GumiGuru: Használtat vagy újat vegyek a Suzuki SV-re?

GumiGuru: Használtat vagy újat vegyek a Suzuki SV-re?

- Kategória: Gumiguru
2

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Tavaly vásároltam egy Suzuki SV1000S-t (elötte SV650S volt, mindig használt gumi vettem rá) eléggé kockásra kopott gumival(szörnyű volt vele a motorozás) és mivel még soha nem vettem új gumit így tanácstalan vagyok hogy mégis mi lenne jó számomra. A használatról annyit hogy évi 3-3500 kilométert megyek kb, hosszú túrákra nem igazan járok, pályázni nem szoktam, hétvégente ha van rá időm akkor olyan 300 km a max. Általában, ha közlekedek akkor cibálom a gázt szeretem a gyorsulás érzését, és nem vetem meg ha feljön az eleje néha kuplung segítségével ezért eléggé igénybe van véve a gumi közepe. De viszont jó volna ha nagyobb tempósabb kanyarba is stabil maradna a motor (tudom a V2-es azért elég goromba tud lenni). Ezeket figyelembe véve mit tudnátok ajánlani? Köszönettel: Koleszár Ervin

VÁLASZ

Kedves Ervin!

Örömmel olvasom, hogy nem szeretnél újra használt abroncsot vásárolni, aminek sem rövid sem hosszú távon egyébként sem látom a pénztárcakímélő hatását. Plusz jó használt gumit venni?! A kockára kopott gumival való kanyarodás egyébként is egy külön művészet, teljesen elveszi a könnyed és gondtalan motorozás élményét. Látom, hogy viszonylag keveset motorozol egy szezonban és rendesen használod is a motort, ennek fényében egy jó sport gumit javaslok az 1000-es Sv-re. Stabil és biztos tapadást csak egy jó gumi tud nyújtani így ezért is ajánlok neked ilyet. Mivel kifejezetten nem írtál márkát amit szívesen kipróbálnál így nehéz mire támaszkodnom.

Lényeg, hogy sport gumit válassz egy viszonylag friss modellt ami jól fog illeni a motor karakteréhez. Néhány példa: Michelin Power 3, Power Rs Bridgestone S20EVO/S21 Pirelli Rosso III, Dunlop SportSmart II. Ezek a gumik ki fogják szolgálni az igényeidet. Figyelj a helyes guminyomás beállítására, sokat segít a stabilitásban!

  • MG

    Hasonlóan hozzád magam is végigmentem az Sv vonalon. Jelenleg egy agresszív (140Nm) V2-t használok ami igazán eszi a hátsó gumit.
    Az elmúlt 10+ év tapasztalatai alapján (kis pálya, kis huligánkodás, hegyi tekergés, évi 10-15k km) én arra jutottam, hogy a legjobb kombó, ha szűk a keret: egy (új) ragadós első gumi (Bridgestone R10 és R széria vagy az említett Pirellik). Hátra meg gyakorlatilag bármi (ami profilban illik az elsőhöz) …
    Lehet fintorogni, de a Pirelli Rosso ugyanúgy ki tud törni mint egy Metzeller Z3 bakelit, ha rendesen ráteszed a tüzet. 3000-4500 km -t bír nálam egy hátsó gumi, így használtat veszek és nem bánom ha befelé és kifelé is radírozok. Ha újat veszek azzal kicsivel többet el lehet menni (kímélve), középső futófelület kuka rég, amikor a szélek még vígan bírnák (3-5 komponens ellenére).
    Előre ne sajnáld a pénzt új sportgumira, hátra meg tegyél egy használt túrasportot és tapasztald ki, hogy megfelel e a tapadás/km/ár arány!

  • Kiss Norbert

    Hello.
    Én 10 éve tekerem a fülét sv650N-nek a gyári volt rajta az uj gumi én azóta csak használtat veszek 1 max 2 év attol függ milyen régi a gumi de 3 éves max 4 évesnél nem veszek öregebbet hátra.Az elsőt azt 2 évente dobálom le és nincs bajom vele.Én 8000-10000ft-ért veszem a hátsó gumit plussz szerelés.Az elsőt 10000-12000ft plussz a szerelés.
    Az ujak 60000ft plussz minusz a márkától függően és a szerelés még hozzájön és szerintem 2 év alatt az ujat is le lehet irni ha tolodneki.