Egy felfestés értünk, motorosokért

Egy felfestés értünk, motorosokért

- Kategória: Baleset-megelőzés, Cikkek

A Mediterrán Motorosok hívták fel a túrázók figyelmét, mit is tegyenek, ha ilyen felfestéssel találkoznak Ausztria vagy Szlovénia útjain...

 

Sziasztok! Egyre sűrűbben találkozunk (főként külföldön) a képen látható útburkolati jellel. Ez kifejezetten a motorosok miatt lett felfestve, tudniillik az ideális ívet mutatja:

A szokatlan felfestés azért került ki, hogy segítsen a kétkerekűeknek a biztos, biztonságos ívváltásban. Ha nagyobb jármű (turistabusz, teherautó stb.) jön szembe, akkor sem ütköznek, még ha a jármű bal első sarka át is lóg kissé a mi sávunkba.

Elférünk az utakon, ha Te is akarod...

A lenti kép remekül mutatja, mi történik, ha a kanyart „elcsalva”, a padkától távol, közvetlenül a záróvonal mellett fordulsz... Különösen igaz ez a nagyobb túravasakra, amelyek feldobozolva akár 30-40 centivel is szélesebbek, mint gyári állapotban.

Ha a Triglav vagy a Grossglockner környékén motorozol, és meglátod ezt a burkolati jelet, jusson eszedbe: nekünk, értünk festették fel, hogy mindenki biztonságban, egyben hazaérjen! Széles utat és balesetmentes, élményteli szezont kívánunk mindenkinek!

Continental 2019

Facebook Comments

5 Comments

  1. Na pont ezt fogják betartani a motorosok 🙂
    Egyébként is felesleges, mert nem vágjuk le a kanyart, minimum a sáv közepén kell menni, hogy minél hamarabb meglássanak a kanyarba ( és fordítva).

    1. Egy rutinos motoros így tesz, de egy kevésbé tapasztaltnak ez szerintem elég jó támpont.

      1. Gergő Velekey

        Szerintem meg a rutinosabbaknak is jól tud jönni. Én is ha vért iszom, keresem azt hogy hogyan tudok a kanyar ívén nyitni picit anélkül hogy kisodródjak. Ilyen esetekben egy balos kanyart az út jobb széléről indítok meg csúcspontnál a belső felén járok az ív végén pedig újra a jobb oldalon. Így sokat lehet az íven nyitni. Gyorsabb tudok lenni. Az emberi agynak mint ahogy nekem is pedig a határt a vonal jelenti. Az ilyen felfestésekben szerintem az a nagyon jó hogy az ilyen esetekben mint amit leírtam akaratlanul is el fogom hagyni a keresztsávos részt. Mert reflex. Így tudatlanul is betartom majd a helyezkedést így nem kell belekorrigálnom a kanyarba majd egy busz miatt vagy bármi miatt. Biztonságosabb gyorsabb kényelmesebb. Szerintem nagyon is jó. Nem kell tudatosan kontrollálom magam és az egész út élvezetesebbé gondtalanabbá és kevésbé agyalóssá válik.

        1. ” Gyorsabb tudok lenni. ”
          A közút nem versenypálya.

          1. Gergő Velekey

            Szerintem ez a vélemény álszentség. Most őszintén ha elmész egy olyan helyre ahol fergetegesek a kanyarok, nincsenek kátyúk és nem is kell rászámítanod. Te akkor sem mész a megengedett sebesség felett még 1-el sem? Aki ezt mondja és ezt el is hiszi magának szerintem ő önmagát csapja be. De nekem pl azzal hogy te így gondolod nincs semmi bajom. Én pedig hidd el nem foglak veszélyeztetni sem téged sem mást a környezetemben. Mert ha sűrűsödik a forgalom elzárom a gázt ha település jön visszaveszek az arcomból. Éppen ezért kérlek téged se zavarjon az én véleményem. Tolerancia. Hidd el én sem vagyok egy felelőtlen állat aki akkor 140-el veszi be a kanyart ha a saját tudás szintjén már 120 is necces lenne. Ilyenkor 100-al veszem. Mert tudom hogy az még megy. De csak azért nem veszem 30-al mert 3 hete ott hagyta véletlenül az útépítős aki a szalagkorlátot mosta.

Válasz