B125 – városban ötven?

B125 – városban ötven?

- Kategória: Baleset-megelőzés, Kiemelt cikk, Vélemény
0

A kezdeményezés szépen halad, kétszáz helyen gyűjtik az önkéntesek a B125 aláírásokat. Megnéztük, hogy felesleges felhajtás -e a robogók térfogatnövelése, és utánajártunk, hogy mire elég egy szabályos ötvenes a városban.

Sajnos az időjárás meggátolt minket abban, hogy egy valóban forgalmas, hétköznap reggeli csúcsot próbáljunk ki, de a csendes vasárnap délutáni kör is tartogatott néhány meglepetést.

– a motor:

Ötven köbcentiméteres Honda Dio, mely óra szerint 62 km/h sebességre képes a forgalomban.

Talma-robogo

– a környezet:

Egyirányú utcák, kettő- és négysávos főutak, áruházak parkolói illetve bevezető útjai – végig ötven kilométeres korlátozás mellett. (Vagyis a lenti, GoProval rögzített videó immár bizonyíték, hogy a hatvankettővel száguldó motorkával én is gyorshajtást követtem el… Nesze oknyomozás 🙂

A gyér forgalom ellenére öt perc alatt belebotlottunk egy tucat olyan autósba, akinek a hetvenes tempó is derogált, nemhogy az ötven. Ha kint lenne egy magasabb sebességet engedélyező tábla valamelyik útszakaszon, még rosszabb lenne a helyzet – pedig bőven akadt olyan etap, ahol elfért volna piros karikában a 70-es szám.

Talán ezért is jellemző, hogy a városi sebességmérő berendezéseket 64-68 km/h-ra kalibrálják a rend szigorú – vagy ez esetben inkább elnéző – őrei, hiszen egy négysávos úton, a korlátozás ellenére is az óra szerinti 65-70 a forgalom valódi, hétköznapi ritmusa. És ezzel a tempóval már hiába is akarnánk versenyezni, azt csak egy szabálytalanul átalakított ötvenes, vagy egy még szabálytalanabb 80-as/125-ös motorral tehetjük meg.

Nagyon kell már a B125.