Ahol a bajnokok születnek – MAMI Kupa záróforduló

Ahol a bajnokok születnek – MAMI Kupa záróforduló

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Közel egy hónappal a kecskeméti forduló után ismét felsorakozott a MAMI Kupa mezőnye, ezúttal az Euro-Ringen száguldottak szélvész gyorsasággal, méltó versenyzéssel búcsúztatva a tartalmas szezont.

Valószínűleg nem sokan frissítették olyan gyakran a meteorológiai oldalak előrejelzéseit, mint a kupasorozat résztvevői tették az örkényi forduló előtt. Aggodalomra volt ok, hiszen szinte egész héten folyamatosan szakadt az eső és borzasztóan hűvös időjárás uralkodott, így az érintettek csak találgathatták, vajon hétvégére alkalmasak lesznek-e a körülmények a széria idei utolsó fordulójának megtartására. Szerencsére az égiek is akartak egy jó kis versenyt nézni, így csodával határos módon péntekre elvonultak a viharfelhők, így a válasz egyre határozottabban igen lett.

Zajlik az élet a boxutcában, ismét – sajnos idén utoljára – összegyűlt a nagy család

Annak rendje és módja szerint motorok hangjától lett hangos a Pest megyei ring depója, belakták a boxokat a különlegesebbnél különlegesebb kétkerekűekkel induló, igen széles korosztályból kikerülő nevezők. A hideg aszfalt miatt az edzéseknek még óvatosabban veselkedtek neki a pilóták, de ahogy melegedett az idő, egyre bátrabban húzták neki.

Két nap, megannyi izgalmas futam

Az első versenynap talán leglátványosabb mérkőzéseit a szupermotósok produkálták, nem hiába, ezek a srácok mindig elképesztő vezetéstechnikai tudásról tesznek tanúbizonyságot. A hangulatot csak fokozta, hogy természetesen külön értékeléssel ugyan, de együtt indították a profi és az amatőr kategória nevezőit.

Lapra döntött vasak, egykerék, csikorgó gumik a kanyarban, őrületes tempó – ez a szupermotózás esszenciája 

A Prestige géposztály első helyének sorsa nem sokáig volt kérdéses, ugyanis az élen haladó Ónodi Benjamin gyorsan ellépett a többiektől, tulajdonképpen magányosan száguldott a mezőny elején, olyan gyorsan, hogy miként Lévay Károly viccesen megfogalmazta: majdnem önmagát is lekörözte. A mögötte következő pozíciókban azonban elég nagy tömegjelenet alakult ki, végül Ádám Mihály és Újvári Péter szerezték meg a második és harmadik helyet. Az amatőrök mezőnyében az első futam csatái közepette Varga Tomi és Zsubori Laci elestek, így felborult az addigi sorrend, s Csuka Imre-Zsubori László-Hartmann Ferenc befutó alakult ki. A második rund végén a profik között az Ónodi-Ádám-Dudás Attila, a másik válogatottban pedig Varga, Zsubori és Csuka időeredménye bizonyult a legjobbnak.

Borul a papírforma

A YT125 2T futamában a nagy visszatérő Báncsiki Laci jó rajtja után igencsak elhúzott a mezőnytől. Bár Gudmon Zoli a tőle megszokott módon óriási lendülettel haladt mögötte, nem érte be, így Laci – 3.237 másodperccel ellenfele előtt átlépve a célvonalat – győzelmet aratott.

A 2,75 kilométer hosszú örkényi ring elég gyors, a 330 méter hosszú célegyenes mellett a többi szakaszon is igen komoly tempót lehet diktálni 

A szintén remek, napsütéses idővel kecsegtető vasárnap a YT125 4T kategóriában alakult ki a legnagyobb csata. Az első futamon egy hatos fogat folytatott parádés küzdelmeket, akik kőkeményen előzgették egymást szinte végig, majd gyakorlatilag vonatban érkeztek a célvonalhoz, így a befutónál 0,088 század másodperc döntött Török István és Török Krisztián között, de a mögöttük haladó Templom Vendel-Bereczki Gábor-Lakatos Herman Csaba-Ernszt Norbi alkotta csapat tagjait is minimális különbséggel intette le a kockás zászló.

A második felvonás hasonlóan izgalmasan alakult, főleg, hogy közvetlenül indulás előtt Ernszt Norbinak tönkrement az akksi a gépében, ami miatt a boxból rajtolt, értékes pozíciókat vesztve, ennek ellenére behozta hatodik helyre a motort.

A szocimocikkal rajthoz álló alakulat úgy megy a korlátozott kapacitásokkal rendelkező masinákkal, hogy az ember el sem hiszi, ha nem látja a saját szemével

A nagy létszámmal felsorakozó MZ-sek között ezúttal a ritkán induló Bán Levente is megjelent, aki jött, látott, és ha nem is győzött, de nagyszerű harmadik és második helyezéseket szerzett magának, noha a zászló ismét Dézsi Viktornak állt.

Küzdelem a technika ördöge ellen

A YT125 2T-ben akadt bőven kavarodás, Mala László műszaki hiba miatt nem tudott részt venni a küzdelemben, Gudmon Zoli pedig csak a harmadik helyről rajtolt, onnan hozta fel magát. A Trofeo Motorline népes robogós mezőnyét is élvezet volt nézni, már-már hihetetlen, ahogyan ezekkel a kis kétkerekűekkel száguldanak a pilóták. Ráski Róbert és Aszalós Ádám technikai zűrökkel küzdöttek, Dede István nagyon ügyesen húzta a gázt és első körös bukása ellenére megszerezte a győzelmet.

A Classic kategóriából kiemelendő Neumann László helytállása, aki kecskeméti bukása után sérült kézzel vágott neki a megmérettetésnek. Ez még akkor is elismerésre méltó lenne, ha nem tudnánk, hogy Laci bácsi bizony már a hetvenes éveit tapossa.

A Classic kategóriában egy gyöngyszemet is láthattunk, vagyis kettőt, hiszen Svidró László és Pannonia P20-asa is igazi különlegesség 

Érdekesség, hogy bár voltak bukások, a mentőknek semmi dolga nem akadt a két nap alatt, ebben a szezonban ilyen még nem fordult elő. Nemcsak izgalmas, hanem szerencsés is volt tehát az utolsó felvonás. A kupasorozat 2017-es idénye sajnos ezennel véget ért, mit is mondhatnánk, túl gyorsan elrepült ez a hat forduló. Hamarosan hivatalosan is kihirdetik, kik lettek az idei év bajnokai, következőleg pedig jövő tavasszal gyűlik össze a mezőny, hogy tovább vigyék ezt az igazán különleges szériát.

Így látták a pilóták…

Újvári Péter (Supermoto, SM P.):

Először 2005-ben indultam szupermotó-versenyen, noha időhiány miatt, úgy érzem, nem űzöm annyira profi szinten a sportot, mint szeretném.

Bár igazából nem is a győzelem miatt járok a futamokra, hanem hogy jól érezzem magam, függetlenül attól, hányadik helyen végzek, és szeretem, hogy a MAMI Kupában ez mindig teljesül. Örültem neki, hogy hétvégén végül elmaradt az eső, így remek mérkőzés alakult ki, ráadásul jó, hogy közös futamban indították a két kategóriát, így még izgalmasabb volt. Arra is jók ezek a meccsek, hogy itt kiéljem magam, így a közúton már kevésbé vagyok hajlamos az „őrültködésre”.

Siket Csaba (YT125 4T CBR)

A MAMI Kupában ez a harmadik évem, eleinte Simsonnal indultam, de az nagyon munkás, hiszen sokat kell szerelni ahhoz, hogy jó legyen a technika, így múlt évben elindítottuk Kulcsár Laci sporttársammal a CBR-es különítményt.

Ez talán a legolcsóbb kategória, hiszen a motor és az alkatrész is megfizethető, s a szervizigénye sem nagy. A jelenlegi tizenhárom főből hat kollégám, hat pedig cimborám, így ez egy nagy baráti társaság. A csapatban jellemzően negyven év feletti tagok vannak, de van 62 és 65 éves versenyzőnk is. Ilyenkor együtt főzünk, sütünk, viccelődünk, tehát az egész egy tartalmas hétvégi program. Sajnáltam, hogy szombaton a brigádból nem mindenki volt jelen, tehát kevésbé éles küzdelem alakult ki, mint szokott, szerencsére vasárnap már többen álltunk a rajtrácson, így még izgalmasabb volt a kergetőzés.

Aszalós Ádám (Robogó Sport P)

Közelebb állnak a szívemhez a tempós, lendületes pályák, mint a kicsik, így ez a ring is nagyon fekszik nekem. 

Szombaton borzasztó hideg volt és nagyon fújt a szél, így az elejét kicsit elspóroltam, de mikor már éreztem, hogy jobban tapad a gumi, merészebben húztam neki, végül a második helyen végeztem. Kicsit aggódtam, hogy vasárnap esni fog, mert ezen az aszfaltkígyón nem szeretek vizes körülmények között menni, és jóllehet az égi áldás elmaradt, sajnos a szerencse nem állt mellém, mert technikai hiba miatt mindkét futamot vezető helyről kellett feladnom. Ennek ellenére nem volt rossz a hétvége, nagyon jót és sokat motoroztam, és bár nekem ez ma már egyfajta hobbi, örülök, hogy profi körülmények között tehetem meg ezt.

Összesített végeredmény – MAMI Kupa 2017 – VI. forduló – Euro-Ring

MZ Széria OB

  1. futam
  2. Dézsi Viktor
  3. Irmai Zoltán
  4. Bán Levente

 

  1. futam
  2. Dézsi Viktor
  3. Bán Levente
  4. Irmai Zoltán

 

Trofeo Motorline Kupa

Robogó Racing A

  1. Dede István (Piaggio Zip)
  2. Szabó Bence (Piaggio ZIP SP2)
  3. Molnár Zsolt (Piaggio ZIP SP1)

 

Trofeo Motorline Kupa

Robogó Racing kd.

  1. Kopric Danijel (Vespa)
  2. Valkai Zsolt(Piaggio Skipper)

 

Trofeo Motorline Kupa

Robogó Racing P

  1. Ondreák Péter (Piaggio ZIP)
  2. Szöllősi Benedek (Piaggio ZIP SP2)
  3. Czigány Zsolt (Piaggio ZIP SP)

 

Trofeo Motorline Kupa

Robogó Sport A

  1. Mihály Dániel István (Yamaha Jog RR)
  2. Négyesi Zsolt (Piaggio ZIP SP2)
  3. Rácz Antal István (Piaggio ZIP SP1)

Trofeo Motorline Kupa

Robogó Sport P

  1. Aszalós Zoltán (Piaggio ZIP SP)
  2. Surányi Zoltán (Piaggio ZIP SP1)
  3. Fábri Zoltán (Piaggio ZIP SP)

 

Supermoto OB + Kupa

SM P.

  1. Ónodi Benjamin (Husqvarna 450)
  2. Ádám Mihály (Aprilia MXV450)
  3. Újvári Péter (Yamaha YZ450F)

SM A.

  1. Csuka Imre (KTM SMR450)
  2. Zsubori László (KTM SMR450)
  3. Varga Tamás (Husqvarna)

 

YT90 OB és Simson Sport OB

  1. Pátkai Miklós (Derbi)
  2. Farkas Lajos (Aprilia RS)
  3. Ragacs György (Simson)

 

YT 125 4T OB

  1. Török Krisztián (Aprilia RS4)
  2. Török István (Yamaha YZF125R)
  3. Lakatos Herman Csaba (Yamaha YZF125R)

 

YT125 4T Honda CBR 125 OB

  1. Varga Zsolt
  2. Siket Csaba
  3. Kulcsár László

 

YT125 2T OB

  1. Gudmon Zoltán (Aprilia RS125)
  2. Báncsiki László (Aprilia RS125)
  3. Szokolics László Norbert (Aprilia RS125)

 

Classic OB

Classic 1.

  1. Farkas Lajos (Honda CB350)
  2. Szántai-Szabó Péter (Yamaha RD250)
  3. Mogyorósi Péter (Yamaha RD250)

 

Classic 3.

  1. Mészáros Sándor (Yamaha RD350)
  2. Bán Levente (MZ)
  3. Kovács Béla (Yamaha RD350)

A részletes időeredmények ide kattintva érhetők el.