GumiGuru: Eltűnt a kopásjelző a Continentalról?

GumiGuru: Eltűnt a kopásjelző a Continentalról?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Continental Road Attack 2 abroncsaim vannak CBR1100XX-en. A hátsó abroncsban több mint 7000 km van. Kíváncsi lennék a maradék profilmélységre, de középen nem találok semmiféle helyet, jelet, hogy hol kellene mérnem. Szeretném megelőzni a hasonló esetet, mint ahogy a Metzeler Roadtec Z6-tal jártam, amikor a minták még egészségesnek látszottak, de a túrán a tankolásnál megjelent alsó vászon rész az abroncs közepén, s ez picit megijesztett.

Köszönettel, Robi

VÁLASZ

Kedves Robi! A Conti mérnökei igen jól elrejtették azokat a bizonyos kopásjelzőket a mintaárkokban, nem csoda hogy nehezen találod meg. Ennek keresésében segít az oldalfalon elhelyezett TWI (Tread Wear Indicator) jelzés, amit szintén nagyítóval érdemes keresni, hisz” e felirat vonalában keresendőek a kopásjelzők. A középső sávban nem minden mintaárokban találsz ilyet, csupán néhányban lesz elhelyezve. A RoadAttack 2 háromszög alakú vízgyűjtő, vízelvezető kiképzéseket kapott, ezek egyik szélében kell keresned a kopásjelzőket.

Honda CBR1100XX

Érdemes jól szemügyre venned, és a gumi tiszta állapotában keresni őket, hiszen valóban kicsik és nehezen észrevehetők – ha megvannak, itt eltudod végezni a mérést, illetve tudod ellenőrizni a megfelelő mintamélységet. Az abroncs szerkezetét felépítő vázig még van 2-3 mm gumiréteg, viszont ez már hivatalosan sem a kopóréteg, nem nyújt biztos tapadást, ennek megjelenését már nagyon nem érdemes megvárni, elvégre balesetveszélyes is lehet, könnyen szerezhet olyan sérülést a gumin, ami azonnali nyomásvesztéssel jár, tudniillik itt már nincs ami ellenálljon a külső behatásnak.