GumiGuru: Segíts, hol találok erre abroncsot!

GumiGuru: Segíts, hol találok erre abroncsot!

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Egy hónapja vagyok egy 2007-es Royal Enfield Bullet 500 boldog tulajdonosa. A hátsó gumim a kora miatt cserés lett. Ekkor találkoztam azzal az anomáliával, hogy mindenki mást ír és mást mond a méretét illetően. A könyve 3,5 est, a gyártó hol 90, hol 120/80 at , a forgalmazó mindegyiket. Jelenleg 100-as papucsot visel a drága, de nem érzem stabilnak. Ha tudtok megoldást, azt előre is köszönöm!

Tisztelettel,

Lajos

VÁLASZ

Kedves Lajos! Komoly kihívásként kell kezelni ezt az indiai fegyvert, a Royal Enfieldet mint márkát, hisz’ a magyar piacon igazi ritkaságnak számít egy ilyen motor, nem mindennapos belebotlani. Mint ahogyan a motor egy ritkaság, úgy az abroncs kérdése is mondhatni igen extrém, elvégre évjárattól, a motor felépítéstől és a szerelő soron dolgozó emberek napi teljesítményétől is függ (!), hogy milyen abroncsot, milyen felniszélességgel szereltek a motorba.

Royal Enfield Bullet 500

Royal Enfield? Az sem gond…

Tagadhatatlan, hogy rendelkezem némi háttérinformációval a gépről, így tudom, hogy a hátsó felni 1,85″ szélességű, ami bizony arra utal, hogy a gép gyári könyvében szereplő abroncsméretek közül a 3,50-19-es gumi lesz a megfelelő darab. Sok motornál előfordul a szemnek nem túl kívánatos, a motor felépítéséhez mérten kicsi, vékony gumik alkalmazása, viszont ezek kiszámolt paraméterek, amikhez illik ragaszkodni. Nagyon sok esetben alkalmaznak szélesebb gumit a gyár által előírthoz mérten, ami jól fest, de rontja a kezelhetőséget. A stabilitás kérdése sokszor csak a helyes guminyomáson és egy jó minőségű abroncson múlik. Az Enfield karakteréhez és vizuális összképéhez egy klasszikus mintázat illik, jómagam a Metzeler Me77 abroncsot tudom elképzelni. Viszont az ár/érték arányt figyelembe véve egy Heindenau K34 minta az, amivel tényleg jól jársz. Ne felejtsük el, hogy küllős kerékről beszélünk, aminél a belső gumi alkalmazása elengedhetetlen, mivel egy ilyen felépítésű felninél a légzárás nem megoldott. Idővel ezeket is érdemes hát cserélni a védőszalaggal együtt a gondtalan motorozás érdekében.