DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!
Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!
Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Jelenlegi motorom egy 2000-es évjàratú Aprilia RSV Mille, eddigi motorjaim sornégyes elrendezésűek voltak, ez az első V2-es motorom, amit màr most imádok! A motort Pilot Power 2CT tipusú gumikkal vàsàroltam, amivel személy szerint nagyon meg vagyok elégedve, habàr eddig nem volt dolgom ezzel a típussal, miként a motortípussal sem, ami véleményem szerint egy nyomatékos, hatalmas motorfékű “hàtsógumigyilkos”, ha szabad így fogalmaznom.
Kérdésem: jó vàlasztàs lenne ismét ez a gumi, vagy tud ajànlani esetleg tartósabbat, jobb minőséget? Egyàltalan gyàrtják még napjainkban is ezt a Pilot Power 2ct-t? Szinte csak szàraz időben hasznàlom, kisebb túràkra, de túlnyomó részt egyedül, nem kímélve a motort.
Mit javasolsz rá?
VÁLASZKedves Kérdező! Az ezres Mille nem egy ingerszegény motor, a sornégy és a V2 motorok azért nagyban eltérnek egymástól, nem is lepődöm meg azon, hogy nagyon bejön a gép, hisz’ teljesen új ingereket érzel átülve egy ilyen vasra. Az erős motorfék, sok nyomaték és a gázkar teljes kihasználása valóban nem kíméli a hátsó gumit, érdemes is emiatt egy jó tapadással rendelkező darabot választani. A Power 2CT mai napig népszerű abroncs, a motorosok többsége, aki tudatosan ezt választja, úgy gondolom, teljesen meg van elégedve vele, emiatt még mindig gyártják.
Az újabb jobb: Pilot Power 3
Azt gondolom te is nyugodtan tartozhatsz azok közé, akik ismét egy ilyen szettet szerelnek fel a motorra, abban az esetben, ha csak hátsó gumit cserélsz, akkor pedig mindenképp legyen egyforma az elsővel. Viszont ha váltani akarsz, és azt érzed, hogy kell a jobb irányíthatóság, biztosabb tapadás akkor a Pilot Power 3 lesz a neked megfelelő abroncs.

Ennél tartósabb darabot én nem szerelnék fel erre a gépre, egy sportmotorhoz sportgumi dukál, továbbá kifejezetten említetted, hogy nem kíméled a gépet a kanyarokban sem, nem illik ehhez egy túrásabb jellegű gumi, még ha tartósabb is.