Tartósteszt: Pirelli Diablo Rosso III

Tartósteszt: Pirelli Diablo Rosso III

- Kategória: Teszt

A Superbike vb-n szerzett tapasztalatok alapján fejlesztették, de vajon mit tud egy olyan motoron, mely nyomatékosabb és sokkal nehezebb, mint az ott induló gépek? Kipróbáljuk.

 

Méltó utódot kapott a motorosok körében népszerű Diablo család, hiszen az idén debütált Diablo Rosso III minden eddigi elődjén túltesz. Kimondottan nagy teljesítményű, sportos kétkerekűekhez tervezték, felhasználva a versenypályákon, illetve a Diablo immáron 15 éves (!) pályafutása során szerzett tapasztalatokat.

A kimondottan túracélú Pilot Road 4 után most egy merőben más abroncs kerül a motorra
A kimondottan túracélú Pilot Road 4 után most egy merőben más abroncs kerül a motorra

A mintázat a Supercorsára hajaz, de az anyagkeverék merőben más, hogy a kiváló tapadás mellett a futásteljesítményre se lehessen panasz. A mintaárkok irányvezetése a vízkiszorítást hivatott elősegíteni, a szilikában gazdag, kétkomponensű hátsó gumi pedig garancia arra, hogy nedves, hideg aszfalton is kiváló tapadást élvezhetek majd. Az arányok meglehetősen sajátosak, a lágy és keményebb keverék 40-20-40 részben osztozik a 190 mm-es futófelületen, vagyis a lágy keverék lefedi az abroncs 80%-át a két szélen, míg a középső, tartósságért felelős kemény réteg a középső 20%-ot foglalja el.

Pálya vagy országút? A Diablo pont azért született, hogy mindkét közegben helytálljon
Pálya vagy országút? A Diablo pont azért született, hogy mindkét közegben helytálljon

Ezek után már csak az a kérdés, hogy az igencsak széles lágy réteg miként tűri majd a szupersportmotoroknál 60-80 kilóval nehezebb ZZR1400 terhelését, valamint az ezres superbike-oknál másfélszer nagyobb forgatónyomatékot? Vajon a testes túrasportmotoron is helytáll az új anyagkeverék? Rajtunk nem múlik, hogy kiderüljön, hiszen az R17.hu jóvoltából már az új Diablo Rossók feszülnek a ZZR-en, melyeket be is koptattunk az Euro-ring aszfaltján.

Jól áll neki a pálya - a ZZR és a Pirelli ideális páros egy kis kanyarvadászatra
Jól áll neki a pálya – a ZZR és a Pirelli Diablo Rosso  ideális páros egy kis kanyarvadászatra

Az első néhány száz kilométer tapasztalatai igencsak meggyőzőek, a motor érezhetően kisebb erővel dobható át az S-kanyarokban, amiben nagy jelentősége van a gyárinál magasabb, 190/55-ös méretnek, a hegyesebb profilnak és persze a vadonatúj abroncsnak is, hiszen egy új gumival mindig nagy élmény terelgetni a motort. A hirtelen irányváltások olyan könnyűek, mintha egy csapásra könnyebb lenne gép, pedig – az abroncsokon kívül – semmi nem változott. Az első tapasztalatok tehát pozitívak, de most jön az igazi próba: több ezer kilométer pályán, szerpentineken és egyszerű országúton, mely végén kiderül, hogy vizsgázik a Pirelli újdonsága.

Continental 2019

Facebook Comments

5 Comments

  1. Péter Böröczky

    Sziasztok!

    Érdeklődnék, hogy ennek a cikknek van-e folytatása, mivel kissé patthelyzetben vagyok, hogy a Pirelli Angel GT vagy a Rosso III között döntsek-e. Köszi!

    1. A két gumi (diablo és gt) teljesen más célra készült. Próbáltam mindkettőt, kb. fele élettartamú a Diablo, de ha pályázni is akarsz, csak az jöhet szóba.
      Milyen vasra és milyen célra szeretnéd?

      1. Péter Böröczky

        Tudom, hogy teljesen más céllal készültek ezek az abroncsok. Pályázni nem szoktam, inkább hétköznapi használatra, ill. pár száz km-es túrákra használnám. Egy SV650s-em van, ami alapvetően túra-sport gép, a Rosso 3-ra csak azért gondoltam, mert a motor sem bődületesen erős, valamint én is elég könnyű vagyok, utast sem szoktam vinni, ezért talán a GT-nél jobb tapadás mellett az élettartamával sem lenne nagy baj.

  2. @p_ter_b_r_czky:disqus

    Ha egyáltalán nem pályázol, csak szeretnél egy jól tapadó abroncsot utcára, akkor inkább a tavaly kipróbált Pilot Power 3-at javaslom: az futásteljesítményben vetekszik a puhább túraabroncsokkal, ugyanakkor tökéletes a tempós szerpentinezésre:

    https://hegylakok.hu/2015/08/sportolsz-vagy-turazol-5-resz/

    A Diablo tesztje pedig természetesen zajlik, napokon belül jönnek az eredmények!

    1. Péter Böröczky

      Köszönöm szépen a tippet! A tesztek alapján már biztosan tudok majd dönteni mind a gumiválasztásban, mind pedig az utakon! 🙂

Válasz