GumiGuru: Mit tegyek az izmos maxirobogóra?

GumiGuru: Mit tegyek az izmos maxirobogóra?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Melyik márka/típus a legmegfelelőbb egy Vespa 300 GTS SuperSport robogóhoz? 60% város, 40% országúti használathoz keresem a legjobb megoldást, de a rengeteg márka, típus akad, nem tudok kiigazodni. Célom a legjobb tapadás – tudsz ebben segíteni?

Üdv,

Péter

VÁLASZ

Kedves Péter! Valóban nem egyszerű kiigazodni a repertoárban, hisz’ a robogód talán az egyik legáltalánosabb méret párossal van szerelve, és persze, hogy minden gyártónak akár több modellje is elérhető ezekben a méretekben. Mindenképpen előny, hogy leírtad, pontosan mit is vársz el egy gumitól, és mire használod a motort, ez nagy segítség ebben a helyzetben, így pontos választ tudok neked adni, arra vonatkozóan hogy mit is keresel és mi lesz ideális.

Robogógumi? Elképesztő a kínálat…

Alapvető fontosságnak a tapadást említetted, ebben élen jár a Michelin Power Pure SC. Modern, jól kinéző mintázat és anyaghasználat jellemzi, valóban ez az abroncs tapad a legjobban a vásárolható darabok közül. Ezt kiegészítve: 2CT technológiával készül, ami egyedülálló a kategórián belül, így nemcsak a tapadás van előtérbe helyezve a vállrészeknél, hanem a leggyakrabban használt középső sávban a tartósság is.
Egy dologra még felhívnám a figyelmedet.

Vespa 300 GTS

Úgy gondolom, hogy az egyik legjobb opció ha ezt a gumit választod, viszont érdemes még egy paramétert figyelembe venned, ez pedig az abroncs terhelési indexe. Írásom elején említettem, hogy ez egy általános robogóméret, így sok ötvenes kis gépet is szerelnek ilyen méretű abroncsokkal, amik maximum 80-100 kg önsúllyal rendelkeznek, plusz ugye a vezető. A te esetedben a motor azért nehezebb, a 160-170 kiló már messze nem ugyanaz, erre kell még pluszban számolni a pilótát, illetve ebben az esetben akár az utas tömegét is. Ez plusz terhelést ró az abroncsokra, ezért kell kifejezetten “REINF” jelzésű, tehát erősített szerkezetű gumit választanod. Természetesen a Pure SC esetében ez elérhető.