Ahány ház, annyi szokás, mármint ami a matricák eltávolítását illeti. Kapargatók, vízzel, ecettel vagy áttetsző olajjal beáztatók és papírtörlővel tunkolók versenyeznek egymással a minél hatékonyabb eredményért, pedig csak egy jó megoldás játszik – mutatjuk, melyik.
Főként idősebb motoroknál okozhat gondot, hogy az előző, nem túl dús szépérzékű tulajdonos teleragasztja a vasat mindenféle matricával, a nyári nap pedig kemenceként égeti rá ezeket a műanyag és fémalkatrészekre. Mit tehetsz, ha leszednéd a kopott csúfságokat?
Hogyan távolítsd el a matricákat autódról, motorodról?
A megoldás egyszerűbb, mint hinnéd, és nincs szükség hozzá csodaszerekre sem. Öt perc alatt felkészülhetsz a műveletre, amihez tulajdonképpen nem is kell túl sok minden.
- legalább szobahőmérsékletűre melegített helyiség,
- nagy teljesítményű hajszárító,
- egy flakon WD-40
- és néhány rongy.
Először is a tetszőlegesen kiválasztott saroktól indulva kezdd el alaposan hajszárítóval átmelegíteni a matricát! Ha nehezen jön vagy majdnem elszakad, az arra utal, hogy nem elég meleg, szóval ne erőltesd, ehelyett újabb rövid melegítés(ek) után haladj tovább a leszedésével!
Nagy előnye a néhány napja készített videónak, hogy felhívja a figyelmet a leszedett matrica megóvására és helyes tárolására. Ez nagyon sokszor kimarad a hasonló összeállításokból
Egy fontos tipp: amint lehúztad a matricát, lehetőleg illeszd vastag, merev fóliára, hogy később mégis visszaragaszthasd! Ez persze nem a megfakult, utángyártott matricáknál fontos, hanem a gyári, de kopott daraboknál, melyekre még szükséged lehet a jövőben.

Ezután már csak annyi a dolgod, hogy WD-40-nel vagy kifejezetten a matricanyomok eltávolítására készült spray-vel alaposan befújod az ottmaradt ragasztófoltokat, melyek egyszerű ronggyal vagy papírtörlővel eltávolíthatók, és máris tiszta, csillogó felületet kapsz a gépet elcsúfító matricák helyett. Pofonegyszerű, nem?
Kapcsolódó anyag: Benzin vagy petróleum? Ugyan már… Itt a legegyszerűbb megoldás a ráégett láncspray eltávolítására