GumiGuru: Izmos motorra olcsó abroncsot?

GumiGuru: Izmos motorra olcsó abroncsot?

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Nagyon mellélőnék-e a Dunlop GPR 300 gumikkal egy Yamaha MT09-en? Főként rövidebb túrákra használnám, ahol kanyarban szeretnék alaposan veretni a géppel. Jó erre a GPR?

Válaszotokat előre is köszönöm!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Manapság ugye egyre nagyobb “divat” lett mindenféle vezetéssegítő bevetése a motorokon, így az MT09 is egyre kifinomultabb segédletekkel van felvértezve. Ez az egyetlen ok, hogy nem egyszerűen annyit írok: felejtsd el, ugyanis GPR300-zal  „kanyarban veretni” nem egy nagy ötlet – ha gyilkolod, csak a kipörgésgátló és az ABS ment meg a következményektől.

Aki majmot tart, vegyen banánt is…

Ez a gumi egyszerűen nem erre való, nyugodtabb habitusú motorozásra találták ki, éppen csak túrázni és napi ingázásra megteszi. Ugyan a mintázata egész sportosnak néz ki, összetétele azonban nem erre enged következtetni, egy szimpla általános célú sporttúraabroncsról beszélünk. Dinamikusabb használathoz egy jobb köpenyt javasolok, akár márkán belül maradva is. SportSmart 2 MAX egy ideális darab, bátran lehet vele motorozni, és így hajtva is legalább 7-8000 km-es futásteljesítmény várható.

Az egyik legkiválóbb ár/érték arány a változatos körülmények között használt motorokra – ez Dunlop GPR300, mely ingázásra, általános célra tökéletes, de sportos kanyarvadászatra akad jobb megoldás is

Nincs baj az olcsóbb, alsó kategóriás abroncsokkal, de érdemes a helyükön kezelni őket, s arra használni, amire kitalálták őket. A leírtak alapján nem úgy tűnsz, mint aki kíméli a gépet, szóval melegen ajánlom, hogy inkább egy komolyabb tartalékokkal rendelkező abroncsot válassz az MT-09-re.