Most képzeletben kioszthatsz egy tockost az EU-s döntéshozóknak, ha éppen a ZZR, a VFR vagy az elegáns FJR volt a kedvenced…
Elérkezett a január, és ezzel végérvényesen befellegzett néhány motortípusnak, már ami az európai forgalmazást illeti. Abba most ne menjünk bele, hogy egy új, Euro 4-es motorkerékpár mennyire „ szennyező” és hogy eleve egy szem motor miként befolyásolja a levegő tisztaságát a kontinensen – a lényeg, hogy itt az Euro 5, punktum.
Eltűnik a legendás Honda VFR-sorozat
Miként korábban már megírtuk, hiába is keressük az EU-s árlistákban a legendás Kawasaki ZZR1400-at vagy az FJR1300-at, mindkettő áldozatul esett a környezetvédelmi szigorításoknak, pedig a Kawa három, a Yamaha pedig két évtizeden keresztül volt meghatározó a piacon.

Ennél is meglepőbb, amire olvasónk, Karesz mutatott rá: hiába szeretett volna új VFR-t vásárolni, sajnos a Honda parádés túragépei is kihullottak a rostán és nem szerepelnek a cég idei árlistájában. Na jó, a kissé túlsúlyosra sikerült VFR1200X eltűnése nem a legnagyobb érvágás, amit a motorpiac valaha elszenvedett, de hogy nincs VFR800, sőt VFR800X Crossrunner sem?
Honda VFR1200X – lám, pályán sem ügyetlen….
Igazán kér érte, hiszen elképesztő rajongótáborral büszkélkedhet a VFR-sorozat, nem véletlen, hogy használtmotor-tesztjeinkben is ódákat zengtek róla a tulajdonosok. Szóval ha valakinek a VFR800, 800X vagy 1200X a kedvence, jól teszi, ha gyorsan bespájzol egy fiatal, keveset futott példányt, mert ezentúl új gépként már nem lesz elérhető Európában, s így itthon sem.