GumiGuru: Endurógumit a csupasz V2-esre?

GumiGuru: Endurógumit a csupasz V2-esre?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! Honda CX500 E motorom első gumiját szeretném kicserélni. Jelenleg egy Metzeler Lasertec 56V abroncs van rajta, aminek a tapadásával ezen a motoron a magas súlypont és a könnyű eleje miatt nem vagyok megelégedve. Konkrétan kiráz a hideg, ha vegyes felületű vagy kavicsos burkolaton kell kanyarodnom, de körforgalomban is rám jön a frász…

Mivel általában 90-100 km/h az utazótempóm,de 130-nál gyorsabban nem szoktam közlekedni, azon gondolkodtam, hogy egy Bridgestone TW53 56P-as endurógumit tennék fel helyette a puhább anyagösszetétel és az útra kerülő szilárd szennyeződéseket jobban toleráló mintázata miatt.

Hozzáteszem, hogy van egy Suzuki GS-em, amin Michelin M45 gumik vannak, és ezek viszont tökéletes biztonságérzetet adnak ugyanazokon az utakon, de sajnos a CX méretében nem gyártják őket… A kérdésem az lenne, hogy szakember szemmel nézve van-e olyan biztonsági vagy egyéb tényező,ami miatt a Metzelert ne cseréljem le a TW53-ra, vagy hasonló, közúti enduró gumira?

Köszönettel: Gyula

VÁLASZ

Kedves Gyula! A motor felépítése miatt különösen nem aggódnék, igaz valóban elég magas építésű, sőt a tervezők magát a V-blokkot sem a lehető legalacsonyabb pontra helyezték. Véleményem szerint egy megfelelő abroncsnak kielégítő tapadással kellene rendelkezni, első körben nyomást állítanék, továbbá sürgősen ellenőrizném az abroncs korát, illetve futásteljesítményét.

(Kép forrása: Rocket-garage.blogspot.com)

Csere vagy nyomásállítás?

Amennyiben már kopottabb állapotban vannak a gumik, pont az említett jelenségek következhetnek be, azon nem csodálkozom, hogy egy kopott fényes útfelületű körforgalomban, illetve kavicsos úton nem kielégítő a tapadás, ott egyik gumi sem hozza a maximumot. Az M45-ös mintázatú Michelin egy univerzális abroncs, a Te felhasználási szokásaidhoz tökéletesen illik. A japán gyártó mintázata valóban egy endúrósabb jelleg, de a két gumi felépítése és mintázata között azért felfedezhető sok hasonlóság, vegyes útfelületre mind a két mintázat alkalmasabb a Lasertecnél.

A Honda méreteiben valóban nincs a Michelin, így a TW53 lesz a befutó. Semmilyen ellentmondást nem látok abban, amiért ne lehetne ezt a variációt alkalmazni –  ha így használod a motort, akkor ez egy jó párosítás lesz.