Könnyebb és erősebb lett a Honda CRF300L

Könnyebb és erősebb lett a Honda CRF300L

- Kategória: Hírek

Legalább ennyit „nyerünk” az Euro 5 bevezetésével: a Honda endurója éppen a szigorítás miatt lett könnyebb és erősebb… 

Először is 286 köbcentire növelték a hengerűrtartalmat, ezáltal jelentősen nőtt a teljesítmény és a nyomaték, s hogy még fürgébb legyen, négy kilót faragtak a tömegéből, így lett a CRF300L könnyebb és erősebb, mint 250-es elődje.

Leleplezték a Honda CRF300L-t

A csúcsteljesítmény immáron 27,3 lóerő, és kétezres fordulatszám felett mindvégig jóval nyomatékosabb a egyedliteres felmenőnél. Végsebessége 132 km/óra korábbi 129 helyett, és az első öt váltófokozat rövidebb, míg a hatodik hosszabb áttételezésű, hogy városban gyors, autópályán pedig nagy tempónál is takarékos legyen a gép.

Karcsúbb váz, több visszajelzés és nagyobb, nyomatékosabb erőforrás – az a 2021-es CRF300L

Csekély erővel működtethető, nyomatékhatárolós tengelykacsoló (csúszókuplung) került a motorba, így visszaváltáskor sem csúszik meg a hátsó kerék, illetve kevésbé fárasztó a kuplungolás városi araszolás vagy terepezés közben.

Csak a váz tömege 2,15 kilóval csökkent, míg a motor 4 kilóval lett könnyebb

Négy kilót sikerült lecsípni a tömegéből, menetkészen mindössze 142 kg-mal mérlegel a motor. Oroszlánrésze volt a súlycsökkentésben a vadonatúj, acél bölcsőváznak, ami 2,15 kg-mal karcsúbb a korábbi konstrukciónál, míg oldalirányú merevsége 25%-kal csökkent, ezáltal még több visszajelzés jut el a vezetőhöz az első-hátsó kerékről, és nagymértékben javult a kezelhetőség.

Kétezres fordulatszám felett erősebb, nyomatékosabb a 286 köbcentire hizlalt egyhengeres, mint elődje

Bár ez elsőre nem feltűnő, 30 mm-rel keskenyebb csővel kötötték össze a váz bölcsőrészét a villanyakkal, míg az erőforrás alatt futó csövek átmérője 28,6-ról 25,4 mm-re csökkent, és kereken 20 mm-rel lett karcsúbb a váz gerincnyúlványának csőátmérője.

Még karcsúbb, egyben kezesebb lett a CRF

Ezzel összhangban egy darabból álló, elődjénél 550 g-mal könnyebb, alumínium lengővillát csatoltak a vázhoz, az új alkatrész oldalirányú merevsége 23%-kal kisebb, mint korábban. A tökéletes eredmény érdekében a lengőkar 15 mm-rel keskenyebb lett a bekötési pontnál, míg a módosított keresztmetszet révén ideális mértékű az alkatrész tervezett rugalmassága és hajlása, ami terepen és aszfalton is sokat javít a kezelhetőségen. A korábbi acél helyett alumínium villahidat építettek be, ezzel 730 g-ot (!) spóroltak a mérnökök, ráadásul a tömegközépponttól messze eső helyen, ezáltal még gyorsabb irányváltásokra képes a modell.

HRC-technika, japán gyártás és minőség, mindez jóval kétmillió forint alatt – korrekt ár az új CRF-ért

Végül új felfüggesztést építettek be, a hosszabb rugóút és extrém nagy, 255 helyett immáron 285 millis (!) szabad hasmagasság révén jöhet padka, járdaszegély vagy farönk, könnyedén lépi át a motor – egyaránt talpraesett városban és burkolatlan úton. Noha minden paraméterében jobb, fejlettebb a 250-esnél, az ára is kedvező maradt: Magyarországon 1 949 000 forintba kerül.

Műszaki adatok – Honda CRF300L

Erőforrás típusa Egyhengeres, DOHC-vezérlésű, folyadékhűtésű
Összlökettérfogat (cm³) 286
Szelepek száma 4
Furat x löket (mm) 76,0 x 63,0
Sűrítési viszony 10,7:1
Legnagyobb forgatónyomaték 27,33 LE (20,1 kW)/8500 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték 26,6 Nm/6500 f./perc
Olajmennyiség 1,8 L
ÜZEMANYAG-RENDSZER
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége 7,8 L
Üzemanyag-fogyasztás** 3,1 L/100 km
CO2-kibocsátás (WMTC) 73 g/km
ELEKTRONIKAI RENDSZER
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/7 Ah
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítése Olajfürdős, többtárcsás, rásegítéses, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló
Váltó felépítése Hatfokozatú
Végáttétel Lánc
VÁZ
Váz típusa Acélból készült, dupla bölcsőváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (h x sz x m) 2230 x 820 x 1200 mm
Tengelytáv 1455 mm
Villaszög 27,5°
Utánfutás 109 mm
Ülésmagasság 880 mm
Szabad hasmagasság 285 mm
Menetkész tömeg 142 kg
Fordulókör sugara 2,3 m
FELFÜGGESZTÉS
Elöl 43 mm- es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkóppár
Hátul Pro-Link himbarendszer, központi rugóstag, alumínium lengővilla
KEREKEK
Elöl Fűzöttküllős, alumínium
Hátul Fűzöttküllős, alumínium
Abroncsméret elöl 80/100-21M/C 51P
Abroncsméret hátul 120/80-18M/C 62P
FÉKRENDSZER
ABS típusa Kétcsatornás
Első fék 256 x 3,5 mm-es tárcsa kétdugattyús féknyereggel
Hátsó fék 220 x 4,5 mm-es tárcsa egydugattyús féknyereggel
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA  
Műszeregység típusa LCD
Fényszóró Hagyományos izzóval felszerelt
Hátsó lámpa Hagyományos izzóval felszerelt
Continental 2019

Facebook Comments

Válasz