Olvasói: „Csoda, hogy mind túlélték!”

Olvasói: „Csoda, hogy mind túlélték!”

- Kategória: Vélemény
16

Négy motorkerékpár és egy személygépkocsi ütközött össze szombat délután a 47-es számú főút Békéscsaba és Mezőberény közötti szakaszán. A balesetnek öt súlyos sérültje van, a helyszínre mentőhelikopter is érkezett – tájékoztatta a Békés Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője az MTI-t.

Vargáné Szombati Andrea elmondta, a rendőrség jelenleg is vizsgálja, hogyan történt a baleset. A műszaki mentést a katasztrófavédelem munkatársai végezték el a helyszínen. Baráth Ilona, a Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője tájékoztatása szerint mire a szakemberek kiértek a helyszínre, a személygépkocsiba beszorult sofőrt a helyszínen lévő civilek ki tudták emelni az autóból. 

(MTI Fotó: Donka Ferenc)

Az MTI információi szerint egy motoros konvoj haladt az úton, egy motoros találkozóra igyekeztek. Az útszakaszt a helyszínelés idejére a rendőrség lezárta.

Csoda, hogy túlélték!

Olvasónk, Szabolcs hívta fel a figyelmünket erre, ő nem sokkal az ütközés és a mentők kiérkezése után ért oda.

– Egyszerűen felfoghatatlan, hogy történhetett a baleset! Ez egy nagyjából egyenes, jó minőségű szakasz, sehol egy zavaró kanyar, amit fák, plakátok stb. miatt nem lát be az ember. Délután fél három körül futottam bele az útlezárásba, sütött a nap, kilométerekre ellát az ember…

Négy nagymotor, nem holmi pöcsköszörűk – hogy nem lehet ezt észrevenni?! Mit kell még magunkra aggatnunk, hogy egy átlagos sofőr kiszúrja az összesen egy tonnát kitevő, 2-300 watt fényerővel kivilágított járműveket?

(MTI Fotó: Donka Ferenc)

Ahogy láttam, nem magyar srácok voltak (A Yaris előtt heverő Suzukik biztosan nem), talán szlovák vagy román rendszám lehetett rajtuk.

Mindegyik hatalmas ütést kapott, szó szerint csoda, hogy az összes motoros túlélte, és ahogy hallottam, az autósnak sem lett komoly baja – írta Szabolcs.

Frissítve (Novák L.):

“A tegnapi Mezőberény – Békéscsaba baleset margójára, mielőtt megindulna a találgatás…

A csapat számát nem tudom. A Yaris-os kb. 70 éves sofőr saját elmondása szerint nem látta a szemből érkező 5-8 motort, mielőtt elkezdte a balra történő kanyarodást. Az első motoros oldalba kapta a Yarist, a második motoros szintén. Ettől a 2 ütközéstől a Yaris visszafordult a bal oldali sávba, ahol az én drága barátom frontálisan ütközött vele. Lelökte jobbra, és a Kawasakis lány ezáltal a kocsi meg a cimbi motorroncsa között, a törmeléket kikerülgetvén meg tudott állni.

Az én drága barátomnak 3 helyen tört el a keze, 1 helyen a medence illetve kulcscsontja, az arccsontja megrepedt, a szeme bevérzett és akkora, mint egy teniszlabda. Egy másik srácnak a térde és a lába tört. A maradék motorosokat Pestre vitte a helikopter, illetve Szegedre. A Pestre vitt motorosról nem tudok semmit, de talán ő volt a legrosszabb állapotban.

A tisztánlátás miatt íródott, mindenki vonja le a konzekvenciát. A hivatalos vizsgálat lezártáig légyszíves ne ítéljetek el senkit. Sem az autóst sem a motorosokat…”

  • Galambos Erzsi

    Nemrég olvastam, hogy bevezetnék a vezetéstől eltiltás+elkobzás kombót 2018-tól. Vajon az ilyenek, mint ez a Toyotás már elég rosszat tettek, hogy alkalmazzák? Remélem…

  • Szlejer

    “mindenki vonja le a konzekvenciát.”

    Ha kellő követési távolság van a motorosok között, akkor legfeljebb egy ütközött volna, nem négy… A zárt alakzatban motorozás nagyon menőn néz ki, de legalább a balesetveszélyt is megtöbbszörözi (megoszlik a figyelmük egymás és a forgalom között, nincs hely a menekülésre). Ma is százával láttam csoportosan motorozókat a Balaton-felvidéken egymás seggében közlekedni. Elég egy hülye autós és egymást tarolják le.

  • András Timár

    “70 év körüli sofőr”Csak kellene valamit szigorítani az orvosi alkalmasságin,hogy ezeket a potenciális gyilkosokat kiszűrjék a közlekedők közül!!!

    • krampam

      Reflex-teszt kellene… Meg kevesebb korrupt és/vagy link orvos.

    • CyberPunk

      Semmi gond nincsen az alkalmassági vizsgálat tartalmi részével.
      A probléma azzal van, hogy az orvosok nem tartják be és kiadják olyanoknak, akik nem felelnek meg a követelményeknek.
      A törvény lehet bármennyire szigorú, ha nem tartják be.

    • Elwolf

      Ha jogszabályilag vonnák be a praxisát az engedélyt kiadó orvosnak, akkor néhány esetben már nem adnák meg az orvosit az ilyen fogalmatlanoknak.
      Következmény, felelősségre vonás, ilyenek kellenének, de…

    • gesszti

      Néha annak a 70 környéki személynek létszükség a jogsi akkor is, ha már nem olyan fittek a reflexei. Nekünk, fiataloknak a feladatunk, hogy figyeljünk rájuk. Nálunk a családban is van idősebb, idősödő sofőr. Rendszeresen végigjárom vele azokat az útvonalakat, ahol jár a kocsival, és végigbeszéljük, hogy hol, melyik kereszteződésnél, mire kell figyelni, hova kell nézni. Mindig figyelek rá, hogy hibátlan legyen a kocsija. Jó gumik, jó lámpák, tiszta szélvédő, jó ablaktörlők, stb. Nem lehet általánosítani, hogy X évnél el kell venni a jogsit. Az orvosnak igen nagy felelőssége van (lenne) ebben. Talán célravezetőbb lenne inkább sűríteni a vizsgálatokat, kisebb költséggel, vagy akár ingyenesen, de akár fél évre is rövidíteni a jogsi érvényességét egy bizonyos kor után.

      Még egy gondolat a margóra: Abba belegondoltatok, hogy ennél az esetnél az ötödik motor volt olyan távolságban, hogy érdemben tudott reagálni? Ha néhány fős csoportban motoroztok, milyen távolságra követitek egymást?

      • Szlejer

        Amikor ezt fel merészeltem vetni (ha normális követési távolságat tartanak, akkor max 1 motoros csattan), azt kimoderálták. Sokkal kényelmesebb minden felelősséget egy 70 éves öregemberre és a rendszerre hárítani, mint magunkban keresni a hibát…

        • gesszti

          A hibát mindig könnyebb a másikban keresni. Ezúttal viszont nem a hibást kell keresni, legalábbis nekünk nem. Arra ott vannak a helyszínelők, meg a szakértők. Nekünk inkább a tanulságot kell levonni az esetből.

  • Gábor Poleczki

    Ugyanez történt meg velem csütörtök reggel munkábamenez egy Z750-nel. Nyílegyenes belátható úton szemből érkező fiatal srác kinézte az én oldalamon lévő parkolóhelyet. Szépen elütött, megúsztam kulcs-csont töréssel és zúzódásokkal. A moci KO. Azt mondta nem látott honnan kerültem oda. Nyílegyenes úton???? Kivilágítva??!! Én azt mondom túl sok autós kap jogsit akinek nem kellene.

    • gesszti

      Jobbulást! Lassan már tényleg minden autóst élesre töltött fegyvernek kell tekinteni, ha motorra ülünk…

      • Szlejer

        Ööö… Biztos én csinálom rosszul, de minden nap úgy ülök fel, hogy
        1. láthatatlan vagyok
        2. minden autós, motoros, robogós, kerékpáros potenciális veszélyforrás, minél közelebb vagyok hozzájuk annál inkább

        • gesszti

          Ezzel nem vagy egyedül.

  • gabimany

    Kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy az ilyen eléfordulunk esetekben honnan süt a nap. Az én elméletem szerint általában a motoros mögül, de jó lenne pontos számokat kapni.

    • KutyaZX14

      Igen, egy gyakori tényező, de csak egy a sok közül. (Ez a baleset például délután kettőkor történt, nem sokkal delelés után, szóval itt nem játszott.)
      Viszont az tény, hogy a motorbalesetek többségét szombaton késő délután, 16-18 óra között jelentik, akkor már lehet szerepe ennek is.

  • Natan Cbf

    Én évekkel ez előtt megfogadtam, hogy ha új cuccot veszek, az csak optic yellow lesz. Ma már “világítós” a kabátom, a bukóm, nem tudom mi kellene még? Szereljek villogót a fejemre a sok vakegér miatt? Az viszont tényleg érezhető, hogy ebben azért észrevesznek. Ajánlom mindenkinek!