GumiGuru: Milyen túraabroncsot kapok 60 ezer forintból?

GumiGuru: Milyen túraabroncsot kapok 60 ezer forintból?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő kérdésem lenne: Honda CBF 600-asra milyen gumit ajánlanál? (gyári 120/70 R17 + 160/60 R17 méretben) 1,5 éve vásároltam nálatok Metzeler Roadtec Z6-os gumikat, azóta 10 000 km-t mentem velük, tökéletesen tapadtak mindvégig, és esőben sem csúszkált a motor – kulturált vezetés mellett -, de úgy látom, hogy a következő szezonban már elfogyna elől a gumi. (Hátul, a kopásjelző felbukkanásig még kibírna egy szezont)

Valószínű, szezon elején/közepén kellene gumit cserélnem, a motor felhasználása főként hétvégi mászkálás, túrázás utassal (Jómagam 80 kg vagyok, míg az utasom 60 kg) tavasztól hétvégenként 300-600 km, plusz nyaranta 1-2 nagyobb külföldi túra (1500-2000 km). Valamint észrevettem, hogy az első gumim jobban kopik, mint a hátsó. (Előző gumicserénél is az első gumi “fáradt el” hamarabb, akkor Continental Road Attack volt rajta. Így az egyik szempont egy kicsit tartósabb első gumi vásárlása lenne. Árban körülbelül 60 – 70 000 Ft-ig lenne megfelelő. Köszönöm a válaszod!

Üdvözlettel: Péter

VÁLASZ

Kedves Péter! A motorod alapvetően egy könnyű gép, és ahogy olvasom, teljesen hétköznapi módon van használva, semmi szélsőséges dolgot nem követsz el vele,

ezért is lep meg különösen, hogy első gumidnak rövidebb az élettartama, még egy Metzeler Z6 esetén is, ami egy kemény túraabroncs.

Azt javaslom számodra, amit te is előtérbe helyezel, előre és hátra egyaránt új gumikat lenne érdemes párban felszerelni. A megjelölt árkategóriában már igen jó szettek közül választhatsz, ráadásképp olyanokat, amik teljesítményben felülmúlják a nem túl fényes eredményeket hozó Z6-ost.

Michelint és Dunlopot javaslok a Hondára

A Pirelli Angel ST egy ár/érték arányban kiváló választás lenne, viszont itt a tartósság kérdése az ami “problémát” vethet fel, kategórián belül ebből a szempontból nem sorolható az éllovasok közé, így ezt a lehetőséget most félre tenném, helyette viszont egy Michelin Pilot Road 3 és a Dunlop RoadSmart II az, ami számításba jöhet.

Michelin Pilot Road 3

Kifejezetten tartós darabok, 12-15 000 km-es futás sem ritka ezeknél a modelleknél. Esőben is a legjobbak között teljesítenek, és magabiztosabban motorozhatsz velük, mint a meglévő gumijaiddal.  Számomra még mindig az első abroncs gyorsabb kopása meglepő, mindenképp figyelj oda a gyári nyomásérték beállítására, általában kisebb nyomást használva előfordul ez a jelenség, ami nem feltétlen természetes egy ilyen felépítésű, könnyű motornál. Továbbá, ha nagy – értsd: 0,4-0,6b bar – eltérés van hidegen mérve egy gyári kiinduló nyomáshoz mérten, az irányíthatóságot is befolyásolja. Első körben erre tudok gondolni a gyorsabb kopás kiváltó okaként.