Bye Bye Rossi – Bye Bye Talma…

Bye Bye Rossi – Bye Bye Talma…

- Kategória: Kiemelt cikk, Vélemény, Verseny
0

Vasárnap befejeződött a 2010-es MotoGp szezon, ezzel lezárult a sorozat egyik nagy korszaka is: a 2004 óta tartó Rossi/Yamaha-érát szakította meg a Doktor az aláírással, mellyel elfogadta a Ducati szerződését a következő évekre. Az olasz rajongók ünnepelnek, mi pedig irigykedünk: képzeljük csak el, jövőre a királykategóriában (Rossi) és a Superbike-ban is (Biaggi) egy-egy világbajnoki esélyesük lesz, és mindkettő hazai motorral fog indulni.

2004 Velkom - 2010 Valencia. A kedves köszöntés és a megható búcsú

Ahhoz hogy megértsük, mekkora dolog is ez, képzeljük el a következő képet: pár év múlva Talma és Sebestyén Peti egy Pannónia Superbike motor, és egy Csepel MotoGp gép nyergében VB aspiránsként indulna egy szezonban. Mi is megőrülnénk, garantáltan. Egyelőre ez a veszély nem fenyeget minket, hiszen az állami tízmilliárdok a “sikersportág” futball támogatására folynak el, a magyar versenyzők pedig Dakar-utánérzések, és egyéb felemás történetek formájában botladoznak – hangos média-körítéssel, kevés valós eredménnyel.

A világbajnoki összesített hatodik hely ellenére sincs csapata Talmának 2011-re

De ne keseredjünk el, hiszen tehetségek akadnak bőven, elég, ha Turán Friciék összesített nyolcadik helyezésére gondolunk a WRC-ben, vagy Sebestyén Peti szabadkártyás szerepléseire, ahol a gyenge technika és a kevés VB-s tapasztalat ellenére is a pontszerző helyek környékén ólálkodik a magyar fiú.

Ne adjuk fel, hiszen jelen pillanatban is Valenciában tárgyal a kormány képviselője, hogy a Balatonring megépítéséről tárgyaljon, és a szűkös anyagiak ellenére Talma ill. Sebestyén Peti jövőjén is gőzerővel dolgoznak, jelen pillanatban is. Nekünk nincs más dolgunk, mint szurkolni nekik, és várni a 2011-es szezonkezdetet, ahol reményeink szerint ismét több magyar versenyzőnek is szurkolhatunk.