GumiGuru: Hidegben csúszkál – mit tegyek?

GumiGuru: Hidegben csúszkál – mit tegyek?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Régóta követem a tippjeiteket, ezúton is hálás köszönet a sok jótanácsért. Most nekem is segítségre lenne szükségem, mert tanácstalan vagyok. Van egy 2017-es Z900-om, gyári gumi rajta a 214-es Dunlop volt, hamar lement róla, nem is számítottam másra. A következő gumim a Bridgestone Battlax s21 lett, ez kapott leghamarabb „sikeres biztonsági teszt“ eredményeket. Két garnitúra kopott el, pontosabban két hátsó és egy első, a kilométeróra állása egy szezon után ezen a motoron most 18 120 km.

Kawasaki Z900

Sokat használom utassal, sokszor megyünk napi 4-6-800 kilométereket az Alpokban, és gyakran vesszük sportosra a formát egyedül és a kedvesemmel is. „Eléggé“ sportosra… Szerettem is az S21-et, egyszer csúszott meg kigyorsításkor, de ezt leszámítva semmi. Lényeg a lényeg: új gumit szeretnék, amivel ugyanúgy elmegy 5-6 ezer kilométert a vas, és megbízhatóan tapad. Gondolkodtam a Pirelli Diablo Rosso III-on, a Metzeler M7RR-en, viszont amilyen biztos voltam bennük, úgy elbizonytalanítottak (hidegben csúszkál, mesélték többen), aztán jött a Continental Conti Sport Attack 3, amiről jókat hallok, de félek tőle, hogy utassal, sportosan nem bírná. Ti mit választanátok a helyemben?

Üdvözlettel,
István

VÁLASZ

Kedves István! A Kawasakikat előszeretettel szerelték Dunlop abroncsokkal, nem csak a Te kilencszázasodat, hanem a Z800-at is ezzel a D214-es Dunloppal adták ki, ami kapott hideget-meleget, s mondjuk ki, tényleg elég rosszul vizsgázott… Az, hogy S21-re váltottál, egy nagyon jó döntés, kiválóan sikerült abroncsról beszélünk, személyes tapasztalatom is az róla, hogy egy nagyon jól kezelhető és kiszámítható gumi, bátran ajánlható. Azt elhiszem, hogy szereted sportosan használni a gépet, igazán alkalmas rá aKawa, elég csak ránézni, s kiegészítve ezt az Alpok kanyarjaival? Ez maga a tökéletes motoros élmény… Véleményem szerint ne félj a váltástól, egyik új sportgumiban sem fogsz rossz partnerre találni, csalódás kizárva. A Rosso III-ról, de legfőképp az M7RR-ről – mióta csak megjelentek – semmilyen komoly negatív kritikát nem olvastam, sőt előbbit az egyik legjobb utcai guminak tartom, amit a Hegylakók teszt is megerősített.

Maradj a bevált abroncsnál!

A SportAttack 2 már bármely vetélytársával felvette a harcot, sőt mi több, belső tesztünk alapján – pályán – ezt tartottuk a legjobbnak. Az új Attack 3-ról hasonlóan pozitívan vélekedtek, de sajnos ezt még nem volt módunk kipróbálni, ráadásul egy nagyon szűk réteg használja ezt az abroncsot, szóval nincs annyi és olyan minőségű visszajelzésünk, mint a népszerűbb vetélytársakról. Az biztos, hogy többet tud az elődjénél, és legalább annyira kellemes karakter, illetve biztos, hogy tartósabb is annál, hiszen a Conti a futásteljesítmény miatt kapta a legtöbb kritikát eddig. Akárhogy is, a helyedben a Pirelli mellett döntenék, a Rosso III tökéletes ilyen feladatra.