Meglepő baleseti statisztika

Meglepő baleseti statisztika

- Kategória: Baleset-megelőzés, Kiemelt cikk, Vélemény

Gyakran halljuk, olvassuk a különböző híradásokban, hogy mennyire veszélyes a közlekedőkre a sok renitens motoros. Vajon tényleg így van?

Végre tiszta vizet önthetünk a pohárba, íme, a hivatalos ORFK statisztika: a személyi sérülésekkel járó balesetek OKOZÓI szerepelnek rajta – jöjjön a meglepetés!

Nocsak, milyen érdekes sorrend jött ki Baranyában: az autósok, teherautósok, segédmotorosok, de még a kerékpárosok és a gyalogosok is (!) több, személyi sérüléssel járó balesetért felelősek, mint a nagymotorral közlekedők. Mindez a “mánfai huligánok hazájában”… Időszerű lenne átgondolni az “életveszélyes motorosok” kifejezést, miként a kétkerekűek balesetei utáni kiemelt ellenőrzések célcsoportját is.

 

Facebook Comments

25 Comments

  1. Nocsak-nocsak, a kerékpárosok.

  2. Ha arányosítjuk az adott kategóriából a forgalomban részt vevők számához, akkor már nem ilyen rózsás a helyzet sajnos…
    Jó lenne látni egy ilyen módon súlyozott statisztikát.
    (10 éve járok “nagymotorral”, előbb volt A jogsim, mint B – mielőtt beskatulyáznátok)

  3. Nekem is ez jutott szembe, de mivel nincs regisztrálva a kismotorok/kerékpárok száma (de miért is nincs?), az összehasonlítás nem hozna semmilyen eredményt, hacsak azt nem, hogy több autó, és kevesebb motor közlekedik hazánkban.

  4. Ok, arányok: hány kilométert teker le egy átlagos kerékpáros egy évben, és hány darab kerékpár van az országban? Máris zsákutca.

    Autó-Motor vonalon már jobb a helyzet: ha jól sejtem, kb. 2,5M autó, és közel kétszázezer motor van forgalomban itthon. Az autók (Budapesten) 12.5-szer több balesetet okoznak? Nem.

  5. useless statisztika. arányokat tessék szépen írni.

  6. szerintem meg minden motoros egy huligán!

  7. @cigó: a nagyarcú terepjárósokról nem is beszélve!

    (akinek motorja és terepjárója is van? pfff… maga az ördög!)

  8. Cigó ne általánosíts. Én pl nem vagyok huligán “féle-fajta”.

  9. Eddig is ez volt. Csak a nagymotort nagyon szar a fej fölé emelgetni, így mi nem megyünk ki nyálat verni.:)))

  10. Kutya Testvér! Hízelegsz? Dagad a májam.(ma már nem iszok többet!) Ne húzd fel magad(a szó egyik értelmében sem!)Pityu! ha valaki akkor én nem bántom a “fajtádat”, sőt én ha tehetem vigyázok rátok és segítelek! Kutya Úrnak vannak erről “szép” emlékei, egyszer majdnem elvertem, ha nem veszi le a bukót kapott volna 🙂 (tényleg! tán az is megérne egy posztot, nem?) DE! ezt a fej fölé emelős szitut nem értem! VATTAFAK???

  11. uborkás szendvics

    ez milyen időszakra vonatkozó statisztika?

  12. @u.sz.: Ez az idei statisztika, szeptember elsejéig.

    cigó: tudod, Critical Mass… látod milyen faszságoktól kíméled meg magad azzal, hogy nem nézel tévét? 😀

  13. Kutya Úr! sokat segítettél, köszi!

  14. Nem gondolom, hogy kevesebb kerékpáros lenne, mint motoros.

  15. Véleményem szerint súlyozhatjuk akárhová a statisztikát mindig más eredményt fogunk kapni, viszont az tény, hogy akárhonnan nézzük a baleset akkor is baleset marad ha tízmillióan vagyunk és akkor is ha kétszázezren.
    Az a baleset ugyanúgy fog fájni valaki(k)nek, és néha sajnos ugyanúgy hullamosó lesz az esti fürdésből.
    Tehát tökmindegy mennyi, egy baleset is sok.
    én szívem szerint időszakosan felülvizsgáltatnám a jogosítvány tulajdonosok gyakorlati tudását, az merőben javítana a fenti szomorú számsoron.

  16. Ha valaki kissé többet akar látni ebből, nem levonni a felesleges és buta következtetéseket, (hogy pl Magyarországon a gambiaiak vezetnek a legbiztonságosabban, mert tavaly csak 1 darab balesetet okoztak, bezzek a magyarok ennek sokezerszeresét ugye…) az keressen rá a KSH kiadványára, ami minden évben megjelenik “Közlekedési balesetek xxxx” (xxxx=évszám), és bár ahhoz is kell némi agymunkát használni és némi adatot még máshonnan hozzánézni, jobb lesz a kép. A 2010-es biztos fent van.

    A statisztikákat nem csak olvasni, hanem értelmezni is kell.
    No ennyit a “nocsak milyen érdekes sorrend”-ről.

  17. Labi / 2012/01/02 – “..bár ahhoz is kell némi agymunkát használni és némi adatot még máshonnan hozzánézni, jobb lesz a kép..”
    Kíváncsian várjuk azt a “jobb képet” – gondolom a motorizálatlan kétkerekűek szemszögéből érkezik. Csak halkan kérdezem: az említett KSH-nál több baleset történt, mint a rendőrség nyilvántartásában? Vagy valaki pontos felmérést készített, hogy hány darab jármű mennyi kilométert tett meg hazánk útjain? Ugye, hogy nem.

    Megelőzendő a további epés megjegyzések sorozatát: nem állította senki, hogy arányaiban kevesebb balesetet okoztak a motorosok, mint a nepáli focisták. Inkább a jelenségre hívja fel a figyelmet, miszerint egy szezonban több száz alkalommal olvashatjuk, hogy “motoros okozott balesetet…”, de valahogy nem “hír értékű”, amikor gyalogos vagy kerékpáros miatt következik be az incidens.

  18. Azt se kéne elfelejteni, hogy ha motorral történik valami, az szinte biztosan személyi sérüléssel jár, míg ha autóval, az sokszor még a statisztikában se jelenik meg, mert elintézik egy betétlap cserével.

  19. Már ha így arányokról beszélünk.

Válasz