Leleplezték: Itt az új Honda Gold Wing!

Leleplezték: Itt az új Honda Gold Wing!

- Kategória: Hírek
1

Hetek óta tudjuk, hogy érkezik, de azért a hivatalos bemutatóra is maradt egy-két igazi meglepetés…

Felsorolni is nehéz, hány ponton változott – ráadásul drasztikusan – a közkedvelt világjáró, de azért teszünk egy próbát, röviden összefoglaljuk, melyek a ma reggel bemutatott Gold Wing legfontosabb új fejlesztései.

A 2018-as Honda GL1800 Gold Wing Tour változata

A minden porcikájában áttervezett Honda Gold Wing erősebb és könnyebb lett elődjénél, motorja pedig hengerenként négyszelepes Unicam hengerfejeket, elektronikus gázmarkolatot és négyállású üzemmódkapcsolót kapott. További újdonság a harmadik generációs, hétfokozatú DCT váltó, a HSTC kipörgésgátló és a Hegymeneti Asszisztens, valamint a dupla lengőkaros első futóművel és Pro-Arm lengőkarral társított, áttervezett alumíniumváz. A csillapítás és a rugó-előfeszítés immáron elektronikus szabályozású, s szériafelszereltségként jár a modellhez az elektromos mozgatású szélvédő, az intelligens kulcs és az Apple CarPlay.

A 2018-as Honda GL1800 Gold Wing

Hajtáslánc:

  • 1833 köbcentis, 170 Nm-es (!) forgatónyomatékú, hathengeres erőforrás
  • Harmadik generációs duplakuplungos DCT-erőátvitel
  • Hétfokozatú váltó
  • 4 különböző üzemmód
  • Araszolás funkció – előre 1,8, míg hátramenetben 1,2 km/órás sebességű haladás gombnyomásra
  • 7 colos kijelző beépített navigációval
  • A sebességtartó automatika (Tempomat) alapáras
  • Kulcsnélküli indítás és poggyásztérnyitás

Az utóbbi idők legjobb motoros reklámja…

Nem mellesleg 48 kilót (!) faragtak a tömegéből az elődmodellhez viszonyítva, minden lámpatestben LED-fényforrás dolgozik, s a régi iskolát kedvelők hagyományos, hatfokozatú váltóval is megrendelhetik, míg a technikai csemegékre nyitottaknak a hetes DCT lehet ideális választás, mindenesetre a hátramenet mindkét változatban megtalálható.

Könnyebb és erősebb – ez az új Gold Wing, melyhez hétfokozatú erőátvitel és tolatófokozat is elérhető

A 200-as hátsó abroncson futó Gold Wing tömege 365 kilogramm, míg a Gold Wing Tour hagyományos erőátvitellel 379, DCT-vel 383.

Műszaki adatok – Honda Gold Wing – 2018:

 ERŐFORRÁS
Vázszerkezet Folyadékhűtésű, négyütemű, 24 szelepes, SOHC-vezérlésű, hathengeres boxermotor
Összlökettérfogat 1883 cm3
Szelepek száma hengerenként 4
Furat x löket 73 mm x 73 mm
Sűrítési viszony 10,5:1
Max. Csúcsteljesítmény 93 kW (126,48 LE)/5500 f./perc
Max. Legnagyobb forgatónyomaték 170 Nm/ 4500 f./perc
CO2 kibocsátás Gold Wing és Gold Wing ‘Tour’ MT verzió: 128 g/km

Gold Wing ‘Tour’ DCT-vel és légzsákkal: 131 g/km

Olajmennyiség 4,4 liter (MT)/5,6 liter (DCT)
ÜZEMANYAGBEFECSKENDEZŐ-RENDSZER
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Fojtószelep-átmérő 50 mm
Levegőszűrő Folyadékba áztatott, kazettás papírszűrő
Üzemanyagtartály befogadóképessége 21,1 liter
Üzemanyag-fogyasztás 5,6 liter/100 km
ELEKTRONIKAI RENDSZER
Indítás Integrált Indítógenerátor (Integrated Starter Generator – ISG)
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/20Ah
Generátor kapacitása 12 V/120 A
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítése MT: Nedves, többtárcsás tengelykapcsoló spirálrugókkal, kuplungasszisztenssel és nyomatékhatárolóval

DCT: Hidraulikus, olajfürdős, többtárcsás, olajnyomás alatt álló

Váltó felépítése MT: Hatfokozatú, lábbal kapcsolható (szorzófokozattal és elektromos tolatófokozattal)

DCT: hétfokozatú, Séta üzemmóddal (előre-hátra)

Primer áttétel 1,795 (79/44)
Váltófokozatok áttételei (MT) 1.: 2,200; 2.: 1,417; 3.: 1,036; 4.: 0,821; 5.: 0,667; 6.: 0,552

(DCT) 1.: 2,167; 2.: 1,696; 3.: 1,304; 4.: 1,038; 5.: 0,821; 6.: 0,667; 7.: 0,522; Tolatófokozat: 1,190

Végáttétel Motoroldalon: 0,972

Kerékoldalon: 2,615

Szekunder hajtás Zárt tengely
VÁZ
Vázszerkezet Présöntésű, alumínium hídváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) Gold Wing

Hosszúság: 2475 mm

Szélesség: 925 mm

Magasság: 1340 mm

Gold Wing Tour

Hosszúság: 2575 mm

Szélesség: MT 925 mm/ DCT 905 mm

Magasság: 1430 mm

Tengelytáv 1695 mm
Villaszög 30,5°
Utánfutás 109 mm
Fordulókör sugara 3,4 m
Ülésmagasság 745 mm
Szabad hasmagasság 130 mm
Menetkész tömeg Gold Wing: 365 kg

 

Gold Wing Tour: 379kg (MT)/383 kg (DCT)

 

FELFÜGGESZTÉS
Elöl Dupla lengőkaros
Hátul Pro Link
KEREKEK
Elöl 130/70 R18
Hátul 200/55 R16
Felniméret elöl 18 x MT3,5
Felniméret hátul 16 x MT6,0
FÉKRENDSZER
Felépítés Elektronikus szabályozású, kombinált ABS
Elöl Két 320 mm átmérőjű, 4,5 mm vastag tárcsa hatdugattyús, úszóágyazású féknyergekkel és szinterbetétekkel
Hátul 316 mm átmérőjű, 11 mm vastag tárcsa háromdugattyús féknyerggel és szinterbetétekkel