GumiGuru: „Ne pályázz már túragumival!”

GumiGuru: „Ne pályázz már túragumival!”

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Az idényt egy Pilot Power 3-mal toltam végig, több mint tízezer van benne, a hátsó már igencsak kopott. Nagyjából meg vagyok elégedve vele, viszont jövőre mást szeretnék, mert a 600-as GSX-R-rel egyre többet járok pályázni és ott többen is mondták, hogy felejtsem el ezt a „túragumit…” Ott ajánlottak Supercorsát, RS10-et stb. Tudom, hogy ezek nagyon tapadnak, jobban dönthetőek, viszont nagyon hamar elkopnak, ami azért nem mindegy… Véleményed szerint mennyit bírnának ki, esetleg 5000 kilométert? Tudnál ajánlani valami középutat, ami azért jobb a Powernál, mégse kopik el nagyon hamar?

Köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! A Pilot Power 3-ról megoszló vélemények születtek az évek során, ki dicsérte, ki nem, de az mindenesetre egyértelműen látszik a visszajelzésekből, hogy megosztotta a felhasználók táborát. Ezt a Te írásodból is kiderül, mert csak “nagyjából” vagy elégedett az abronccsal, tehát van olyan tulajdonsága, amivel nem vagy teljes mértékben kibékülve.

Az új csillag, a Michelin Power RS

A tízezres futás mindig árulkodó, egy sportguminak nem feltétlen szükséges ennyit teljesítenie, még ha nem is egy literes sportmotorról beszélünk, és még pályázgattál is vele. Az utcai és a pályamotorozás között sportmotorral azért felfedezhető némi párhuzam, hisz’ elkél a jó tapadás. A Power 3 is alkalmas utóbbira, egy bizonyos szintig, de a biztonság és a fejlődés érdekében érdemes lehet egy jobb, puhább gumit használni.

Tapadás vagy tartósság?

Az Rs10 és a SuperCorsa gyakorlatilag az éles versenyabroncsok utcai replikái, amivel szép tempót lehet elérni pályán, előbbivel saját tapasztalatból mondom, hogy vegyes használat mellett el lehet menni hatszázassal legfeljebb ötezer kilométert, de többet semmiképpen, nagyjából a Pirelli is ennyit bír. Szerintem jó alternatíva ez, ha utcán és pályán is használod a motort.

Középutat keresve a legújabb fejlesztésű sportgumikat érdemes kipróbálnod, mint a Pilot Power RS vagy Pirelli Diablo Rosso III. Futásteljesítményük jobb. mint az előbb említett gumiké, tapadásban némileg elmaradnak tőlük. Ezt a néhány tanácsot megfogadva érdemes magadban először eldöntened, hogy mennyire számít a tapadás és az élettartam, melyik részét tartod a fontosabbnak: az utcát vagy a pályát, de az itt felsorolt gumik közül a most használt Michelinhez mérten mindegyik komoly előrelépés lesz.