Hé, öreg!

Hé, öreg!

- Kategória: Cikkek

A hazai motorok átlagéletkora közel tizenhét év, egészen pontosan 16.8 éves paripán lovagol a magyar átlagmotoros – adta hírül a KSH.

 
.

Az autós portálok gyakran hozzák fel ezt az adatot, mint egyfajta “fogást”, gyakran egészen fura jelzőkkel illetve a korosodó vasakat. A tizenhét éves motort “igencsak veszélyes” vagy “közlekedésre szinte alkalmatlan” címkékkel illetik, nem tudván, hogy a kétkerekűek nem említhetők egy lapon az autókkal.

Kedélyes túrázó, tökéletes állapotban. Ezzel a motorral ma is bátran elindulhatunk egy transzkontinentális túrára, ami aligha mondható el a kilencvenes években gyártott autók többségéről…

A túramotorok bármikor ugrásra készen várják gazdáikat, meg sem kottyan nekik a másfél évtized alatt begyűjtött 50-100 000 kilométer, de nem csak a világjárók, hanem a sokad szidott “szpídesek” is kitesznek magukért. Elég, ha felcsapjuk valamelyik hirdetési újságot, és a kilencvenes évekből számtalan gyöngyszemre bukkanhatunk:

Koros, de nem öreg. Ez a superbike ma is felveszi a versenyt a sportmotorokkal, ha kényelemről vagy gyorsulásról van szó, és állapotára sem lehet panaszunk

Újra beigazolódni látszik a régi mondás, miszerint nem a motor típusa vagy gyártmánya számít: ha a vas elmúlt öt éves, már csak azt látod rajta, hogy ki a gazdája és az illető miként óvta, gondozta azt. És ebben – látva a hazai járműparkot – igenis jól állunk, hiszen az utakon tucatszámra láthatunk tizenéves gépeket, melyek gyári állapotban tündökölve hirdetik tulajdonosuk gondosságát és lelkesedését.

Continental 2019

Facebook Comments

1 Comment

  1. Ez most érdekes volt. Amikor használtmotor vételéről van szó, mindenhol sírnak, hogy itt nincsenek karbantartva a gépek, meg kókűnyolnak mindent. Na most akkor mi is van? 😕

Válasz