GumiGuru: Szélesebb papucsot szeretnék a Kawasakira

GumiGuru: Szélesebb papucsot szeretnék a Kawasakira

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Májusban vásároltam egy 2006-os Kawasaki ER-6f típusú motort. Jelenleg 160 mm széles gumi van fent hátul, viszont esztétikailag így kevésbé tetszetős, kicsit “sportosabbá” szeretném tenni, és arra gondoltam, hogy eggyel nagyobb, azaz 170-es gumit raknék fel, pl. egy Continental ContiMotion M 170/60 R17 72W hátsó gumit. Bal oldalon viszont a láncnál elég szűkös lenne szerintem a hely. A kérdésem az lenne, mekkora lenne a maximális méret, ami felkerülhet a váltóméreten belül, illetve, hogy milyen változások lennének a menettulajdonságaiban? Esetleg ajánlanátok-e ehhez a motorhoz megfelelő gumit?

Köszönöm szépen előre is a segítséget!

Ádám.

VÁLASZ

Kedves Ádám! Motorodon jelen pillanatban a mérnökök által tökéletesen kiválasztott gumiméret van, ettől eltérni annak érdekében, hogy optikai szempontból sportosabbá tegyük a gépet, nem feltétlen érdemes. A motor elég szűk építésű, karcsú, sok esetben már az “eggyel” nagyobb abroncs sem fér el tökéletesen, plusz ne feledkezzünk arról, hogy az abroncs alakváltozásokon megy keresztül menet közben, nyúlik, torzul stb.  legfőképp nagyobb tempónál és meredekebb dőlésszögek esetén.

Motoron ilyet, hogy váltóméret, nem is alkalmazunk, hisz nem létezik! Szoros összefüggés van a felniszélesség és a gumi tervezett profilja között, ezt nagyon sokszor említettem már. Egy helytelen méretű gumi pedig felborítja a megtervezett és elképzelt egyensúlyt.

Motorguminál nincs váltóméret?

Menettulajdonságokat figyelembe véve a nagyobb gumi miatt érezhető változások lesznek, mivel nagyobb a kerülete – pontosítsunk: hosszabb -, ezáltal egy ilyen szerényebb teljesítményű motor lomhább lesz, és az összehúzott profilnak “köszönhetően” bizonytalanabbul fog kanyarodni. Nem javaslom a nagyobb gumi használatát, a sportosabb kinézetet nem feltétlen a szélesebb abroncs fogja kölcsönözni.

Kawasaki ER-6f

Maradj a gyári méretnél.  Motorhoz legmegfelelőbb gumit pedig látatlanba nehéz javasolni, ahhoz néhány információ mindenképp szükséges. Például mire használod a motort, mennyire közlekedsz sportosan, túlnyomó többségben milyen utakon közlekedsz stb., és azt sem árt figyelembe venni egy hátsó gumi cserénél, hogy jelenleg elöl épp’ milyen típus van felszerelve.