GumiGuru: Mit vegyek, ha csak az Alpokban motorozom?

GumiGuru: Mit vegyek, ha csak az Alpokban motorozom?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem:Honda CBR1100XX-re mit ajánlanál? Németországban lakom, és az Alpok közelsége miatt nagyrészt ott használom változó körülmények között, lásd eső, vízátfolyás a kanyarban, túra egy- és kétszeméllyel, autópálya alkalmanként, évi egy-két pályanap. A hegyi utakon és pályanapokon fontos szempont a tapadás, szárazon és nedvesen egyaránt, a hosszabb túrák miatt a tartósság itt inkább az autópályákra gondolok. Évi kb. 8-10 000 km-t megyek vegyesen.

Tapadás szempontjából jó lenne, ha minden körülmény között lenne tartalék az abroncsban. Jó lenne, ha prímán viselné a hirtelen hőmérséklet-változásokat, és nem veszítene a tapadásból nedves úton se túl sokat. Olvastam a Hegylakók-tesztet a Dunlop SportSmart 2 Max-ról, egyre inkább hajlok rá, hogy ezt válasszam, de ha tudsz ajánlani más alternatívát szívesen veszem a tanácsod.

Válaszotokat előre is köszönöm! Üdv: Zs

VÁLASZ

Kedves Kérdező! A Te eseted némiképp eltér a korábbi – Alpokkal kapcsolatos – túramotoros javaslatoktól, hisz’ egy jóval nehezebb gépre keresünk gumit nagyon vegyes használat mellé. Az Alpok kanyarjai és a pályanap igénye miatt ragaszkodom a sportabroncshoz, semmiképp nem mennék el a túrásabb vonal felé, noha kiemeled az esős tapadást és a tartósságot, amiben utóbbiak az erősebbek. Érzésem szerint ismét beleestünk egy olyan “hibába” hogy túl sokat várunk el egy gumitól.

Inkább tapadjon, a futásteljesítmény más kérdés

A hirtelen hőmérsékletváltozások kezelése, nedves és száraz aszfalton egyenletes teljesítmény, komoly tapadás és mindemellett a relatív magas futásteljesítmény egy abroncsban véleményem szerint még nem létezik. Keresték már nálam, nem is egyszer, és esküszöm, nagyon keresem, de még nem találtam meg 🙂 Egy szerencsénk van, tudniillik a gumigyártók egyre jobban figyelnek arra, hogy az adott mintázatú és szegmensbe tartozó abroncsuk viszonylag széles skálán működjön optimálisan.

A SportSmart megingathatatlanul tartja az ívet, már ha sima az aszfalt. Ellenben a hosszanti barázdák rendesen megvezetik, igaz, ezért nem a Dunlop gurujait, hanem a közútkezelőt kell szidni…

A SportSmart 2 MAX véleményem szerint már egy ilyen abroncs, a hőmérsékváltozásokat igen jól kezeli, az esős tapadás tekintetében elvárhatjuk azt, amit egy ilyen guminak tudnia kell. Van vele gyakorlati tapasztalatunk bőven:

7500 km-en keresztül szó szerint nyüstöltünk ilyen gumit egy 1290 Super Duke R-en , jól teljesített, az XX-et is ki fogja szolgálni.

Persze sportos vezetés mellett nem biztos, hogy tízezret kibír, bár tegyük hozzá, hogy a Hegylakók éppen egy CBR1100XX-en tesztelik napjainkban, és az első 2700 kilométer után 4-5 milliméter barázda van még a hátsón, szóval ezúttal is csuklófüggő, hogy mennyit megy el. Hogy megemlítsek néhány remekül tapadó, de tartós alternatívát is: ajánlható a Michelin Power RS, miként a Metzeler M7 RR is, ezek is jól szolgálnak majd szerpentinen és lazább pályanapokon.