Már nem enduró a Honda NC750X – alaposan átfésülték a motort

Már nem enduró a Honda NC750X – alaposan átfésülték a motort

- Kategória: Hírek

Gyakorlatilag leültették az NC elejét, hogy csökkenjen az ülésmagasság és az alacsony/magas pilóták egyaránt kényelmesen utazhassanak rajta. Noha korábban enduróként vagy legalább is kalandmotorként aposztrofálta a gyártó a modellt, a 2021-es változat inkább valódi allrounder lett, tehát az elődjénél is sokoldalúbb gép.

 

Átfogó modellfrissítést végeztünk Európa egyik kedvenc „mindenesén”, az NC750X-en – mesélték a japán mérnökök –, az új változat erősebb motorral, szélesebb fordulatszám-tartománnyal és módosított váltóttételekkel gördül le a futószalagról.

Megújult a Honda NC750X, jelentősen csökkent az ülésmagasság

Olyan ultramodern vezetéstámogató rendszerekkel büszkélkedhet – folytatták –, mint a háromállású üzemmódkapcsolóval társított elektronikus gázmarkolat vagy a továbbfejlesztett kipörgésgátló, mely mivel gyári fejlesztésű darab, a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) nevet viseli.

A röviden áttételezett első, második, illetve harmadik váltófokozat még közvetlenebbé tette a motort, és a nyomatékhatárolós tengelykapcsolón dolgozó szakembergárda is elismerést érdemel, hiszen kisebb erővel húzható be a kuplungkar és a gyors visszakapcsolásoknál sem válik bizonytalanná a gép

Talán a legfontosabb változás, hogy a motor menetkész tömege 6 kg-mal csökkent, áttervezett vázát pedig élesebb vonalak alkotta idomzat öleli körbe. A továbbfejlesztett burkolat egyik fontos előnye, hogy a korábbinál jóval nagyobb központi tárolórekeszt alakíthattak ki a vezető előtt.

Bár az erőforrás teljesítményleadása kifejezetten egyenletes, a Honda mérnökei elektronikus gázmarkolattal és üzemmódkapcsolóval (ti. ESŐ, ÁLTALÁNOS, SPORT ÉS EGYÉNI) látták el az NC750X-et. Ezt megfejelendő a dupla kuplungos automatikus váltó (DCT) működése immáron az aktuális menetüzemmódhoz igazodik

További fontos részlet, hogy az ülés 30 mm-rel alacsonyabbra került, átformálták a szélvédőt, és immáron szériatartozék a folyadékkristályos műszeregység, valamint a minden elemében LED-es világítás. A Honda által fejlesztett dupla kuplungos automatikus váltó még egyszerűbbé teszi a távoli tájak elérését.

Hogy az egyébként is parádés fogyasztás tovább csökkenhessen, hosszabb 4., 5. és 6. fokozatot építettek be, így 60 km/óránál percenként csak 2500-at forog a főtengely

Természetesen az NC750X megfelel az Euro 5-ös előírásoknak és fogyasztása is lenyűgöző, csupán 3,53 l/100 km, s így több mint 400 kilométert tehet meg két tankolás között.

Nőtt a vezető előtti csomagtér, immáron 23 liternyi holmit nyel el az „áltank”

Praktikusságáról árulkodik, hogy a vezető előtti csomagtér űrtartalma 1 literrel nőtt, már 23 liter. Így napellenzős, kalandmotoros sisakok is beférnek, ráadásul az átalakításnak hála további 1 kg-mal csökkent a motor tömege. A rekesz fedelének külső felére – tanktáska rögzítésére is használható – sínek kerültek, míg belülre négy kampót szereltek, amelyekbe például a csomagrögzítő háló akasztható.

Az első villát Showa Dual Bending Valves teleszkópok alkotják, rugóútjuk 2021-től 120 mm, míg korábban 153,5 mm volt – részben ennek köszönhető, hogy 30 mm-rel csökkent az ülésmagasság

Az új Honda NC750X listaára 2 969 000 forint, míg a DCT-s változatért 220 ezer forint felárat kell fizetni.

Műszaki adatok – Honda NC750X (2021)

ERŐFORRÁS  
Konstrukció Folyadékhűtésű, négyütemű, 8 szelepes, SOHC-vezérlésű, soros, kéthengeres Megfelel az Euro 5-ös elírásoknak.
Összlökettérfogat 745 cm3
Furat x löket 77 mm x 80 mm
Sűrítési viszony 10,7:1
Csúcsteljesítmény 57,12 LE (42 kW)/6250 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték 68 Nm/4750 f./perc
Olajmennyiség Hagyományos váltóval: 3,7 liter

DCT-vel: 4,1 liter

ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER  
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége 14,1 liter
Üzemanyag-fogyasztás Hagyományos váltóval: 3,53 l/100 km (WMTC szabvány szerint)

DCT-vel: 3,53 l/100 km (WMTC szabvány szerint, D üzemmódban mérve)

ELEKTRONIKAI RENDSZER  
Indítás Önindító
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/11,2 aH
ACG-generátor legnagyobb teljesítménye Hagyományos váltóval: 420 W/5000 f./perc

DCT-vel: 450 W/5000 f./perc

ERŐÁTVITEL  
Tengelykapcsoló felépítése Hagyományos váltónál: Olajfürdős, többtárcsás

DCT-nél: Többtárcsás, olajfürdős, hidraulikus, dupla kuplungos

Váltó felépítése Hagyományos váltó: Hatfokozatú, lábbal kapcsolható

DCT: Hatfokozatú, dupla kuplungos, automatikus működésre is képes váltó

Végáttétel Lánc
VÁZ  
Konstrukció Acélcsövekből készülő gerincváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ  
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) 2230 mm x 845 mm x 1350 mm
Tengelytáv 1535 mm
Villaszög 27°
Utánfutás 110 mm
Ülésmagasság 800 mm
Szabad hasmagasság 165 mm (minimum)
Menetkész tömeg Hagyományos váltóval: 214 kg

DCT-vel: 224 kg

FELFÜGGESZTÉS  
Elöl 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópok, 153,5 mm-es löket
Hátul Központi rugóstag, Pro-Link himbarendszer, 150 mm-es kerékmozgási tartomány
KEREKEK  
Elöl Sokágú, öntött, alumínium
Hátul Sokágú, öntött, alumínium
Kerékméret elöl 17M/C x MT3,50
Kerékméret hátul 17M/C x MT4,50
Abroncs elöl 120/70 ZR17 M/C (58W)
Abroncs hátul 160/60 ZR17 M/C (69W)
FÉKRENDSZER  
ABS típusa Kétcsatornás ABS
Elöl Hullámos peremű, 320 milliméter átmérőjű tárcsa kétdugattyús féknyereggel és szinterbetétekkel
Hátul Hullámos peremű, 240 milliméter átmérőjű tárcsa egydugattyús féknyereggel és hagyományos, műgyantás betétekkel
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA  
Műszeregység Digitális sebesség- és fordulatszámmérő (rovátkás), két digitális napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő (aktuális és átlag-),

digitális óra, váltófokozat-visszajelző, hűtőfolyadék-túlmelegedésre figyelmeztető lámpa.

Lopásvédelem HISS
Fényszóró LED-es
Hátsó lámpa LED-es
Continental 2019

Facebook Comments

Válasz