Akkumulátorteszt: Az olcsó tényleg gagyi?

Akkumulátorteszt: Az olcsó tényleg gagyi?

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt
8

Januárban vettünk egy nagy levegőt, és lesz ami lesz alapon kipróbáltuk: vajon a nagy teljesítményt igénylő motorban helytáll-e a piacon elérhető egyik legolcsóbb akkumulátor?

A hozzászólások többsége akkor kétkedő volt, „biztos nem venném meg, a fél év garancia után ki is purcan, Yuasán kívül mást nem szabad” – ilyen kommentek érkeztek többségében. Mi tagadás, magunk is kételkedtünk, hogy mit tudhat a nyolcezer forintos portéka, mikor a hasonló kapacitású, de ismertebb nevű telepek a legnépszerűbb árukereső tanúsága szerint legalább 22-25 ezret kóstálnak. Persze ez egyben azt is jelenti, hogy ha az olcsó megoldás kihúz másfél évet a drágább 4-5 éves élettartamával szemben, akkor már megérte.

Jász Akku? Eddig nem lehet rá panasz

Az ülés alá beépített 12V-os aljzat segítségével töltöttünk róla telefont és tabletet, folyamatosan ment a navigáció, no és a legnagyobb terhelést se felejtsük: gyakran egy nap 30-40-szer beindítottuk az 1352 köbcentis sornégyest. Tíz hónap telt el a beépítés óta, s úgy alakult, hogy ebből az utóbbi jó pár hétben egyszer sem ment a gép, vagyis az utolsó motorozás óta eltelt egy hónapban bőven volt ideje „lemerülni a telepnek”.

Biztató értékek a műszeregységen: a Jász Akku egyperces járatás után máris szépen vette a töltést, azonnal emelkedtek az értékek

Szerencsére nem kellett előtúrni az akksitöltőt, ami már csak azért is jó hír, mert a ZZR-ben a vázba süllyesztve rejtőzik a telep, vagyis néhány idomot és egy marék csavart kell kiszedni – majd visszatenni -, ha tölteni szeretném. Íme, indítás és akksifeszültség egy hónap után:

12,3 voltot mutatott a műszer, azaz nem lehetett gond az indítással, s nem is volt. A két szezonra, azaz húsz hónapra tervezett teszt félidejénél tehát semmi ok aggodalomra, eddig probléma nélkül teljesít az akksi. Tegyük hozzá, az lenne meglepő, ha tíz hónap és hat-hétezer kilométer alatt bármilyen hiba felmerülne. Folytatjuk a próbát, s a tavaszi „hidegindítás” után újra jelentkezünk, hogy miként viselte a hosszabb, téli pihenőt az olcsó, de eddig jelesre vizsgázó akksi.