Akkumulátor tartósteszt: Itt a vége?

Akkumulátor tartósteszt: Itt a vége?

- Kategória: Cikkek, Teszt
3

Végéhez ért a másfél évesre tervezett „zselés” akkumulátor tesztje – a telep kapott hideget-meleget a szó valós és átvitt értelmében is…

Tavaly télen, egészen pontosan 2017 januárjában vágtunk bele a tesztbe, azt vizsgálva, hogy a kifejezetten olcsó, 8500 forintos, hazai gyártású  forgalmazású akksi miként teljesít a korábban használt, nagynevű és sokkal drágább vetélytársakkal szemben. Eddig jellemzően három évet bírtak a 18-20 ezer forintos telepek, vagyis az alig kilencezerbe kerülő Jász-Plasztik terméknek legalább másfél évet kell kihúznia, hogy megérje foglalkozni vele.

Jól vizsgázott a legolcsóbb „zselés akkumulátor”  

Kezdjük rögtön a feketelevessel! A legutóbbi túrán pár percre rajta felejtettem a világítást a parkolóban, s ez nem is rögtön, hanem másnap reggel bosszulta meg magát: az alig 4-5 fokos alpesi reggelen csak küzdött a YTX14-BS jelű akksi, hallhatóan nehezére esett életre kelteni az 1352 köbcentis négyhengerest.

zselés akkumulátor
Jegyezzük meg végre: AGM, tehát nem zselés, de gondozásmentes. Amit tíz-húszezerért kapsz, és fekete színű, zárt házas, az mind ilyen technológiával készül

Szerencsére ez egyedi esetnek bizonyult: az egész napos szerpentinezés során ismét feltöltődött a telep, és stabilan indított a további napokon, de a tünet arra utalt, hogy ideje – most először – kivenni a motorból és megtölteni. Látva, hogy az idei, igencsak hosszú telet is töltés nélkül vészelte át, ez simán megbocsátható „neki”, ennyi gondoskodást a kétszer-háromszor drágább vetélytársak is igényelnek.

Hosszú állás után is stabil indítás – ezt tudja az olcsó AGM-telep bő másfél évesen

Most, hogy alaposan feltöltöttük, ismét stabilan indít hosszabb állás után is, szóval úgy tűnik, legalább két évet, jó esetben három teljes szezont kibír a kategória egyik legolcsóbb akkumulátora. Hiába drágultak az alapanyagok, az YTX-14BS azóta sem kerül többe – sőt most éppen 8440 forintot kérnek érte -, és a próba alapján bátran ajánlható kimondottan nagy, és ezért nagy teljesítményű akksit igénylő motorba is – megéri az árát.