 2,5 literes légszűrőházat, hogy kicseréljük a levegőszűrő betétet. Szintén lényeges változás, hogy a korábbi egy helyett két részből áll a leömlő és maga a kipufogódob.

HONDA MSX125 GROM

Miként említették, lényegében nem változott az MSX125 Grom jól bevált futóműve, tudniillik a villa és a hátsó teleszkóppár az elődben is tökéletesen ellátta feladatát. Márpedig továbbra is olyan motor elkészítését tűzték ki célként, mely könnyen kezelhető városban, akár parkolás közben is, de a lakott területet magunk mögött hagyva is élvezetes, ingázzunk egyedül vagy utasunkkal.

HONDA MSX125 GROM

Bátran kijelenthetjük, hogy a Grom felfüggesztése „osztályon felüli”, elvégre 31 mm-es, fordított első villája nagyban csökkenti a rugózatlan tömeget, mi több, hagyományostól eltérő, nagydugattyús kialakítása révén sokkal hatékonyabb csillapítás jellemzi. A nagymotorokról ismerős, masszív, teljes értékű alsó és felső villahíd tovább javítja az első futómű merevségét, s ezzel a kezelhetőséget is, akárcsak a könnyű, mégis masszív központi rugóstag, valamint a H alakot formáló, 50 x 25 mm-es profilú lengővilla.

Még látványosabb lett a Grom átdolgozott, de továbbra is 5 küllős, 12”-os átmérőjű kereke. A 2,5” szélességű ráfon elöl 120/70-12, míg hátul 130/70-12 abroncs feszül, tovább fokozva a motor – álló helyzetben is – dinamizmust sugárzó megjelenését. Csak úgy vonzza a tekintetet a két kerék, főként, hogy elöl aranyszínű, kétdugattyús féknyereg díszíti, míg a tárcsák átmérője elől 220, hátul pedig 190 mm, és a 125-ös kategóriában különleges részlet, hogy az ABS rendszert az IMU működteti. A Grom máris rendelhető Magyarországon – a részletes árlistát és az elérhető színek választékát a modell hivatalos oldalán találjátok.

Műszaki adatok – Honda MSX125 Grom

ERŐFORRÁS
Konstrukció Léghűtésű, négyütemű, egyhengeres
Hengerűrtartalom 125 cm3
Furat x löket 50 x 63,1 mm
Sűrítési viszony 10,0:1
Maximális teljesítmény 9,8 LE (7,2 kW )/7250 ford./perc
Maximális forgatónyomaték 10,5 Nm/5500 ford./perc
Motorolaj mennyisége 1,1 liter
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER 
Befecskendező PGM-FI elektronikus befecskendezés
Üzemanyagtartály kapacitása 6,0 liter
Üzemanyag-fogyasztás 1,52 l/100km**
ELEKTROMOS RENDSZER 
Önindító Elektromos önindító
Akkumulátor 12 V/3,5 Ah
Generátor teljesítménye 200 W/5000 ford./perc
ERŐÁTVITEL 
Tengelykapcsoló Többtárcsás, olajban futó
Erőátvitel Ötfokozatú
Végáttétel Lánc
VÁZ
Konstrukció Acél gerincváz
MÉRETEK
Méretek (H x Sz x M) 1760 x 720 x 1015 mm
Tengelytáv 1200 mm
Villaszög 25⁰
Utánfutás 84 mm
Ülésmagasság 761 mm
Szabad hasmagasság 180 mm
Menetkész tömeg 103 kg
Fordulókör sugara 1,9 méter
FELFÜGGESZTÉS 
Elöl 31 mm-es csúszószárátmérőjű, fordított villa
Hátul Négyzetprofilú, acél lengővillához kapcsolódó központi rugóstag
KEREKEK 
Elöl Ötküllős, öntött alumíniumfelni
Hátul Ötküllős, öntött alumíniumfelni
Kerékméret elöl MT 2,5-12
Kerékméret hátul MT 2,5-12
Gumiabroncs mérete elöl 120/70-12
Gumiabroncs mérete hátul 130/70-12
FÉKRENDSZER 
Elöl 220 mm-es átmérőjű tárcsa kétdugattyús féknyereggel
Hátul 190 mm-es átmérőjű tárcsa egydugattyús féknyereggel
VILÁGÍTÁS ÉS MŰSZEREK 
Műszeregység Folyadékkristályos kijelző sebességmérővel, két napi számlálóval, üzemanyagszint-jelzővel és órával
Világítás LED-fényszóró és hátsó lámpa
Continental 2019

Facebook Comments

Válasz