Michelin Anakee Wild teszt – 2. rész

Michelin Anakee Wild teszt – 2. rész

- Kategória: Teszt
0

Bő egy hónap alatt megdupláztuk az Anakee-ba gyűjtött kilométerek számát, és ezzel együtt az élményeket is. Volt itt minden: túrázás utassal, városi ingázás és sok-sok terep…

Bocsáss meg, kedves Olvasó, de előre lelövöm a poént – a Michelin jobban szerepelt, mint vártam, és tényleg azt hozta, amit a sajtóanyagban ígértek. Bátran állíthatom ezt közel 4200 kilométer megtétele után, elvégre tényleg mindenféle körülmény adódott az együtt töltött 6-8 hétben.

Vizes fű, sáros földút vagy aszfalt? Az Anakee-vel nincs lehetetlen...
Vizes fű, sáros földút vagy aszfalt? Az Anakee-vel nincs lehetetlen…

A gumi azóta is prímán viselkedik, akár túrán, utassal és sok-sok csomaggal nyúzom, akár egyedül, amikor nap mint nap munkába indulok. Ez utóbbit külön kiemelném, mert városban tényleg úgy közlekedem vele, mint a korábbi, aszfaltra kifejlesztett abroncsokkal, vagyis a mérnökök nem füllentettek: az Anakee valóban egyesíti az enduró- és a túraabroncsok kiváló tulajdonságait.

Nyugodtan peremig dönthető, csak kimondottan hideg és vizes aszalton kell csínján bánni a gázzal kanyarodás közben
Nyugodtan peremig dönthető, csak kimondottan hideg és vizes aszalton kell csínján bánni a gázzal kanyarodás közben

Ha muszáj kötekedni – márpedig azt mindig muszáj -, akkor egészen apró betűvel hozzáteszem, hogy vizes, hideg úton, amikor durván bánok a gázzal, akkor könnyebb táncba vinni a motor fenekét, mint a többkomponensű túrasportgumikkal, de ez a gázzal kontrollálás soha nem ijesztő, sőt nekem kimondottan mosolyt csal az arcomra…

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

A számok nem hazudnak

Mátrai túránkon jött kátyús, sokadrangú út, elhagyott, murvás csapás, sáros ösvény – egyszóval minden, amibe csak érdemes endurósként belecsapni. A kétnapos, 715 kilométeres guruláson sehol nem éreztem, hogy kompromisszumra kényszerülnék, egyszerűen csak használtam a motort, ahogy jólesett, a Michelin pedig példásan kapaszkodott az aszfalthoz vagy éppen a sáros földút tócsáihoz.

Az bizony több mint hat milliméter 4135 kilométer után - jól állunk!
Az bizony több mint hat milliméter 4135 kilométer után – jól állunk!

Az már tényleg csak kellemes ráadás, hogy a kopása rendkívül szerény, pedig mondhatjuk, hogy kimondottan sportosan közlekedem a géppel. 4135 kilométer telt el azóta, hogy felkerültek a BMW-re, és a tolómérő még most is 6,08 mm-t mutat a hátsón, azaz jó esély van rá, hogy az eddigi gumikra rálicitálva akár 13-15 ezret is elfut ez a szett.

Tovább száguldunk: meg sem állunk, amíg el nem kopik alattunk a Michelin!
Tovább száguldunk: meg sem állunk, amíg el nem kopik alattunk a Michelin!

Folytatjuk hát a tesztet, amíg csak egy milliméter is marad a köpenyen, de addig is bátran ajánlom minden endurósnak az Anakee-t: aki hozzám hasonlóan szeret aszfalton és terepen is csapatni, de nem akar kompromisszumokat kötni, biztosan nem csalódik a Michelinben.