Melyik a legkapósabb 125-ös motor? Új nevek az európai toplistákon

Melyik a legkapósabb 125-ös motor? Új nevek az európai toplistákon

- Kategória: Ajánló, Hírek

Ha azt kérdeznék: melyik az öt legkelendőbb motor a szomszédos Ausztriában, valószínűleg tízből tízen hibáznák el a választ. Meglepő sorrend alakult ki a sógorok ranglistáján.

Hazánkban feltörekvőben van a 125-ös, váltós motorok kategóriája, jelenleg ez a negyedik legnépszerűbb géposztály a túraendurók, a nakedek és a rendszámos robogók mögött. Persze nincs szó több ezres mennyiségről, elvégre Magyarországon inkább nyolcadliteres vagy elektromos robogókat választanak az ingázók váltós motorok helyett.

Csak a túraendurók fogynak? A Yamaha Ténéré 700 is bekerült a legjobb 15-be, csakúgy, mint a BMW és a KTM terepmotorjai

Ez meg is látszik a statisztikákban, elvégre a 125-ös robeszok teszik ki az összes új motor 13-14%-át, míg a váltós 125-ösök 6-7% közötti eredményt értek 2019-ben.

A Brixton BX a negyedik legkelendőbb motorkerékpár Ausztriában

A szomszédos Ausztriában sokan választanak váltós motort ingázáshoz vagy egyáltalán első motorkerékpárnak, így ott a több 125-öst találunk az eladási listák élmezőnyében. Ráadásul különleges nevek bukkannak fel az top tízben, azaz 2020-ban átrendeződött a márkák erőviszonya is.

Új nevek a piacon? 2020 első háromnegyed évében a Brixton BX 125 volt a negyedik legnépszerűbb nagymotor Ausztriában

Például az első féléves összesítés alapján a Brixton BX125 a negyedik (!) legnagyobb darabszámban eladott motor volt Ausztriában, és olyan ikonokat előzött meg, mint a KTM 790 Duke/Adventure vagy a Yamaha MT-07. Ami az egyes géposztályok versenyét illeti, továbbra is csak az enduróknak és csupaszmotoroknak terem babér az európai piacon.

Átvette a vezetést a KTM 390 Duke, mögötte jön az R 1250 GS és a 125 Duke, valamint a Brixton 125-öse az eladási ranglistán. Érdekesség, hogy a GS az egyetlen 900 köbcenti feletti modell a legjobb tízben

Kivételesen letaszították az élről az örök bestseller BMW R 1250 GS-t, ugyanis októberben a KTM 390 Duke vette át a vezetést (577 db), második a GS (566 db), igaz, emellett a GS Adventure-ből is több mint 200-at adtak el, amit külön számoltak az összesítésben. 511 darab 125-ös Duke talált gazdára, negyedik az említett Brixton BX 125, majd jön az MT-07, a Z 650 és meglepetésre a KTM 690 SMC R szupermotó.

Éljenek a hazai márkák! Ausztriában a legkelendőbb 15 nagymotor közül kilenc hazai gyártású, beleértve a KTM és a Brixton modelljeit is

Talán a vírushelyzet is hozzájárult, hogy egyre többen keresik a minél hatékonyabb közlekedési formákat az autós ingázás vagy a tömegközlekedés kiváltására, s erre bizony tökéletesek a fürge és jó áron kínált 125-ösök. Kíváncsian várjuk, hogy itthon milyen hatással lesz a piacra a járvány, de nem lennénk meglepve, ha 2020-ban Magyarországon is előretörnének a 125-ösök és az A2-vel vezethető, megfizethető modellek.

Jelenleg második az R 1250 GS, igaz, csak azért, mert a modell két változatát (GS és GS Adventure) külön számolják az összesítésben

A 15 legnépszerűbb új nagymotor Ausztriában

  1. KTM 390 DUKE – 577 db
  2. BMW R 1250 GS – 566 db
  3. KTM 125 DUKE – 511 db
  4. Brixton BX 125 – 440 db
  5. KTM 790 DUKE – 390 db
  6. Yamaha MT-07 – 337 db
  7. Kawasaki Z 650 – 323 db
  8. KTM 690 SMC R – 303 db
  9. Kawasaki Z 900 ABS – 302 db
  10. KTM 790 ADVENTURE – 243 db
  11. KTM 1290 SUPER DUKE R – 232 db
  12. KTM 890 DUKE R – 231 db
  13. KTM 1290 SUPER ADVENTURE S – 227 db
  14. Yamaha Tenere 700 – 220 db
  15. BMW R 1250 GS ADVENTURE – 215 db
Continental 2019

Facebook Comments

Válasz