Motorszállítás: kössem vagy béleljem?

Motorszállítás: kössem vagy béleljem?

- Kategória: Karbantartás, Kiemelt cikk
6

Sziasztok! Talán butaság, de eddig csupa ellentmondó választ kaptam rá. A téma motorszállítás, a kérdés pedig: hogyan kössem le a motort?

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″]

Nincs még jogsim, meg a hidegben nem is szívesen jönnék 320 kilométert a most kinézett géppel /egy Kawasaaki ZX-6R/, ezért zárt kisteherautóval hozzuk haza. Azt mondták, hogy kössem le a kormánynál két oldalt, amilyen feszesen tudom, meg a két hátsó lábtartónál, lefelé, úgy jó lesz. Más viszont ellenezte, mert ha lehúzom, akkor az árthat a teleszkópnak és a szimmeringeknek, és szerinte oldalra, 45 fokban kell kifeszíteni a spanifereket. Az is felmerült, hogy inkább lazán kössem le, csak párat kattintva a spanifer gépén, nehogy kárt tegyek a teleszkópszimmeringekben, s helyette vezessek óvatosan, illetve alaposan rakjam körbe szivaccsal a motort, hiszen egy nem túl feszesre húzott racsnival is max. pár centit mozdulhat a gép, de inkább annyit sem.

Szerintetek mi a jó megoldás?

Széles utat,

Peti

Kedves Peti!

Szerencsére nem nagy ördöngösség egy motort lekötni, bár azért akad pár szabály. A legjobb, ha van egy első kereket tartó kalodád, vagy külön veszel egyet erre a célra, mert az nagyban megkönnyíti a szállítást és a későbbiekben is jó hasznát veheted majd, például motorszerelés és -tisztítás közben. (A rögzítőt, illetve a szállításhoz szükséges egyéb eszközöket ITT TUDOD beszerezni.)

motorszallito-utanfuto

Valóban az a legjobb, ha négy ponton rögzíted a motort, jómagam – ha nincs kaloda – úgy szoktam kikötni, hogy az oldaltámaszt kihajtom, az első kereket pedig a raktér bal első sarkába tolom. Ez már önmagában is viszonylag stabil így, majd ezután a kormánynál szinte függőlegesen lefelé lekötöm a spanifereket, hátul pedig – ahogy említetted is -, a lábtartók konzoljánál nagyjából 45 fokos szögben, hogy oldalirányban is feszítsen. (Természetesen előbb az oldalsztender felőlit feszítem meg félig, hogy a támasz stabil maradjon.)

Motorszállítás? Csak pár apró trükk…

A hátsó spanikat egyébként egy fél méterrel előrébb rögzítem a platón, mint a motoron, így a megtámasztott első kerék felé is feszíti a motort, plusz sebességbe is teszem, biztos, ami biztos… Hidd el, csak elsőre tűnik bonyolultnak a dolog, ha mindenre figyelsz, a következő alkalommal már gyorsan és egyszerűen megy a dolog.

Ugyanakkor fontos, hogy jó minőségű spanifereket használj, mert volt már olyan kolléga, aki a pár száz forintos spórolás miatt verte magát jókora szervizköltségbe, amikor elszabadult a vas. Szintén nem mellékes, hogy óvd a motor alkatrészeit a lekötés okozta sérülésektől, vagyis vezesd az idomoktól messze a spanifer kötelét, s a rögzítési pontokat is bugyoláld be – ahogy a képen is látszik -, hogy megelőzd a kidörzsölés okozta nyomokat.

Kedves Olvasók, várjuk a Ti tapasztalataitokat is a témában! Mire ügyeltek motorszállítás közben és milyen egyéni praktikákkal könnyítitek meg a fel- és lepakolást?