Folytatódik a razzia: közel százezres bírságot kapott a szabálytalan elektromos kerékpárért

Folytatódik a razzia: közel százezres bírságot kapott a szabálytalan elektromos kerékpárért

- Kategória: Gyorshírek

Tavaly ősszel már felhívtuk rá a figyelmet, hogy elkezdődött az e-kerékpárként használt villanyrobogók ellenőrzése. Akkor még nem bírságoltak a zsaruk, csak figyelmeztettek, de kezd elfogyni a türelem…

 

Először is tisztázzuk, hogy miért kapnak csekket, akik sisak és biztosítás nélkül használják az elektromos robogókat!

  • Gázkar nélküli, de villanymotorral felszerelt, lábhajtással elindítható kerékpárok. 300 W-nál gyengébb motorjuk csak tekerés hatására kapcsol be, és 25 km/órás sebesség felett automatikusan leáll. Ezek hivatalosan is kerékpárok.
  • Gázkarral felszerelt, gázadásra elinduló, villanymotoros járművek 25 km/óránál nagyobb tervezési sebességgel. Ezek segédmotoros kerékpárok, pont, mint egy Simson vagy bármilyen robogó, tehát sisak, vezetői engedély és kötelező biztosítás kell rá.

90 ezer forintra büntették a szabálytalan e-kerékpárért

„Úgy közlekedjen mindenki elektromos kerékpárral hogy jogosítvány bukósisak és biztosítás köteles. Ha nem így jár és ez az alja.” – írja Bolha Tamás, akit 90 ezer forintra büntettek, mert sisak és KGFB nélkül használta villanyrobogóját.

A bejegyzés szerzője, Tamás is megerősítette, hogy egy 300 W-os Polymobillal állították meg a rendőrök

Miért kapott büntetést, ha ő jóhiszeműen elektromos kerékpárként vásárolta a járművet? Nos, sajnos a kereskedők jó része bármelyik 300 wattnál gyengébb villanyrobogót e-kerékpárként próbálta rásózni a vevőkre, holott az már 30 éve segédmotornak számít, és nem használható biztosítás, illetve sisak nélkül.

Mint említettük, ami gázadásra elindul, az nem lehet kerékpár. Vagyis ha ilyet akarnak eladni valakinek, legyen tisztában vele, hogy ez csak sisakban és kötelező biztosítással használható közúton.

Végül pedig mit tehet, akit már bepaliztak, és olyan villanyrobogóval jár, amit eddig sisak nélkül, kerékpárként használt?

  • Felteszi a bukót, befizeti a „borsos”, havi 2-300 forintos biztosítási díjat, és nyugodtan kerekezik, hiszen senki nem köthet bele a segédmotorként használt járgányba.
  • Esetleg szidhatja a zsarukat, hogy csak mocskos pénzbehajtók – így viszonylag gyorsan ki lehet harcolni egy vaskos csekket.

Kérünk mindenkit, még vásárlás előtt ellenőrizze, hogy tényleg kerékpár-e a kinézett járgány! Egyébként pedig a szabályos e-kerékpárokra is melegen ajánljuk a sisakot és a biztosítást, hiszen így biztonságosabb használni és egy koccanásnál sem kell azon aggódni, ki és miként állja a kárt.

Continental 2019

Válasz