Olvasói: Azt hiszed, tudsz motorozni?

Olvasói: Azt hiszed, tudsz motorozni?

- Kategória: Vélemény
10

Balázs levele őszintén rávilágít arra: sok gondunk van az autóvezetőkkel, de a kétkerekűeknek is akad tennivalójuk…

Sziasztok Hegylakók! Sokat közlekedek autóval és motorral (60/20 ezer km/év), azt hiszem, van némi rálátásom, mi folyik az utakon. Ami miatt írok, az a tegnapi baleset. A szomszéd utcában történt, ahol már volt jó néhány ütközés, de ezúttal nem két autó, hanem egy GSX-R és egy kocsi csattant.

Felnőttél a motorodhoz?

Egyszerű kereszteződés, ráadásul macisajttal védett, elhibázni se lehet. Mégis elhibázzák. Tisztán látszott, hogy a hideg, nyálkás, csúszós úton suzukis társunk

nem adott elsőbbséget, utána meg a lehető legrosszabbul reagált a helyzetre.

Nem azt mondom, hogy biztosan megúsztam volna egy ilyen szitut (valószínűbb, hogy eleve nem hajtottam volna ki vakon). Viszont azt határozottan állítom, hogy ez ártatlan helyzet, egy felkészült motoros lábon kijött volna belőle.

Beleden, a Széchenyi utca: a motoros a kereszteződéséhez érve – a kihelyezett elsőbbségadást szabályozó jelzőtábla ellenére – nem biztosított elsőbbséget egy neki jobbról, szabályosan érkező személyautónak. A Suzuki vezetője könnyű sérüléseket szenvedett (Kép: Police.hu)

Hogyan úszhatjuk meg? Egyrészt ne higgyük, hogy ránk nem vonatkoznak az ilyen „butaságok”, mint a közlekedési táblák. Másrészt minden mozdulatunk tudatos legyen, ne találomra marjunk a fékkarba kanyarban, vagy ne csupán a hátsóba beleállva rögtönözzünk, mikor vészfékezni kell! Könyörgöm, tudjuk már, hogy mire képes a motor, és azt hogyan lehet kihasználni!

Egy 150 lovas motorral bénázni pont olyan, mintha vennél egy iPhone 8-at, hogy vasárnaponként felhívd a nagyit, kész-e a húsleves…

Ja, hogy a telefonodat tökéletesen ismered és kihasználod? Rendben, akkor ideje megtanulnod motorozni is, ha már ilyen frankó gépet vettél.

Butább vagy, mint a motorod…

Igen, a gyakorlásról beszélek, legyen az pályanap, ingyenes vagy fizetős tréning. Hogy drága? Ezt az üres kifogást… A magyar motorok átlagéletkora 16-17 év, 600-750 köbcentis gépek. Csak átíratni többe kerül őket, mint bármelyik képzés díja, a vételről, karbantartásról szót sem ejtve.

Egy szó mint száz: ne gondold, hogy tudsz motorozni, mert kb. egyikőnk se tud! Többé-kevésbé ismerjük a gépet, de ennyi, nem több. Szánj hát rá időt, fejleszd, képezd magad, mert a vasad messze többet tud, mint Te! Amíg így van, csak a szerencséden múlik, hogy így végzed-e, mint ez a szegény pára a GSX-R-rel. Lám, ő most nyárig építgetheti (súlyos százezrekből) a vasat.

Balesetmentes és élményteli szezont kívánok mindenkinek!

Üdv, Balázs