Michelin Anakee 3 teszt – II. rész

Michelin Anakee 3 teszt – II. rész

- Kategória: Cikkek, Teszt
0

A tervezettnél lassabban gyűlnek a kilométerek a Transalpba, s ezzel együtt a Anakee 3-ba is, de így sem panaszkodhatok – legalább kiderült, hogy télen sincs félnivalóm, a Michelin fagypont alatt is tette a dolgát.

Ahogy arról az Európát átszelő túra során meséltem, a Transalp egyszerűen kezelhetetlen volt, amikor hideg, nedves aszfaltra tévedtem, túlzás nélkül állíthatom, hogy minden egyes kanyarban attól tartottam, hogy a szerény tempó dacára is megcsúsznak a kerekek, és elperecelek.

Michelin Anakee 3
Esztergom környékén folytatódott az Anakee 3 próbája

Ez szerencsére már csak a múlt, ugyanis az R17.hu-nak hála immáron Michelin Anakee 3 abroncsok feszülnek a felnin, ami érzetre olyan változást hozott, mintha nem köpenyt, hanem futóművet cseréltem volna a Honda alatt…

Michelin Anakee 3 – mínusz három fokban is kitart!

Fogvacogtató hideg ide vagy oda, ha a magamfajta motorozni akar, a fagy sem szegi kedvét. Így alakult, hogy ezen a napos reggelen is útra keltem, hogy tegyek egy nagyobb kanyart az Esztergom környéki utakon. Ősszel a Mátrában már alaposan leteszteltem a gumit,  és akkor szó szerint levett a lábamról – az Anakee 3 olyan vakmerően engedte döntögetni a motort, hogy az elképesztő, pláne egy ilyen koros Transalppal. Egy másik gépet kaptam általa, de ez nem is meglepő, így mindenképp látni akartam, hogy mit tud extrém körülmények között, a téli fagyok idején. Felöltöztem hát, kesztyűt húztam, és elindultam Szentendrén át Visegrádra, majd tovább Esztergomba.

Michelin Anakee 3
Kit érdekel a hideg, ha süt a nap? Irány motorozni!

Bíztam benne, hogy nem változik sokat ez a remek érzés fagyos körülmények között sem. Az általam eddig használt gumik többnyire merevre fagytak, ha nulla fok alá csökkent a hőmérséklet, márpedig az elmúlt években több ezer kilométert megtettem ilyen cudar körülmények között. Kivétel volt ez alól a Michelin Pilot Road első szériája, amit még az ezres SV-n használtam – teljesen más élmény volt azzal motorozni. Kíváncsian vártam hát, hogy távoli (név)rokona, a Michelin Anakee 3 mit művel a téli utakon.

Michelin Anakee 3
“Az Anakee 3 olyan vakmerően engedte döntögetni a motort, hogy az elképesztő, pláne egy ilyen koros Transalppal…”

Nem kis feladat állt előtte: felénk a sáros földutat váltja a meredek, kavicsos kosszal, hordalékkal szennyezett aszfalt. Miután ezen felhajtva megcsúszás nélkül elértem a főutat, elégedetten csettintettem: biztató kezdés!

Ezután jó hangulatban, Szentendrén át a Dunakanyart céloztam meg. Nem vagyok az a türelmes fajta, emiatt gyakran előzgetek ott is, ahol más talán elspórolná a gázt, inkább kivárna, így megint nem szokványos feladat várt a köpenyre, de az Anakee 3 remekül tűrte a molesztálást. Zokszó nélkül lehetett vele gyorsítani, és nem akart blokkolni sem amikor erőteljesebben fékeztem, pedig egy kockára fagyott guminál ezt a lehetőséget is belekalkuláltam, már csak korábbi tapasztalataim miatt is.

Michelin Anakee 3

Felénk a sáros földutat váltja a meredek, kavicsos kosszal, hordalékkal szennyezett aszfalt. Miután ezen felhajtva megcsúszás nélkül elértem a főutat, elégedetten csettintettem: biztató kezdés!

Fagyos aszfalt ide vagy oda, Tahi után van egy szép, elnyújtott kanyar, amit nagyon szeretek, mármint tavasszal, amikor legalább 10-15 fok van. Nem volt forgalom, gondoltam, beleengedem a Transalpot úgy, mintha most is kellemes meleg lenne. Itt éreztem először, hogy kicsit merev a gumi ehhez a mutatványhoz, de csak ekkor tudtam úgy forszírozni a tempót, hogy némi bizonytalanság jelentkezzen. Visegrád előtt is akadnak jó kis kanyarívek, de ezek most mind árnyékban voltak, és bevallom, futottam már rá vízátfolyásra és úgynevezett fekete jégre ilyen helyen úgy, hogy utána csak kapkodtam a levegőt, szóval ezen a részen inkább nem vagánykodtam. Visegrádot elhagyva azonban ismét szépen követik egymást a kellemes, napsütötte ívek, és igyekeztem is beleengedni a gépet, hogy alaposan kifaggassam az abroncsot.

Eddig jelesre vizsgázott, de csak most jön a java!

Mi tagadás, a nyári tapadást nem lehet elvárni ilyen hidegben, ahogy nőtt a tempó, úgy vált egyre izgágábbá a motor, szóval hiába a sokoldalú, új anyagkeverékű abroncs, ha fagypont alatt motorozol, muszáj belekalkulálnod, hogy hamarabb eléri a határait, mint melegben. Tegyük hozzá: közlekedésre így is tökéletes, csak ne képzeljük magunkat Rossinak, amikor a hőmérő higanyszála nulla fok alá kúszik…

Michelin Anakee 3
„A Michelin Anakee 3-mal ilyenkor télen, fagyban is megcsúszás nélkül, biztonságosan lehet motorozni, ha nem akarjuk feltétlenül lábtartóig dönteni a gépet.”

Azért csak elértem Esztergomba ahol egy órás lődörgés után visszapattantam a nyeregbe, és a 10-es úton visszaindultam Budapest felé. Errefelé ismét több volt az autó, így újra előzgetésbe kezdtem, s ha már így alakult, nagy íveket leírva tértem ki balra, majd vissza, mintha nyújtott kanyarokban motoroznék. Nem mondom, hogy tökéletes volt, de nem sok hiányzott hozzá – tényleg csak akkor érte el a határait, mikor szándékosan feszegettem a dolgot.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Hazaérve papírra vetettem a tapasztalataimat, kétszer aláhúzva, hogy a Michelin Anakee 3-mal ilyenkor télen, fagyban is megcsúszás nélkül, biztonságosan lehet motorozni, ha nem akarjuk feltétlenül lábtartóig dönteni a gépet. Eddig tehát jelesre vizsgázott, s hamarosan itt a tavasz, amikor újra bizonyíthatja, hogy 10-15 fok felett már tényleg semmi nem állhatja útját, legyen szó aszfaltról vagy laza terepről.