Egy hétvége a quadok nyergében: ATV-túrán jártunk

Egy hétvége a quadok nyergében: ATV-túrán jártunk

- Kategória: Események, Kiemelt cikk, Túra

Kíváncsi voltam, hogy mit nyújthat egy hétvégi, vezetett ATV-túra, ahol a gépektől a felszerelésekig mindennel készülnek a szervezők, ezért elmentem Rózsavölgyi Tamásék terepes programjára – nem bántam meg…

Lassan hideg van a motorozáshoz, legalább is a fagyos reggelek és a párától nedves utak már nem ugyanazt nyújtják, mint az augusztusi hétvégék. Persze a magunkfajta ilyenkor sem szeretne a tévé előtt ülni, ezért barátaimmal úgy döntöttünk, keresünk valami új, eddig nem próbált motoros programot. Végül az RMC hétvégi ATV-túrájára esett a választás, hiszen az részben motorozás, és nem hátrány – sőt előny –, hogy esős idő volt a túra előtti napokban.

Az RMC hétvégi quadtúráján jártunk

Alig egy hónapja, szeptember 26-án jutottunk el az érdekesnek ígérkező terepezésre, amit a Quadtours.hu és az RMC Motor szervezett. Az RMC első embere, Rózsavölgyi Tamás tapasztalt quadosként vezette túránkat, sőt ő felelt a nem motoron töltött időben, hogy egy percig se unatkozhassunk.

Rövid gyakorlás után már mehettünk is az éles terepre a 250-es gépekkel

Kettőkor indult a túra, így jó ráhagyással egy után már ott voltunk az üzletben, és inkább helyben ütöttük el az időt. Jó ötlet volt, ugyanis megnéztük a quadok felkészítését, kaptunk egy isteni kávét, kitöltöttük a papírokat stb. – jó hangulatban telt a rákészülés is. Közben sorra érkeztek a többiek, akik szintén erre a napra jelentkeztek, ők is megkapták a papírokat, overált, kesztyűt, sisakot stb.

Masszív, a törökbálinti környezetben elég erősnek bizonyult, megbízható Kymcókkal vettünk részt a túrán

Ezt követően Tamás a délelőtti túravezetésből visszatérve már pattant is át felmálházott 680-as Hondájára, mi pedig siettünk a kocsikhoz, hiszen innen még egy röpke 10 perces utazás választott el minket attól, hogy kiérjünk a Törökbálint melletti túrahelyszínre, ahol már a felkészített quadok és a szervezők vártak minket.

Összetartó, fegyelmezett csapatként tudtunk együtt túrázni, így pár kép erejéig volt időnk megállni szebbnél szebb helyeken

Amint odaértünk, a lenyűgöző tájat kínáló törökbálinti dombok peremére, már éreztük, hogy ez egy remek nap lesz. Az érkezést követően Tamás egy rövid tájékoztatót tartott a balesetvédelemről, a quadok használatáról és mindarról, ami minket várt azon a délutánon. A tájékoztatás után mindenki választott egyet a sorba állított quadok, más néven ATV-k közül. Hogy milyen gépek közül válogathattunk? Nos, elsősorban Kymco KXR 250-ek sorakoztak előttünk, de akadt Kymco MXU 250 is a mezőnyben. Mivel az ide érkezők nagy yrésze még sosem ült quadon, Tamás egy bemelegítő ügyességi pályán vezetett be minket az ATV-zés rejtelmeibe. Mentünk két-három kört a felállított pályán, és mivel minden rendben zajlott, jöhetett a várva várt túra a nyílt terepen.

Felfedezőtúránk alatt több olyan helyen is jártunk, ahol az extrémebb részeket kedvelő pilóták is találtak maguknak megfelelő terepet

Kalandozásainkat a Törökbálint melletti erdei átvezetőn sorba rendeződve kezdtük meg. Tamás haladt elöl mint túravezető, mögötte mi és végül a sort egy túrakisérő zárta. Körülbelül öt kilométeres túrát tettünk az erdőben, ami egyszerűen lenyűgöző tájakon vezetett végig minket. Minden egyes helyszín, erdősáv után úgy tűnt, mintha egy másik országrészben lennénk… Természetesen nem változott az éghajlat körülöttünk, de úgy éreztük mintha az európai erdőségből egyszer csak egy dél-amerikai esőerdőbe kalauzoltak volna minket, jártunk érdekes, indás, sziklás helyeken, mély árkokban, meredek vízmosásokban és fejtető fölé érő fűben is. A Kymcók kivételesen jól bírták a gyűrődést, pedig utólag elmondhatom, motorosként aggódtam, hogy „csak” 250-es gépek – a quadoknál teljesen más a hengerűrtartalom és az erő szerepe, mint egy közúti vagy terepmotoron.

A rugóút sosem volt kevés, hiszen nem krosszpályán ugrattunk, a teljesítmény pont elég a kezdőknek, az élmény pedig leírhatatlan. Miután mindenféle terepen kínoztuk  a quadokat, a pihenő alatt megkérdeztem Tamást, miért Kymcókból állította össze a flottát. „A válasz egyszerű” – vágta rá csípőből hisz’ gondolj csak bele, hogy a legtöbben sosem vezettek még váltós motorkerékpárt, így alapkitétel hogy automataváltós legyen a gép. Továbbá az is nagyon fontos, tekintve, hogy flottában tervezünk, hogy elérhető áron jussunk hozzá és az ATV szervizigénye is alacsony legyen – ezért lett pont a Kymco.”

Quadtrophy-gyakorlatok az RMC ATV-túráján

Remélem, a beszámoló és a képek átadják, milyen jól éreztük magunkat a „négyévszakos” túrán, ahogy a szervezők elnevezték, mivel szinte egész évben indítanak ilyen túrákat a környéken.

Ki gondolná, hogy ilyen izgalmas, mégis bejárható terepek vannak a főváros közvetlen közelében? Elképesztően gyönyörű helyeken kalauzoltak minket végig a szervezők

Az erdei barangolás szemet gyönyörködtető tájakon vezetett végig minket azonban az igazi izgalmak csak ezután jöttek. Amikor visszaértünk a gazdaságba, ahonnan elindultunk, magunkhoz vettünk egy kis frissítőt és már folytatódtak is a programok. Két csapatra osztottak minket és a farm eltérő szegleteiben a quadtrophyból átvett, hétköznapi emberek számára is megoldható ügyeségi feladatokkal találtuk szembe magunkat. Tamás négyszemközt elmondta nekem, hogy rengeteg akadálypálya alaprajzot kombinálnak és különböző nehézségi szinteket állítanak össze az éppen teljesítő csapat képességeihez mérten – lám, ez is a sikeres szervezés egyik kulcsa.

Jól jött Tamás quadtrophys tapasztalata, remek túrát és ügyességi pályát állított össze nekünk

Mondhatom, hogy igyekszem tudatosan, minél ügyesebben motorozni, ezért úgy gondoltam barátaimmal együtt, hogy nekünk meg sem fog kottyani egy kis akadálypálya meg pár labda. Igen, labda. Tudni illik több olyan feladat is volt ahol teniszlabdákat kellett oszlopokra fel, illetve le pakolni különböző időkapukon áthaladva. Kipróbálhattuk magunkat még szlalompályán és volt itt kapuverseny is, melynek egyes részei változó nehézségi szinten zajlottak. A szlalompálya és a kapuverseny tisztán az időre ment (ezt Tamásék minden alkalommal változtatják), jól is teljesítettünk, de a kombinált labdapakolás rajtunk is kifogott.

Természetesen a versenyszellem mindenkiben ott volt, hogy legyőzze ellenfeleit…

Mihelyt az összes versenyszámban megmérkőztünk a bográcsban rotyogó gulyás illata csalogatott asztalhoz minket. Jóízű falatozás, beszélgetés, nevetgélés – igazán jó hangulatban telt az ebéd. Amíg a szervezők összesítették pontjainkat, mi alaposan kiveséztük a túra legjobb pillanatait. A beszélgetésbe belefeledkezve elérkeztünk az eredményhirdetéshez, ahol a dobogósok – az élmények mellé – érmet is kaptak. A nap lezárásaként beszélgettünk még egy kicsit, majd elbúcsúztunk és élményekkel telve szálltunk vissza autóinkba. Köszönjük az élményt a Quadtours.hu és az RMC Motor csapatának – minden puncsolás nélkül mondhatom, hogy ritka az ilyen ügyes, mindenre odafigyelő szervezőcsapat!

Rózsavölgyi Tamás, túravezetőnk

Eredetileg itt ért volna véget a beszámoló, de végül annyit beszélgettünk Tamással és olyan sok érdekességet tudtunk meg, hogy úgy döntöttünk, ezt is megosztjuk veletek. Aki ismeri Tamást, az tudja, hogy mindig is vonzotta a benzingőz illata, és számos szakágban kipróbálta magát. Könnyen a gokartok szerelmesévé vált, majd versenyzői karriert is épített. Ezután egy barátjával kezdett quadozni, az akkoriban Magyarországon alig ismert sportágat is versenyszerűen űzték. A rengeteg megmérettetést követően döntöttek úgy, hogy érdemes lenne „civilek”  számára is elérhetővé tenni a quadozást, ATV-zést, s így került képbe a Pólus Center mellett szabadon hagyott cross-gokartpálya, melyet a honvédségtől béreltek. Az évek múlásával több helyre is átköltöztették a gépállományt, tudniillik egy kisebb szünetet követően Pécelen folytatták, majd Érd parkvárosban egy katonai lőtéren, míg végül Törökbálinton kötöttek ki.

Bár a helyszín mindegy is, így főként arról faggattam: hogy lehet ennyire flottul, gördülékenyen leszervezni egy ATV-túrát, ahol jórészt kezdők vannak és sok váratlan meglepetés adódhat útközben:

– A programunk mindig attól függ, hogy hány főre kell szervezni. Az sem mindegy, hogy milyen felosztásban oldják meg a feladatokat és mennyi idő alatt. Lehet csoportos vagy egyéni, szóval rugalmasak vagyunk, és mindig a résztvevőkhöz igazítjuk a programot, talán ebben rejlik a sikere.

Tamás nagyon büszkén mesélte, hogy minden igényt lefednek: az érdeklődők választhatnak családi nap, pályaépítés, gyakorlópálya, ügyességi pálya közül, lehet céges csapatépítőverseny is, sőt, mivel szabadtéren van és akadnak bőven gépek, csak az elképzelés és a fantázia szab határt a lehetőségeknek. – A felkészültebbeket például haladó szintű faakadályokkal, ügyességi pályákkal várjuk, melyeket bárhova, akár egy gyárudvarra tudunk telepíteni – foglalta össze Tamás.

Tamás eltökélt célja volt, hogy a legizgalmasabb útvonalakon vezessen végig bennünket – bátran mondhatom, hogy sikerült neki

Tamás arról is beszámolt, hogy jövőbeli terveik között szerepel egy tíz quadból álló rendszámos flotta létrehozása, valamint, ha már lesznek minden szempontnak megfelelő elektromos ATV-k, melyek üzemideje és strapabírósága is garantált, akkor természetesen megtalálhatóak lesznek náluk. Addig pedig folynak tovább a résztvevők igényei szerint összeállított túrák, melyekről itt láthattok további képeket és részleteket.

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz