Olvasói: Azt hiszed, tudsz motorozni?

Olvasói: Azt hiszed, tudsz motorozni?

- Kategória: Vélemény

Balázs levele őszintén rávilágít arra: sok gondunk van az autóvezetőkkel, de a kétkerekűeknek is akad tennivalójuk…

 

Sziasztok Hegylakók! Sokat közlekedek autóval és motorral (60/20 ezer km/év), azt hiszem, van némi rálátásom, mi folyik az utakon. Ami miatt írok, az a tegnapi baleset. A szomszéd utcában történt, ahol már volt jó néhány ütközés, de ezúttal nem két autó, hanem egy GSX-R és egy kocsi csattant.

Felnőttél a motorodhoz?

Egyszerű kereszteződés, ráadásul macisajttal védett, elhibázni se lehet. Mégis elhibázzák. Tisztán látszott, hogy a hideg, nyálkás, csúszós úton suzukis társunk

nem adott elsőbbséget, utána meg a lehető legrosszabbul reagált a helyzetre.

Nem azt mondom, hogy biztosan megúsztam volna egy ilyen szitut (valószínűbb, hogy eleve nem hajtottam volna ki vakon). Viszont azt határozottan állítom, hogy ez ártatlan helyzet, egy felkészült motoros lábon kijött volna belőle.

Beleden, a Széchenyi utca: a motoros a kereszteződéséhez érve – a kihelyezett elsőbbségadást szabályozó jelzőtábla ellenére – nem biztosított elsőbbséget egy neki jobbról, szabályosan érkező személyautónak. A Suzuki vezetője könnyű sérüléseket szenvedett (Kép: Police.hu)

Hogyan úszhatjuk meg? Egyrészt ne higgyük, hogy ránk nem vonatkoznak az ilyen „butaságok”, mint a közlekedési táblák. Másrészt minden mozdulatunk tudatos legyen, ne találomra marjunk a fékkarba kanyarban, vagy ne csupán a hátsóba beleállva rögtönözzünk, mikor vészfékezni kell! Könyörgöm, tudjuk már, hogy mire képes a motor, és azt hogyan lehet kihasználni!

Egy 150 lovas motorral bénázni pont olyan, mintha vennél egy iPhone 8-at, hogy vasárnaponként felhívd a nagyit, kész-e a húsleves…

Ja, hogy a telefonodat tökéletesen ismered és kihasználod? Rendben, akkor ideje megtanulnod motorozni is, ha már ilyen frankó gépet vettél.

Butább vagy, mint a motorod…

Igen, a gyakorlásról beszélek, legyen az pályanap, ingyenes vagy fizetős tréning. Hogy drága? Ezt az üres kifogást… A magyar motorok átlagéletkora 16-17 év, 600-750 köbcentis gépek. Csak átíratni többe kerül őket, mint bármelyik képzés díja, a vételről, karbantartásról szót sem ejtve.

Egy szó mint száz: ne gondold, hogy tudsz motorozni, mert kb. egyikőnk se tud! Többé-kevésbé ismerjük a gépet, de ennyi, nem több. Szánj hát rá időt, fejleszd, képezd magad, mert a vasad messze többet tud, mint Te! Amíg így van, csak a szerencséden múlik, hogy így végzed-e, mint ez a szegény pára a GSX-R-rel. Lám, ő most nyárig építgetheti (súlyos százezrekből) a vasat.

Balesetmentes és élményteli szezont kívánok mindenkinek!

Üdv, Balázs

Continental 2019

Facebook Comments

10 Comments

  1. Ezek a se füle se farka cikkek borzasztóak… Mi volt a reakciója a suzukisnak? Mit csinált volna a cikk írója, stb?

  2. Semper Fidelis

    Itt történt az utca végén,ahol jól látható elsőbbség tábla van.Nem is értettem,hogy ki és miért megy ebben az időben 🙁

  3. Hadházi Tamás

    @krampam:disqus
    Pedig feketén-fehéren leírta. Nem hajtunk ki hülyébe az alárendelt útról, csak mer’ múltkor se jött senki. Nem szarjuk le a szabályokat, csak mert erős motoron ülünk. És nem sportdobra, power commanderre költi a pénzét, hanem pályanapokra, tréningekre, hogy ilyenkor is meg tudjon állni (vagy ki tudja kerülni).

    Nem bonyolult ez, mégis sokan nem értik.

    1. Nem is fogják érteni… Itt mindenki átlag feletti motoros, aki simán ki tudja motorozni a 70+ lovas gépét, és nem szegi meg a KRESZ-t percenként 3x. Aki képzésre és pályára jár mátrázás helyett az nyilvánvalóan buzi.

  4. Vizaknai Mihály

    Kedves Krampam! Pl: elsőbbséget adott volna! Üdv. 🙂

  5. Ez egy akkora faszság és okoskodás egy szimpla buta balesetről. Aki megírja legalább tudj miről beszél? 😂
    Minek írsz cikket,ha azt sem tudod miről írsz?
    Csak a hírnév hajt,mert te össze firkáltál pár sort,mert te okos vagy és szép és okos és megalofaszt… 😃

    1. Gerilla marketing. De attól még igaza van. Sokan nincsenek tisztában a gépükkel.

  6. Alap, hogy a motorok többet tudnak mint mi! Aki azt mondja, hogy ő kimotorozta már a motorját, annak túl nagy az EGO, ha tetszik ha nem!

    1. Mi számít kimotorozásnak? Ha lenyomom Rossit, vagy ha többet kihozok belőle mint amit a tervezők álmodtak? ETZ250-essel pályán pl. erősen korlátoz a futómű és a teljesítmény :))) akkor én kimotoroztam? Ugyan akkor az MZ kupán az utolsó harmadban szerepeltem szinte végig, de sok meglepetést ennek ellenére nem tud okozni a motor.

  7. Ugyan már! Az ilyen pályanapok meg tréningek a mazsoláknak valók. Az igazi arcok lapon fordulnak, mert az a normális tempójuk.

Válasz