Közlekedés fejlesztés – és nekünk?

Közlekedés fejlesztés – és nekünk?

- Kategória: Baleset-megelőzés, Kiemelt cikk
8

“Elfogtunk egy levelet!” – kezdődhetne a bevezető  a hetihetesből ismert sztármondattal, ha poén lenne. De nem az. Úgyhogy újra kezdem: Írtunk egy levelet! Figyelmünk egy NFM (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium ) cikkel kapcsolatban terelődött a KKK -ra, na nem a Ku Klux Klánról van szó, hanem a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központról.

Átfutván a szervezet honlapját, mindenféle közlekedéssel kapcsolatos fejlesztést találtunk rajta a balesetveszélyes csomópontok átépítésétől a gyorsforgalmi ellenőrzésig. Motorosok lévén van azért néhány hátsó gondolatunk, így hát hétfőn elektronikus úton érdeklődtünk kicsit:

“Tisztelt Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ!

 Az NFM egyik közleményében az Önök szervezetére utaló hivatkozást találtam, egy rövid tájékozódás után, sajnálattal vettem tudomásul, hogy honlapjukon motorosokat érintő fejlesztések nincsenek előirányozva a jövő évre.

Tisztelettel kérdezném, hogy saját figyelmetlenségem miatt nem találhatók ilyen irányú tervezetek vagy tényként kell elfogadnunk a stagnálást? Egész pontosan gondolok itt az egyes uniós országokhoz hasonlóan közúti lámpás kereszteződés előtti gyülekezőhelyek felfestésére, motoros barát szalagkorlátra, az útminőség általános javítására – kiemelvén a két kerékből és az úthibák együtteséből adódó, fokozott veszélyforrást, vezetői képzés szintjének emelése (az óraszám és a gyakorlat minősége még a túléléshez is kevésnek mondható).

Várom szíves válaszukat!”

Motorosbarat korlat
Utólag felszerelt kiegészítő a motorosok védelmére
Természetesen, nem új keletű a dolog, korábban már többször kiabáltunk a korlátért és a vezetéstechnikai tréningért. Visszatérvén elküldött levelünkre, két napra rá jött is rá válasz :
“Tisztelt Uram!
Fejlesztésekre vonatkozó kérdései kapcsán tájékoztatom, hogy közúti jelzőlámpás csomópontok előtt nem tervezzük motoros gyülekezőhelyek felfestését, erre hazánkban sem a KRESZ, sem az Útügyi Műszaki Előírások nem adnak lehetőséget.
A motorosbarát szalagkorlát 2010-ben bekerült az Útügyi Műszaki Előírásokba (ÚME), nevezetesen az ÚT 2.1-161:2010 Közúti visszatartó rendszerek I. – Feltartóztatási követelmények és elhelyezés közutakon c. előírásban található, a következő megfogalmazásban:
9.4. Kétkerekű közlekedők védelme a járművisszatartó rendszernek való ütközés esetén – elsősorban kissugarú ívek külső oldalán, motoros baleseti góchelyeken – csökkenthető olyan rendszerrel, mely fokozott védelmet ad a kétkerekűeknek, vagy a visszatartó rendszeren alkalmazott megfelelő kiegészítő elemekkel.
9.5. A kétkerekűek fokozott védelmét biztosító járművisszatartó rendszer olyan, amely nem tartalmaz éles alkatrészt, amely a kétkerekűre hatással lehetne, a rendszeren való átcsúszást összefüggő felülettel, élek és sarkok nélkül megakadályozza.
Az Útpénztárban mintegy 500 millió Ft van előirányozva 2011-re lakott területen kívüli kisköltségű forgalombiztonsági beavatkozásokra baleseti góchelyeken. E beavatkozások között lehet a hivatkozott ÚME 9.4. pontja alapján kiválasztott helyszín. A beavatkozásokat, illetve helyszíneket a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei kirendeltségeinek munkatársai által készített javaslatok alapján állítjuk össze.
A vezetői képzéssel kapcsolatos kérdései nem tartoznak intézményünk hatáskörébe, ezeket a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakértői készséggel megválaszolják.
Üdvözli:
Kalmár Koppány
kommunikációs vezető
KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI
KOORDINÁCIÓS
KÖZPONT
1024 Budapest, Lövőház u. 39.
Tel.: (+36 1) 336 82 19
Fax: (+36 1) 336 15 68″

Köszönjük! Tehát, a korlátra megvan a pénz, öböl nem lesz, a képzésről máshol kell érdeklődnünk, az útminőségről szó sem esett. Azért már ez is eredmény…


Continental 2019