Szűzként a pályán

Szűzként a pályán

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt

Félve mondtam igent az R17 motorgumi-áruház meghívására, hogy részt vegyek az általuk szervezett teszten, mert jómagam afféle túrázó lennék, viszonylag kevés pálya-tapasztalattal. Persze visszagondolva örülök, hogy nem rezeltem be a kihívástól, hiszen pár órára profi tesztpilótának érezhettem magam, ráadásul egy remek hangulatú napot tölthettem motoros barátaimmal.

 
.

Június negyedik vasárnapjára invitáltak minket a szervezők a kecskeméti GoKart Stadionba, hogy megismerkedjünk az abroncsgyártók legújabb fejlesztéseivel. Kora délelőtt érkeztünk a helyszínre a két ZZR-rel, hogy ne csak kipróbálni tudjuk az újdonságokat, hanem össze is hasonlítsuk a teljesítményüket. Érkezésünkkor még csendes volt a csaknem egy kilométeres pálya, a boxokban azonban már nagy nyüzsgés fogadott minket.

Kezdődhet a móka!

Nem is nézelődhettünk sokáig, a tapasztalt szerelőgárda ugyanis pikk-pakk felszerelte az új Michelin Pilot Power3 abroncsokat a Kawasakimra. Izgatottan vártam az indulást, hiszen a Power3 elődjét nyüstöltem két évvel ezelőtt, ezért nagyon kíváncsi voltam az új verzióra. Az általam megszokott 190/50 méret helyett 190/55-ös hátsó gumit kaptam, mely fordulékonyabbá tette a motort, így még élvezetesebb lett a kanyargás.

r17-gumiteszt
Ahhoz már hozzászoktam, hogy néha elöl megyek, de hogy ilyen komoly társaságot – közöttük Chrobák Janival – vezessek fel? Jó móka volt a pályázás, még ha fárasztóbb is, mint utcán falni a kilométereket

Közel negyedórás élménymotorozás után vigyorogva gurultam vissza a szerelőállásokhoz. Már értem, miért kapott kiváló értékeléseket kap a Power3 a szupersportgumik összehasonlító tesztjein, hiszen remek irányíthatóság és a kemény kigyorsításoknál is megbízható tapadás jellemezte az abroncsokat. Ennek árát azonban – a túragépekre készült gumikhoz viszonyítva – intenzívebb kopással kell megfizetnünk, hiszen a kecskeméti ring különösen érdes aszfaltja, a közel negyven fokos hőség, valamint a gép – vezetővel együtt – háromszáz kilogramm feletti tömege igencsak igénybe vette a futófelületet.

Először jártam a kecskeméti pályán, de hamar összebarátkoztam az ívekkel...
Először jártam a kecskeméti pályán, de hamar összebarátkoztam az ívekkel… Nagyszerű aszfaltcsík és remekül tapad – ideális a motorosoknak

Nagyon megszerettem ezeket az új papucsokat, de túrázáshoz maradok inkább a Pilot Road szériánál – nem tehetek róla, a rajongója vagyok, és a számomra oly’ fontos futásteljesítmény is a Road 3 mellett szól.

Valami elromlik, de azután minden jóra fordul

A meggyötört kerekek cseréjénél vették észre a szerelők, hogy az első fékbetéteim az utolsókat rúgják, ezért nem kellene tovább feszíteni a húrt és teljesen elkoptatni őket, hiszen lábon szeretném majd hazavinni a vasat. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a nap hátra lévő részét a biztonsági kordonon kívül fogom tölteni, ám az R17-es srácok nem hagyták, hogy sokáig szomorkodjak: mire felocsúdtam, máris saját tesztmotorjukat melegítették, egy Yamaha YZF-R6-ot, hogy azzal tegyem próbára a Dunlop Sportsmart2, majd a Continental ContiSportAttack 2 abroncsokat.

Mindjárt kint az első kerék, és jön a rossz hír: ezzel a fékbetéttel már csak pár perc pályázás fér bele, és után szigorúan csere!
Mindjárt kint az első kerék, és jön a rossz hír: ezzel a fékbetéttel már csak pár perc pályázás fér bele, utána szigorúan csere!

A hatszázas gépnek jobban is feküdtek a viszonylag szűk fordulók, mint a sporttúra ZZR-nek, így hát néhány kanyarba beletelt, mire áthangolódtam a jelentősen könnyebb Yamaha terelgetésére. Volt mihez hozzászoknom, hiszen elsőre kicsit sem volt komfortos a csutkakormány által rám kényszerített üléspozíció, valamint a Kawasaki után igencsak furcsának éreztem a közel hetven kilogrammal szerényebb saját tömeget.

Mi tagadás, kicsit beleszerettem az R6-ba. Valószínűleg ez a tulajdonosnak is feltűnt, mert azóta megkeresett egy remek ajánlattal, hogy elcseréljem a KTM-re... Ki tudja: lehet, hogy sornégyes gépen folytatódnak a nyílt napjaink?
Mi tagadás, kicsit beleszerettem az R6-ba. Valószínűleg ez a tulajdonosnak is feltűnt, mert azóta megkeresett egy remek ajánlattal, hogy elcseréljem a KTM-re… Ki tudja: lehet, hogy sornégyes gépen folytatódnak a nyílt napjaink?

Már az első körök után feltűnt, hogy a kisebb súlynak és a szerényebb teljesítménynek köszönhetően az R6 alatt kevésbé koptak, szemcsésedtek az abroncsok, mint korábban a ZZR-en, egyszer sem csúszott meg a motor, pedig végig első és második fokozatban nyüstöltem a pályán. Mindkét tesztalany jelesre vizsgázott nálam, ha a kettő közül választanom kellene mégis a Continentalra voksolnék, mert kanyarokban stabilabbnak éreztem a gépet és egyszerűbbnek tűnt az irányváltás is.

Míg mi pihentünk

A szakmai tesztek szüneteiben mi a tapasztaltakról beszélgetettünk vagy éppen vitatkoztunk, a szerelők pedig szinte megállás nélkül dolgoztak, hogy az előre regisztrált motorosok gépeire felszereljék az áhított újdonságokat. Nagy volt a tolongás, sokan voltak kíváncsiak a mi véleményünkre is, de a legtöbb résztvevő igencsak felkészülten érkezett, és már előre kigondolta, mely újdonságot szeretné kipróbálni. Az R17.hu minden munkatársa azon dolgozott, hogy a rendezvényre látogatók lehető legtöbb kívánságát teljesítsék. Helyet kaptak a neves abroncsgyártók pavilonjai is, ahol a márkák delegált szakemberei szívesen segítettek a megfelelő típus kiválasztásában, vagy éppen eligazodni a katalógusok kínálatában. A regisztráció nélkül érkezők sem unatkoztak, hiszen a tesztkörök szüneteiben szó szerint szabad volt a pálya, a kilátogató motorosok egymással versengve vették birtokba az aszfaltcsíkot. Aki nem merészkedett fel a ringre, az vezetéstechnikai gyakorlópályán fejleszthette tudását, ahol felkészült instruktorok várták a tanulni vágyókat és segítették őket a helyes motorkezelésben.

A szervezők és a motorosok is kíváncsiak voltak a tapasztalatainkra - igyekeztünk is mindenkinek (meg)felelni a kérdésekre
A szervezők és a motorosok is kíváncsiak voltak a tapasztalatainkra – igyekeztünk is mindenki kérdéseire (meg)felelni

Remek napot töltöttünk Kecskeméten, amit ezúton is köszönünk az áldozatos és profi munkát végző szervezőknek. A siker kézzel fogható volt, hiszen késő délután egyre csak azt kérdezgették a motorosok, hogy mikor lesz a következő hasonló esemény? A dátum egyelőre titok, de látva a rendezvény népszerűségét, valamint a hatalmas érdeklődést, biztosak vagyunk benne, hogy lesz folytatás…

Continental 2019

Facebook Comments

4 Comments

  1. Hogy lehet jelentkezni ilyen tesztelőnek? Valami tartós túragumit szívesen kipróbálnék ha lesz még ilyen alkalom.

    1. @Goczan: én az R17.hu honlapján regisztráltam. Azt hallottam hogy hamarosan lesz ugyanilyen tesztnap, szerintem ha beszélsz velük szívesen segítenek hogy mikor és hol tudsz jelentkezni rá.

    2. Kedves Goczan, örülünk, hogy te is kedvet kaptál egy hasonló teszteléshez! A Penton által írt, hamarosan, kicsit korainak tűnik, de valóban tervezünk a jövő évre is egy Tesztnapot.

      1. Szóval, jövőre is tervezünk Tesztnapot. A tapasztalatokat igyekszünk felhasználni és egy még jobb rendezvényt összehozni! Időben tájékoztatni fogunk mindenkit. Javaslom, hogy iratkozz fel az R17.hu hírlevelére, vagy Facebook oldalára, és akkor tuti nem fogsz lemaradni az eseményről! Addig is jó motorozást!

Válasz