Olvasói: a BMW koros és drága, de erre vágyom - megvehetem?

Olvasói: a BMW koros és drága, de erre vágyom - megvehetem?

- Kategória: Vélemény
1

Sziasztok Hegylakók! A múltkori rendkívül hasznos tanács után most ismét hozzátok fordulok, természetesen ezúttal is motorvásárlás kapcsán... - áll olvasónk, Benett levelében.

Jelenleg egy Kawasaki ninja 300-as motorommal gyűtöm a kilométereket, ami már eléggé sportos kis vas. Szeretem, ezért sokáig megtartottam, de lassan ideje továbblépni, főként, hogy egyre gyakrabban járok utassal. Nagyon régóta gondolkozom/gondolkozunk barátnőmmel, hogy merre tovább, de mindenképpen sporttúramotort szeretnék. Elolvastam száz tesztet, sok emberrel beszéltem, és erre jutottam: az én motorom,. a mi motorunk a BMW K1200S lenne!

Érdekelnek a vélemények

A tulajdonosok elmesélték a típushibákat, azokkal tisztában vagyok, de a többi BMW-s - és egyéb motoros - tanácsait is szívesen meghallgatnám. Szóval: 1,6 millió forint egy kissé öreg, de eszement jó BMW-ért vagy valami mást ugyanebben a kategóriában ennyiből? Köszönöm mindenki válaszát!

Üdv: Benett

BMW K 1200 S

Kedves Benett!

A BMW K 1200 S egyértelműen a tulajdonosok által kedvelt és nagyra tartott típusok közé tartozik, erre utal az is, hogy a Boncterem értékelései között csupa 9 és 10 pont közötti osztályzatot kaptak a bajor sornégyesek. Hogy mit mesélnek róla gazdáik, arról itt találsz részletes leírásokat.

Ha a túrázás miatt voksolnál a viszonylag kényelmes gépre, akkor javaslom, vess egy pillantást a testvérmodellekre, a K 1200 GT és a K 1300 GT változatra is, melyek még nagyobb kényelmet ígérnek hasonló technikai alapokon. Az ezekről készült részletes használtmotor-bemutatómat itt olvashatod.

Akadnak hibák

Mint a GT bemutatójában is láthattad, a kardánhajtás, a vezérműlánc-feszítő és az igencsak drága akksi is megér egy-két kósza pillantást, miként hallottunk már olyan példányokról is, melyek a tengelykapcsoló meghibásodása miatt kerültek szervizbe több alkalommal. Ezeket leszámítva - ha gondos volt az előző gazda, akkor - igazi problémamentes hosszútávfutóról beszélünk, nem véletlen, hogy a hirdetési oldalakon tucatnyi olyan K 1200 S és GT található, melyekben 120-150 ezer kilométer van, mégis köszönik szépen, remekül tartják magukat.

Ami a vetélytársakat illeti, nos a Kawasaki ZZR1400, a Honda VFR1200 és a Suzuki Hayabusa egyaránt szóba jöhet, s ha nem riaszt a nagy tömeg, akkor - a fenti K 1200 GT mellett - a Yamaha FJR1300-at és a Kawasaki 1400GTR-t is megfontolnám a helyedben, jóllehet, ezek már inkább túra- és túrasport-kategóriájú modellek.

 

Continental 2019