Visszahívást kérek

Visszahívást kérek

- Kategória: Ajánló, Cikkek, Közélet

Nem tudom, azokban az időkben volt jó, mikor nem volt ennyiféle beépített elektronikus vezérlés a motorokban, vagy minden patent úgy, ahogy most van? A magas szintre emelt minőségbiztosítás ellenére ma már megszokott jelenség a gyári visszahívás az autó – motor szektorban. Mint ahogy korábban is adtunk hírt ‘factory recall’ -ról, hasonlóképp járt a Ducati is.

Ez alkalommal az új, ezerkettes Multistrada ECU-ja (Engine Control Unit)  ad aggodalomra okot. A jelenség a kuplung oldásával üres járáskor jelentkező fulladozás/leállás. A megoldás egy panelcsere az űrhajóban, ami valójában a Ducati hivatalos partnerénél az ECU újraflash-elését jelenti egy firmware csomag segítségével. Minden világos! Szegény motorszerelő tanoncokat előre sajnálom, lassan kelleni fog egy informartikus diploma is…

A Shrek-feju elodoknél sokkal szebb
A Shrek-fejű elődöknél sokkal szebb...

Ennél a kaland-túra gépnél nem ez az első eset a visszarendelésre:  korábban hibás csavarok, középsztender és nem megfelelő kábelezés okozta a gondot. A Kawasaki szelephibájával még akkor egész jól jártunk…

Continental 2019

Facebook Comments

6 Comments

  1. addig jó, míg visszahívnak, és nem elsunnyogják. Mellesleg, nem nagyon van olyan szerelő, akinek a kezeire bíznám ezt a munkát…..

  2. Ha tudnád, hogy én hány ECU-t programoztam, frissítettem már….. Nem nagy ügy, ha tudod mit csinálsz. 🙂

  3. Miért, a Kawasakinál mikor és milyen motorokon volt a szelephiba? Én erről lemaradtam! 🙁

  4. A szívó oldalon lévő szeleprugók magas fordulatszámon hajlamosak voltak belebegni, ami a szelepek rendellenes működéséhez, teljesítménycsökkenéshez vezethetett.
    https://www.hegylakok.hu/2010/12/cikkek/kiemelt_cikk/baj-van-az-uj-zx-10-zel/
    Szerintem minket még nem érint 😀

  5. nyugi nem a Tiéden 🙂 az új ZX-10-nél.

  6. Ja, oké! Megnéztem a cikket, így már világos! :mrgreen:

Válasz