Olvassuk át együtt, lassan, hogy mit is ír a Magyar Közlöny…
.
“Sziasztok, nemrég vizsgáztam le motorból, most 25 kw-os Ak. jogsim van. Találtam egy remek motort (Suzuki SV650) de gondom van a súlyával. A törvény szerint 0,16 KW/kg aránynak kell megfelelnie a vasnak, azonban ez azt jelenti (25 kw/0,16 KW/kg = 156,25 kg) hogy csak 156 kiló alatti gépet vehetek, és a Suzuki ebbe nem fér bele. Egyáltalán van olyan, ami igen?
És egyáltalán, van a rendőrnél bármilyen eszköz, amivel hitelesen mérni tudja a súlyát, vagy nem törődnek ezzel?”
Több sebből vérzik a történet… Először is a rendőr nem rohangál konyhamérleggel a hóna alatt. Neki két szép szeme van, neked meg egy forgalmid, amiben szerepel a tömeg és a teljesítmény – ebből azonnal kiszámítható a dolog.
Másodszor a törvény úgy szól, hogy LEGFELJEBB ilyen teljesítmény/tömeg arányú motort vehetsz, vagyis ha több mint 156 kilogramm, azt nyugodtan hozd el, nem lesz vele hiba, feltéve, hogy tényleg 25 KW-os.
A kamu teljesítmény adattal viszont vigyázz, mert egy sima gyorshajtással is lebukhatsz, és akkor már nem csak a traffipax csekkjét fogják számon kérni, hanem adócsalásért is megrángatnak, mivel a gépjárműadót a forgalmi engedély (valótlan) adata alapján fizetted…
alvaro
Sőt, még számolgatnia se kell, mert a teljesítmény/tömeg arány is benne van a forgalmiban.
arnold
ez Magyarországon simán ér ennyit 😀 de szerintem leszarják legalábbis remélem. van pár rendőr ismerősöm ők azt mondták hogy engem nem fognak megbüntetni érte ami azért nem nyugtatott meg. persze most már 35kw a határ de ugyan úgy vannak papíron 25 kw-os gépek amik valójában a dupláját tudják.