Kérdezd a motorost!

Kérdezd a motorost!

- Kategória: Baleset-megelőzés, Cikkek, Hírek, Kiemelt cikk
6

A motoros balesetek számának csökkentése  érdekében az Európai Bizottság bizonyos előírások bevezetéséről tárgyalt. Ennek kapcsán a Kossuth Rádió mai hírműsorában ( Hangtár – 09:00 Napközben 10:05:20-tól ) – becsülendően objektív módon –  járta körül a témát. Ezúttal magát a motorost sem hagyták ki, több szakember is megszólalt.

Jöjjenek a tervezett intézkedések.

A motorkerékpárok (előirányzott) 100 LE-s teljesítmény korlátozásának nem sok értelme van. Egy kis köbcentis  robogóval  – ami 70-80 km/órás sebességre képes – is lehet súlyos balesetet szenvedni, ha  a pilóta nem rendelkezik megfelelő képzettséggel. Jelenleg a segédmotoros kerékpár – mely kategória lényegesen több balesetet okoz, mint a nagymotorok – minden előtanulmány nélkül B kategóriás jogsival vezethető. Emellett a motorok lebutítása jelentősen megváltoztatja a teljesítmény leadás karakterisztikáját, ezáltal elvész az élmény. A fent említett szabályozás Franciaországban sem működik gyakorlatban, csak papíron.

Az ABS hasznos és életmentő eszköz lehet, de kötelezővé tétele csak új motoroknál lehetséges, utólag lehetetlen beépíteni. Átfutási ideje becsülve is kb. 10 év.

A légzsákos ruházatról már tesztelése során kiderült, hogy kiváló fejlesztés, ellenben nagyobb önbizalmat adhat, és hát ennek elterjedése is pénz kérdése… Nem hiszem, hogy valaki ne venné meg, ha árában kevéssé térne el az alapruhákétól.

Az indításkor történő automatikusan működésbe lépő fényszóró elterjedése már egy jó ideje folyamatban van, a motorok nagy többségénél ez a gyártás során  bekerül.

Egy autós és motoros vezetéstechnikai képzésben jártas szakember szerint magával  a jármű fizikai tulajdonságaival nem vagyunk képben. Nem kell messzire menni biker körökben, hamar találunk egy tucat motorost, akik évek óta a képzés színvonalának fontosságát hangsúlyozzák. Talán többet kellene kérdezni őket…