Teszt: INNOVV K2 menetrögzítő kamera – Tudja a dolgát!

Teszt: INNOVV K2 menetrögzítő kamera – Tudja a dolgát!

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt

Már régóta szerettem volna lecserélni az SJ Cam sisakkamerámat egy olyan eszközre, amit nem kell folytot töltögetni, kártyát cserélni benne stb. Alaposan körbejártam a kérdést, és végül az INNOVV K2 mellett döntöttem. Itt vannak a friss képek, videók, élmények – szerintem ezek alapján jó döntés volt.

Aki esetleg nem ismerné: az Innovv K2 egy olyan menetrögzítő kamera, ami előre és hátrafelé is rögzíti az eseményeket, a gyújtás ráadása után 10 másodperccel magától elindítja a felvételt, GPS-szel követi, hogy merre járok, méri sebességet, de ez kikapcsolható, ha nem akarod megosztani a többiekkel, hogy milyen lassú/gyors voltál. Ez a funkció viszont jól jöhet egy esetleges balesetnél, amikor az elénk vágó autós próbálja beadni a rendőröknek, hogy „száguldott a motoros”, miközben a műszer egészen mást mutatott…

INNOVV K2: Több egyszerű sisakkameránál!

A másik előnye annak, ha be van kapcsolva a GPS, hogy ha esetleg nem emlékszünk, mennyivel mentünk el egy traffipax előtt, vissza tudjuk nézni, sőt a felvételt számítógépre lementve akár térképen is mutatja hol járunk épp, ezzel megkönnyítve a helyek beazonosítását.

A kamera felszerelése gyerekjáték, látszik, hogy alaposan kitalált a rögzítés módja, hogy pofonegyszerű legyen rögzíteni. Tulajdonképpen a leghosszabb időt az veszi igénybe, hogy kitaláljuk: hol lesz a legjobb helye

Androidra és IOS-re is letölthető az Innovv applikációja, amivel egyszerűen beállíthatjuk az eszközt, nézhetjük az éppen aktuális felvételt, fotót készíthetünk vagy megtekinthetjük az eddigi felvételeket, sőt akár azonnal le is tölthetjük a telefonunkra. Lám, nemcsak a felszerelés, hanem a kezelés is pofonegyszerű: bármikor egy mozdulattal megoszthatjuk a képeket, videókat, mégpedig kártyacsere vagy kábeles összeköttetés nélkül.

Egy futár mindennapjai az INNOVV K2 lencséjén keresztül

A kamera 1080P azaz Full HD felbontásban készít felvételt, amitől ha nem GoPro minőséget várunk, akkor garantáltan elégedettek leszünk vele. Napos időben, sőt még éjszaka is élvezhető képeket készít, a lényeg pedig (rendszámok, táblák, közlekedési lámpák stb.) jól látszanak. Tán csak esőben nem volt tökéletes a kép, de ez érthető is, hiszen a hátsó kameráról nem tudja lefújni a menetszél a vizet és az útról felkerült koszt, így azt nem árt néha letörölni ilyen időben, miközben az első továbbra is jól működött.

Nem árt naponta egyszer-egyszer ránézni a lencsékre, hogy tiszták-e, mert ha bármilyen szennyeződés rákerül, akkor jó eséllyel arra fog fókuszálni a kamera, és nem lesz elég éles a kép. Ez főként a hátsó egységnél okozhat gondot

Nagyon tetszik benne, hogy esőben sem kell kikapcsolni, mint az eddigi kameráimat, amiket USB-ről töltöttem menet közben. A legnagyobb monszunban is ugyanúgy helytállt, nem ázott be, sőt magasnyomású mosóval is mostam már a motorom, mióta felkerült, és beázásnak nyoma sincs, vagyis tényleg bírja a strapát.

Mit tud az INNOVV K2?

Egy dolog miatt aggódtam csak, hogy a 256 GB-os memóriakártyára nem fér rá az egész napi motorozás, de gyorsan kiderült, ezen kár volt aggódnom. Igazán takarékosan bánik a hellyel a kamera, és egy egész heti futárkodást rögzíthetek rá, ha napi öt-hat órát töltök nyeregben. Egyébként ezt is jól kitalálták, mert a felvétel akkor sem szakad meg, ha betelne menet közben a memóriakártya, hanem felülírja a legrégebbi fájlokat.

A legkeményebb próba: éjjel, esőben is jól vizsgázott a kamera, igaz, megálláskor érdemes letisztítani a hátsó lencsét, mert arról – értelemszerűen – nem fújja le a menetszél a vizet és az útról felverődött koszt

Ami még egy érdekesség, hogy be lehet állítani, hogy egy bizonyos G-erőhatás fölött (pl. komolyabb fékezés vagy baleset) az Incidens mappába rakja a felvételt, amit soha nem ír felül, így mindig ott lesz bizonyítékként. Plusz van egy Parking Records mappa is, amibe azokat a videókat menti, amikor nincs gyújtáson a motor, de valaki elkezdi mozgatni, tologatni. Ekkor automatikusan élesedik a rendszer és felvételt készít az akcióról.

Itt a központi egység, ez rögzíti a hangot. A közel rakjuk a kipufogóhoz, érdemes leszigetelni, hogy ne ordítson a dob a felvételen

Két dolgot tudok mondani, ami kevésbé tetszik benne: az egyik, hogy a hangot az ülés alatt elrejtett DVR veszi fel, és így ugyan szélzaj nincsen, de a kipufogó elnyom minden más hangot – ezen érdemes finomítani némi hangszigeteléssel. A másik, hogy az egész heti, 200-250 gigás felvételt jobb kábelen letölteni, mert WiFi-kapcsolattal elég lassan, és csak egyesével lehet lementeni a felvételeket. Tegyük hozzá, a forgalmazó adott hozzá kártyaolvasót, szóval ez rögtön meg is oldódott.

Talán a leggyakoribb „ellenérv” az INNOVV kamerák ellen, hogy sokallják a készülékek 110 ezer forintos árát. Nos, ha jól összeszámolom, a két kamera, a sisakkameráknál ezerszer kényelmesebb használat és a minőség alapján bőven megéri az árát, és egyéként sincs értelme összevetni egy kínai eszközzel – ha egy SJ Cam vagy régi GoPro ugyanezt nyújtaná, akkor én sem váltottam volna erre, s lám, mégis ez került a motorra és nem a riválisok.

Szerencsére a kamera látószöge elég nagy, egészen pontosan 120°, ezért ha nem pont előttünk vagy mögöttünk történik akció, az is látható lesz a felvételen

Az első hetek tesztjei alapján jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki megunta már a bajlódást a töltéssel, kártyacserrével, no meg azzal, hogy néha elfelejti elindítani, és ezért lemarad a legjobb felvételekről… Részemről maradok ennél, mert bevált, és nekem többet nyújt, mint a hasonló összegbe kerülő, két középkategóriás akciókamera, ráadásul sokkal több funkciót nyújt messze kevesebb macerával.

Continental 2019

Facebook Comments